Gå til innhold

Hvordan få en traumatisert mann til å stole på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en mann på Facebook dating for over et år siden. Vi har pratet MYE og vet det meste om hverandre. Jeg vet at mange vil være skeptiske når jeg sier at vi aldri har truffet hverandre, men at jeg vet at han ikke dater noen andre damer. Men jeg kjenner noen som kjenner han, er venn med han på Facebook og vi chatter hele kvelden stort sett hver helg, så han er ihvertfall ikke ute og dater da. Han har også eneomsorgen for en sønn på 7 år og lite familie som kan være barnevakt. 

Vi har ofte snakket om å møtes men han feiger alltid ut. Jeg spør hvorfor og han sier han er redd for å skuffe meg, og han er redd for å bli såret. For han har virkelig blitt såret og har traumer etter det. Mor til hans sønn dro fra dem da sønnen bare var to måneder, så han ble sittende med alt ansvar. Etter tre år turte han å gå inn i et forhold igjen, men etter en god stund var hun utro mot han og dro fra han. Etter det har han ikke orket å prøve på noe nytt, og jeg forstår jo det. Han sier han er veldig tiltrukket av meg, han er alltid veldig hyggelig, vi sexter en del og han tar alltid kontakt med meg, ikke omvendt. Men jeg merker jo at han holder veldig tilbake. Jeg har alltid vært veldig åpen med han. Han vet at jeg vil ha et forhold og han vet at jeg har fortsatt med nettdating, og også at jeg har truffet flere. Men da jeg treffer dem tenker jeg jo bare på han her. Jeg har nå blitt lovebombet og ghostet to ganger og det gjør sjukt vondt. Men han her er alltid der.

I går snakket vi om dette igjen, for jeg fortalte at jeg igjen hadde prøvd å date, men at det ikke funker fordi han er i hodet mitt hele tiden. Han sa han tenkte på meg ofte og at han bryr seg om meg. Men han tør ikke treffe meg. Han sier han ikke klarer å bli såret igjen og at han har store problemer med å stole på noen. Nå har jeg hengt rundt han såpass lenge, og han vet at jeg har følelser for han, og at jeg ikke klarer å gå videre. Så nå har vi nesten innfunnet oss med at vi bare chatter med hverandre, særlig i helgene, på kvelden, når vi beggge er ganske ensomme. Og det syntes han er "trygt". Men for meg holder det ikke. Jeg vil jo se han, se om det er noe der. Og jeg vet at jeg aldri ville såret han. Og det har jeg sagt til han mange ganger. Allikevel har han veggene oppe og vil ikke finne en dag vi kan treffes. Han bor langt unna meg så en kaffe på sparket blir veldig vanskelig.

Så hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få han til å stole på meg? Han vil jo ikke, samtidig lar han meg ikke bare gå. Han er alltid der. I en periode, da jeg datet andre, blokkerte jeg han og sa at jeg ikke kunne leve i uvissheten lenger. Men tankene var jo alltid hos han. Så vi begynte å prate igjen, men ingenting mer skjer.

Jeg tenker jo at jeg bare må blokke og gå videre, men etter å ha blitt lovebombet og ghostet to ganger har jeg ikke troen på å finne noen andre heller. Jeg har slettet alle apper og stoler ikke på noen andre. Ghosting kan virkelig ødelegge folk. 

Er det noen som har noen råd? Han er jo alltid der, men tør ikke mer enn å chatte og chatte og chatte..... Jeg vil så gjerne få han til å stole på meg....

Anonymkode: ec9c7...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er på tide å la dette gå. Det er vindtett for ham å ha det vanskeligere, men det høres ikke ut som han har kapasitet til et reelt forhold med deg. 

Anonymkode: 4186e...436

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke traumer, det er psykiatri! 
At man blir såret og setter opp murer rundt seg pga det er greit og naturlig. Men å aldri ville jobbe med det vitner om langt større problemer enn bare et svik eller to!!


Og det er bare tull å si at du vet du aldri ville såre han. Det kan du ikke love- og spesielt ikke når du ikke har møtt han! 
La det fare og Finn en som faktisk vil ha deg også!

