Gå til innhold

Hvilken sjanger innen musikk misliker du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Rap. Det er for de som ikke er kan sang og musikk, men ønsker så intenst å bli popstjerne at de prater med musikk til. Det de prater om er kanskje det aller verste. At noen tror på et budskap i slike tekster er direkte skremmende. Og budskapet handler stort sett om å hate rikinger og rasister, og elske dop og analsex. Så en kan vel si at budskapet når fram.

Anonymkode: a4065...aa3

Det er endå meir skremmande at nokon meiner at søppelet er kunst og NRK hyllar Karpe; kva er det som er så genialt med dette?

Ye, okay
Karpe Diem, ye
(Rappere er dumme)
Ye ye ye
(Hør a)
Ye, hør a, yo

https://genius.com/Karpe-deja-vu-lyrics

Eg kan også seia "Ye" og "Yo", men det gjer meg ikkje til eit musikalsk geni.

Anonymkode: 862d1...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eg liker ikkje Taylor Swift, og det ho speler. Kva sjanger ho speler, er uvesentleg. Eg liker det ikkje.

Jess! Der fikk du endelig nevnt henne! Pjuh!

Anonymkode: 52548...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jess! Der fikk du endelig nevnt henne! Pjuh!

Anonymkode: 52548...c82

Kan nevnes når og hvor som helst. Relevansen er dog større i slike tråder.

Anonymkode: a6bce...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med kinesisk opera. (Best å gå i pausen når man har kikket seg mett på de flotte kostymene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å høre på dansebandmusikk, sånn "Staysmanmusikk" (vet ikke hvilken sjanger det sorterer under, men russelåter, afterski-låter og tilsvarende). Er heller ikke begeistret for country, men det er stor forskjell på Bjøro Håland og Johnny Cash, for å si det sånn :) Metal hører jeg heller ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Orsak at eg ikkje er like genial som du som har forstått dette, men eg er tydelegvis ikkje den einaste i denne tråden som meiner at rap er søppel; det er kloke menneske som har skrive desse kommentarane.

De du siterer har ikke særlig mye forståelse for musikk og kultur, det er helt sikkert. Det finnes god rap og dårlig rap, akkurat som at det finnes god rock og dårlig rock.

To Pimp A Butterfly er vidt akseptert som det beste albumet på 2010-tallet av stort sett alle musikkanmeldere globalt. Mange går faktisk så langt som å kalle det tidenes beste album i alle sjangre. Det er jeg ikke enig med personlig, men det er ekstremt bra.

Her er det en som forklarer det ganske godt. Albumet er en fantastisk skildring om å vokse opp i amerikansk ghetto, og på utsiden av samfunnet generelt. Med mange referanser til litteratur og poesi. Tittelen er for eksempel et nikk til ‘To Kill a Mockingbird’. Dette er et album man kan bruke månedsvis på å analysere, og stadig finne nye genialiteter. 

Og ja, våpen er mye beskrevet i albumet og rap generelt fordi det er musikk laget av svarte i USA fra dårlige kår som beskriver sin oppvekst og sine miljø. Det betyr ikke at det er dårlig musikk, bare ekte. Så ja, jeg holder på argumentet mitt at dette kan og vil du ikke forstå deg på. 

Anonymkode: 8b949...9cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...