Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Eks forfølger meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må få hentet tingene dine med en gang. Om du så må leie et lager. Han kommer ikke til å gi seg før du kutter alle bånd. 
Hent tingene, og så slutt å svare han helt. Blokker han der du kan. Om han fortsetter å plage deg kan du snakke med politiet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Burde jeg søke jobber der jeg er fra og har foreldrene mine og et litt større nettverk?

Sønnen min trives veldig godt på skolen her, og det har endelig begynt å løsne for han som skolegutt med venner og skolearbeid..

 

Anonymkode: 7b422...bae

Selvsagt bør du søke jobber og flytte dit hvor nettverket ditt er. Det hjelper lite at sønnen din trives på skolen i dag om du blir drept i morgen...

 

Anonymkode: 6165f...1ad

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står i det samme, det er så sinnsykt. Jeg er også bundet til samme bygd som fyren, pga barn (ikke hans barn heldigvis). 
Jeg tok kontakt med nærmeste krisesenter og får fantastisk god hjelp og råd derfra, og dokumenterer alt som flere her råder om. Dette er jo faktisk vold, psykisk kontrollerende vold. Jeg har også kontakt med politi ang. denne saken, jeg anmeldte ikke selv men det ble tatt ut offentlig påtale fra politiets side. 
og så fort jeg fortalte folk om det, så stiller de opp, kjente og mindre kjente, bare se i kommentarfeltet her det er flere som ønsker å hjelpe deg ♥️ 

Du blir nok ikke kvitt han før du viser at det er alvor i ordene dine om at du ønsker fred, og at han blir tvunget til å slippe opp kontrollen han ønsker å ha over deg. Men du har muligheten å ta kontrollen tilbake, ingen har eierett over oss! 

Anonymkode: a11bf...fe5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen?

Jeg har flyttet ut, og ikke oppgitt ny adresse til eksen min. Det er såpass nytt at jeg har ikke rukket å pakke alle tingene mine fra et stort hus til knøtt liten leilighet.

Hver dag blir jeg beskyldt for å ha funnet meg en ny mann. Får stygge meldinger hele tiden

spørsmål om å filme fra leiligheten for å bevise at jeg er alene.

Han nekter eks svigers å møte sønnen min(De har sagt de savner han og vil fortsatt ha kontakt). Sønnen min forstår ikke hvorfor han ikke får lov å besøke «besteforeldrene»

Han har sagt at han skal gjøre livet mitt til et helvete og det klarer han nå. Jeg sitter i min egen leilighet og er redd for at han skal komme dit. 
 

Forstår at han er kjempe såra, men han er blitt en helt annen.

I går ville han komme for sex, jeg sa nei fordi jeg ikke vil, og at jeg ikke vil at han skal vite hvor jeg bor. Stedet er lite, så han har greid å finne ut sånn ca hvor det er.

Jeg har parkert bilen min på en stor parkeringsplass et stykke unna huset for at han ikke skal se hvilket hus jeg bor i. Han har tydeligvis kjørt rundt der i natt/kveld funnet bilen min og søkt opp bilskiltet til en annen bil som sto ved siden av.

Tilfeldigvis er dette en fra jobb, som er oppvokst i området og han var visst på besøk hos noen. Ble tvinga til å spørre denne kollegaen hvorfor bilen hans sto der!! 
 

Jeg har ikke noe nettverk her nede, og har mistet de få personene jeg kjenner pga han. Burde jeg søke jobber der jeg er fra og har foreldrene mine og et litt større nettverk?

Sønnen min trives veldig godt på skolen her, og det har endelig begynt å løsne for han som skolegutt med venner og skolearbeid..

 

Anonymkode: 7b422...bae

Ta vare på absolutt alt av meldinger og annen dokumentasjon, samle vitner på konkrete hendelser, dukker han opp på døra eller lignende private sfærer; ta bilder. Så politianmelder du han for trakassering og personforfølgelse. 

Anonymkode: 96b8c...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke hans barn. Heldigvis på en måte nå, men veldig trist for han å miste reserve besteforeldre.

Enig, syntes hans foreldre burde sagt til han at han kan ikke bestemme hvem de skal møte og ikke møte. 
 

ts

Anonymkode: 7b422...bae

Det er bedre å holde barnet unna så ikke eksen din bruker de for å komme til barnet å manipulere det med røverhistorier om deg og gaver.

Anonymkode: 28c27...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må be han slutte å kontakte deg skriftlig. Dukker han "tilfeldig opp" må du be han slutte med det skriftlig med sted. Kanskje han forsnakker seg og du får bevis.

Feks hva gjorde du der? Stalker du meg.

Anonymkode: 28c27...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke tvinges til noe, og du skylder ham ingen forklaringer. Blokker på alle sosiale medier, hold adressen hemmelig, og kommuniser bare på en flate. Eksempelvis mail eller sms.

All trakassering, alle trusler; det tar du vare på, og så går du og anmelder ham, og ber om besøks- og kontaktforbud.
Han trenger ikke å ha gjort noe straffbart for at han kan bli ilagt forbud mot å f.eks. ringe deg.
Jeg forstår det slik at han ikke er far til barnet ditt, så dere ikke trenger å ha noen som helst kontakt.

Du skal ikke forsvare deg mot påstander om du har en ny mann f.eks. Bare forhold deg taus. Jo er du sier eller skriver, jo mer har han å spille på.

Du ble ikke tvinga til å kontakte kollegaen din: Du er ikke underlagt eksen din, du valgte å gi ham informasjon. Ikke gjør det. Han har ingenting med det. Du skal ikke svare. Lat som du er tøff og kald, og bare la være å svare.
Om han skriver "Gratulerer med dagen," så svarer du ikke "Takk" - det er for mye informasjon. Hold deg helt taus.
Dersom du kommunisere med ham, f.eks. for å få henta ting: IKKE MØT HAM ALENE, og ikke svar på noen spørsmål eller anklager rundt andre ting. Hold deg kun til saken, og øv på å ikke vise følelser. Grå stein.

Jeg synes også at du skal ringe volds- og overgrepslinjen for å få råd og noen å snakke med som er profesjonelle på dette - telefon 116 006.

Det du opplever nå er trusler og psykisk vold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokker nummeret hans og fjern han fra alle sosiale medier. Sjekk med politiet ift omvendt voldsalarm, da må han gå med voldsalarm  og kan ikke nærme seg visse områder uten at politiet får alarm hos seg. Hvis dette eskalerer..

Anonymkode: 7427e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tvilt et sekund, jeg hadde flytta fra det stedet.

Anonymkode: 817bc...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med politiet. De bør kunne sende en person for å være der når du henter tingene dine. 

Snakk også med familien din. Forklar situasjonen. Jeg synes også du bør vurdere å flytte nærmere familien din. Akkurat nå bor du på en liten plass uten støtte, og det er bare et tidsspørsmål før eksen din finner ut hvor du bor og da vil han være på døren din dag og natt.

Ikke svar på meldinger og når han ringer. Slike folk vil ta absolutt alt som oppmuntring til å fortsette. Spar på alle meldinger, så har du bevis om han eskalerer og du trenger bistand fra politiet. 

Anonymkode: 30137...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du flytte hjem til foreldre midlertidig? Kontrollerende menn er livsfarlig. 

Anonymkode: 6274e...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du flytte hjem til foreldre midlertidig? Kontrollerende menn er livsfarlig. 

Anonymkode: 6274e...bb2

Det hadde vært det beste, men dessverre kan jeg ikke det pga alt for lang avstand til jobb.

Ts

Anonymkode: 7b422...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...