Anonymkode: 4b284...8fd

  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke redde han.

Anonymkode: c0f89...f20

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager assa, men det høres ut som du er en ego boost for han. Kutt han ut, og gå videre.

Anonymkode: e2e4a...6a1

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Er han traumatisert, eller bare ute etter uskyldig og uforpliktende moro? Egoboost og spenning i hverdagen? 

Ville definitivt truffet han. Kanskje det ikke er match i det hele tatt 

Anonymkode: 00e2f...259

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fører ingen sted. 

Du må bare si til han at dette går ikke lenger. Enten møter han deg og gjør et reelt forsøk på å bli kjent og utvikle noe med deg, eller så må kontakten kuttes helt så du kan gå videre.

Alternativet er at du blir sittende fast i situasjonen du er i nå, og hvor lenge skal du leve sånn? Én mnd? Ett år? 34 år? Resten av livet? Skal dere ligge på hvert deres gamlehjem og chatte til én av dere endelig dør? 

Anonymkode: 304f2...c84

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tja.. Er han traumatisert, eller bare ute etter uskyldig og uforpliktende moro? Egoboost og spenning i hverdagen? 

Ville definitivt truffet han. Kanskje det ikke er match i det hele tatt 

Anonymkode: 00e2f...259

Men hvor morro er det å sitte å chatte hver helg, tenker jeg da.... Er han ute etter uforpliktende morro ville han vel heller ha truffet meg, liggi med meg og så avslutta det. Ikke så mye spenning med meg heller, når vi bare småchatter frem og tilbake.... Syntes dette bare er veldig rart.

Anonymkode: ec9c7...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble kjent med en mann på Facebook dating for over et år siden. Vi har pratet MYE og vet det meste om hverandre. Jeg vet at mange vil være skeptiske når jeg sier at vi aldri har truffet hverandre, men at jeg vet at han ikke dater noen andre damer. Men jeg kjenner noen som kjenner han, er venn med han på Facebook og vi chatter hele kvelden stort sett hver helg, så han er ihvertfall ikke ute og dater da. Han har også eneomsorgen for en sønn på 7 år og lite familie som kan være barnevakt. 

Vi har ofte snakket om å møtes men han feiger alltid ut. Jeg spør hvorfor og han sier han er redd for å skuffe meg, og han er redd for å bli såret. For han har virkelig blitt såret og har traumer etter det. Mor til hans sønn dro fra dem da sønnen bare var to måneder, så han ble sittende med alt ansvar. Etter tre år turte han å gå inn i et forhold igjen, men etter en god stund var hun utro mot han og dro fra han. Etter det har han ikke orket å prøve på noe nytt, og jeg forstår jo det. Han sier han er veldig tiltrukket av meg, han er alltid veldig hyggelig, vi sexter en del og han tar alltid kontakt med meg, ikke omvendt. Men jeg merker jo at han holder veldig tilbake. Jeg har alltid vært veldig åpen med han. Han vet at jeg vil ha et forhold og han vet at jeg har fortsatt med nettdating, og også at jeg har truffet flere. Men da jeg treffer dem tenker jeg jo bare på han her. Jeg har nå blitt lovebombet og ghostet to ganger og det gjør sjukt vondt. Men han her er alltid der.

I går snakket vi om dette igjen, for jeg fortalte at jeg igjen hadde prøvd å date, men at det ikke funker fordi han er i hodet mitt hele tiden. Han sa han tenkte på meg ofte og at han bryr seg om meg. Men han tør ikke treffe meg. Han sier han ikke klarer å bli såret igjen og at han har store problemer med å stole på noen. Nå har jeg hengt rundt han såpass lenge, og han vet at jeg har følelser for han, og at jeg ikke klarer å gå videre. Så nå har vi nesten innfunnet oss med at vi bare chatter med hverandre, særlig i helgene, på kvelden, når vi beggge er ganske ensomme. Og det syntes han er "trygt". Men for meg holder det ikke. Jeg vil jo se han, se om det er noe der. Og jeg vet at jeg aldri ville såret han. Og det har jeg sagt til han mange ganger. Allikevel har han veggene oppe og vil ikke finne en dag vi kan treffes. Han bor langt unna meg så en kaffe på sparket blir veldig vanskelig.

Så hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få han til å stole på meg? Han vil jo ikke, samtidig lar han meg ikke bare gå. Han er alltid der. I en periode, da jeg datet andre, blokkerte jeg han og sa at jeg ikke kunne leve i uvissheten lenger. Men tankene var jo alltid hos han. Så vi begynte å prate igjen, men ingenting mer skjer.

Jeg tenker jo at jeg bare må blokke og gå videre, men etter å ha blitt lovebombet og ghostet to ganger har jeg ikke troen på å finne noen andre heller. Jeg har slettet alle apper og stoler ikke på noen andre. Ghosting kan virkelig ødelegge folk. 

Er det noen som har noen råd? Han er jo alltid der, men tør ikke mer enn å chatte og chatte og chatte..... Jeg vil så gjerne få han til å stole på meg....

Anonymkode: ec9c7...625

Du sier det egentlig selv i innlegget ditt, med mindre du er forvirret....

Du skriver at dette ikke holder for deg, så da er dette seigpining i mine øyne for din del. Man kan ikke tvinge noen til å stole på seg, og hvis han ikke klarer det etter 1 år med chatting eller gir noen som helst signaler om å ville treffes, nei da vet ikke jeg ihvertfall....

Hadde nok følt at det var nytteløst på en måte....

Så enten kan du fortsette dette her eller så må du finne styrken i deg til å blokkere tenker jeg da...Du fortjener jo bedre enn en mann som behandler deg slik TS. 

Tviler på at denne mannen kommer til å endre oppfatningen med det første, og det virker som han trenger profesjonell hjelp for sine utfordringer rett og slett. 

Pluss at han har et barn og tenke på, men visst er du snill som bryr deg så mye, som det virker som du gjør....

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvor morro er det å sitte å chatte hver helg, tenker jeg da.... Er han ute etter uforpliktende morro ville han vel heller ha truffet meg, liggi med meg og så avslutta det. Ikke så mye spenning med meg heller, når vi bare småchatter frem og tilbake.... Syntes dette bare er veldig rart.

Anonymkode: ec9c7...625

Som aleneforelder er det ikke så enkelt å bare møte noen. Ikke sikkert han har energi heller. Litt chat flørt Og tidlig kveld frister sikkert.. 

Anonymkode: 00e2f...259

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen bør ta ansvar for eget liv og egen psyke - det er viktig fordi han er eneforelder til sitt barn.

I terapi bør han bearbeide traumene sine.

En annen ting er at det å date andre, når han sliter med å stole på en kvinne, fordi to andre kvinner har vært utro mot ham... det er merkelig stygt gjort. På den måten er du trolig med på å trigge hans traumer, og ergo gjøre det mindre og mindre sannsynlig at han kommer videre.

Dere burde snakke rett ut - han bør i terapi, du bør vise at du er seriøs med ham og være villig til å vente på ham, uten å date andre.

Men jeg tviler på at dere vil fungere sammen, for tross så mye dere prater sammen har dere ikke pratet om det viktigste på en god måte, virker det som.

Anonymkode: 4c4c9...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvem har aldri blitt såret? "Blitt såret tidligere, så våger ikke..." ble blant mine venninner definert som glorødt "bare dropp ham!" allerede i 20- årene. Her skal vi kvinner tåle overgrep, voldtekt, trakassering, å bli forlatt, å bli sviktet, å bli løyet til og bedratt på alle måter, med mer, men vi reiser oss igjen og går på. Det er hva man må gjøre. 

Så har du menn da, som er blitt såra og vonbroten 1-3 ganger, og våger ikke...! "Stakkars stakkars meg!"

Nei dropp ham! Man kan ikke bære en mann på ryggen gjennom livet. 

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er en tafatt fyr som bare sitter hjemme og chatter så fantastisk?

Han har blitt dumpa som alle andre i datingverden blir daglig, men denne ble traumatisert??

Tør ikke møte deg vennskapelig engang?

Nei du er bare tidsfordriv for han.

Og tenk på deg selv.

Vil du seg selv så vondt, at du vil ha ansvaret for en så syk mann?

 

Anonymkode: e7689...b82

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ham er ikke så intresert. Beklager, forstår du ønsker veldig at dette skal funke, men det gjør jo ikke det. Om du skule greie å "overtale" han til å møtes vil jo maktbalansen være helt feil også. Du vil være den som må krype og be etter et forhold og han kan bare gå om det blir for "skunelt". 

Som du selv sier ødelegger dette sjansene dine for å møte koen andre, hadde du likt det om de du datert var i et rart avstandsforhold og forelsket i en person som ikke ville ha de? Bloker og sørg, det er vondt men når du er ferdig kan du møte noen som vil ha deg ❤️

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men hvor morro er det å sitte å chatte hver helg, tenker jeg da.... Er han ute etter uforpliktende morro ville han vel heller ha truffet meg, liggi med meg og så avslutta det. Ikke så mye spenning med meg heller, når vi bare småchatter frem og tilbake.... Syntes dette bare er veldig rart.

Anonymkode: ec9c7...625

Kjedsomhet

Anonymkode: b0722...d51

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 timer siden):

Altså, hvem har aldri blitt såret? "Blitt såret tidligere, så våger ikke..." ble blant mine venninner definert som glorødt "bare dropp ham!" allerede i 20- årene. Her skal vi kvinner tåle overgrep, voldtekt, trakassering, å bli forlatt, å bli sviktet, å bli løyet til og bedratt på alle måter, med mer, men vi reiser oss igjen og går på. Det er hva man må gjøre. 

Så har du menn da, som er blitt såra og vonbroten 1-3 ganger, og våger ikke...! "Stakkars stakkars meg!"

Nei dropp ham! Man kan ikke bære en mann på ryggen gjennom livet. 

Enig! Helt enig! 

Anonymkode: 824c0...7c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, Trolltunge said:

Altså, hvem har aldri blitt såret? "Blitt såret tidligere, så våger ikke..." ble blant mine venninner definert som glorødt "bare dropp ham!" allerede i 20- årene. Her skal vi kvinner tåle overgrep, voldtekt, trakassering, å bli forlatt, å bli sviktet, å bli løyet til og bedratt på alle måter, med mer, men vi reiser oss igjen og går på. Det er hva man må gjøre. 

Så har du menn da, som er blitt såra og vonbroten 1-3 ganger, og våger ikke...! "Stakkars stakkars meg!"

Nei dropp ham! Man kan ikke bære en mann på ryggen gjennom livet. 

Dette 👏

Anonymkode: e21c7...8d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg ble kjent med en mann på Facebook dating for over et år siden. Vi har pratet MYE og vet det meste om hverandre. Jeg vet at mange vil være skeptiske når jeg sier at vi aldri har truffet hverandre, men at jeg vet at han ikke dater noen andre damer. Men jeg kjenner noen som kjenner han, er venn med han på Facebook og vi chatter hele kvelden stort sett hver helg, så han er ihvertfall ikke ute og dater da. Han har også eneomsorgen for en sønn på 7 år og lite familie som kan være barnevakt. 

Vi har ofte snakket om å møtes men han feiger alltid ut. Jeg spør hvorfor og han sier han er redd for å skuffe meg, og han er redd for å bli såret. For han har virkelig blitt såret og har traumer etter det. Mor til hans sønn dro fra dem da sønnen bare var to måneder, så han ble sittende med alt ansvar. Etter tre år turte han å gå inn i et forhold igjen, men etter en god stund var hun utro mot han og dro fra han. Etter det har han ikke orket å prøve på noe nytt, og jeg forstår jo det. Han sier han er veldig tiltrukket av meg, han er alltid veldig hyggelig, vi sexter en del og han tar alltid kontakt med meg, ikke omvendt. Men jeg merker jo at han holder veldig tilbake. Jeg har alltid vært veldig åpen med han. Han vet at jeg vil ha et forhold og han vet at jeg har fortsatt med nettdating, og også at jeg har truffet flere. Men da jeg treffer dem tenker jeg jo bare på han her. Jeg har nå blitt lovebombet og ghostet to ganger og det gjør sjukt vondt. Men han her er alltid der.

I går snakket vi om dette igjen, for jeg fortalte at jeg igjen hadde prøvd å date, men at det ikke funker fordi han er i hodet mitt hele tiden. Han sa han tenkte på meg ofte og at han bryr seg om meg. Men han tør ikke treffe meg. Han sier han ikke klarer å bli såret igjen og at han har store problemer med å stole på noen. Nå har jeg hengt rundt han såpass lenge, og han vet at jeg har følelser for han, og at jeg ikke klarer å gå videre. Så nå har vi nesten innfunnet oss med at vi bare chatter med hverandre, særlig i helgene, på kvelden, når vi beggge er ganske ensomme. Og det syntes han er "trygt". Men for meg holder det ikke. Jeg vil jo se han, se om det er noe der. Og jeg vet at jeg aldri ville såret han. Og det har jeg sagt til han mange ganger. Allikevel har han veggene oppe og vil ikke finne en dag vi kan treffes. Han bor langt unna meg så en kaffe på sparket blir veldig vanskelig.

Så hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få han til å stole på meg? Han vil jo ikke, samtidig lar han meg ikke bare gå. Han er alltid der. I en periode, da jeg datet andre, blokkerte jeg han og sa at jeg ikke kunne leve i uvissheten lenger. Men tankene var jo alltid hos han. Så vi begynte å prate igjen, men ingenting mer skjer.

Jeg tenker jo at jeg bare må blokke og gå videre, men etter å ha blitt lovebombet og ghostet to ganger har jeg ikke troen på å finne noen andre heller. Jeg har slettet alle apper og stoler ikke på noen andre. Ghosting kan virkelig ødelegge folk. 

Er det noen som har noen råd? Han er jo alltid der, men tør ikke mer enn å chatte og chatte og chatte..... Jeg vil så gjerne få han til å stole på meg....

Anonymkode: ec9c7...625

Dette blir jo vanskelig.  Fordi istedenfor å jobbe med å møte han. Så sexter dere og du har vært på andre dater. Og bare der er det nok til at han altid kommer til å tvile på deg. Så tenker at her ville jeg ha gitt opp. 

For med hans hustorikk og si dere blir sammen. Så tenker han at du ka lett gjøre sånt med andre når dere er sammen. 

Jeg hadde ikke giddet å bli sammen med noen som dater andre mens de prøver seg på meg. Og jeg har ikke trust issues. Jeg er bare ikke naiv heller

Anonymkode: 08fdd...fdf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få han til å stole på meg? Han vil jo ikke, samtidig lar han meg ikke bare gå. Han er alltid der. I en periode, da jeg datet andre, blokkerte jeg han og sa at jeg ikke kunne leve i uvissheten lenger. Men tankene var jo alltid hos han. Så vi begynte å prate igjen, men ingenting mer skjer.

Det er ikke din jobb å få han til å stole på deg. Det er hans oppgave å bevare sin egen psykiske helse. Det er han som må ønske å bli bedre og faktisk gjøre noe med det.

Så lenge du ikke oppfører deg som ei bitch, og gir han faktiske grunner til at du ikke er til å stole på, har du gjort din del.

Han kan ikke velge å ikke la deg gå, dette er ditt valg.

Anonymkode: 4ba3a...411

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette blir jo vanskelig.  Fordi istedenfor å jobbe med å møte han. Så sexter dere og du har vært på andre dater. Og bare der er det nok til at han altid kommer til å tvile på deg. Så tenker at her ville jeg ha gitt opp. 

For med hans hustorikk og si dere blir sammen. Så tenker han at du ka lett gjøre sånt med andre når dere er sammen. 

Jeg hadde ikke giddet å bli sammen med noen som dater andre mens de prøver seg på meg. Og jeg har ikke trust issues. Jeg er bare ikke naiv heller

Anonymkode: 08fdd...fdf

Så hvorfor hadde du da brukt masse tid på å chatte med personen etter at du hadde bestemt deg for at du ikke stolte på henne? Hele tiden i følge TS.

Anonymkode: 5cea6...cb6

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...