AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #41 Del Skrevet 6. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Rap. Det er for de som ikke er kan sang og musikk, men ønsker så intenst å bli popstjerne at de prater med musikk til. Det de prater om er kanskje det aller verste. At noen tror på et budskap i slike tekster er direkte skremmende. Og budskapet handler stort sett om å hate rikinger og rasister, og elske dop og analsex. Så en kan vel si at budskapet når fram. Anonymkode: a4065...aa3 Det er endå meir skremmande at nokon meiner at søppelet er kunst og NRK hyllar Karpe; kva er det som er så genialt med dette? Quote Ye, okay Karpe Diem, ye (Rappere er dumme) Ye ye ye (Hør a) Ye, hør a, yo https://genius.com/Karpe-deja-vu-lyrics Eg kan også seia "Ye" og "Yo", men det gjer meg ikkje til eit musikalsk geni. Anonymkode: 862d1...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #42 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Eg liker ikkje Taylor Swift, og det ho speler. Kva sjanger ho speler, er uvesentleg. Eg liker det ikkje. Anonymkode: 862d1...dbb Jess! Der fikk du endelig nevnt henne! Pjuh! Anonymkode: 52548...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #43 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jess! Der fikk du endelig nevnt henne! Pjuh! Anonymkode: 52548...c82 Kan nevnes når og hvor som helst. Relevansen er dog større i slike tråder. Anonymkode: a6bce...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 6. mai 2024 #44 Del Skrevet 6. mai 2024 Sliter litt med kinesisk opera. (Best å gå i pausen når man har kikket seg mett på de flotte kostymene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 6. mai 2024 #45 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg klarer ikke å høre på dansebandmusikk, sånn "Staysmanmusikk" (vet ikke hvilken sjanger det sorterer under, men russelåter, afterski-låter og tilsvarende). Er heller ikke begeistret for country, men det er stor forskjell på Bjøro Håland og Johnny Cash, for å si det sånn Metal hører jeg heller ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #46 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Orsak at eg ikkje er like genial som du som har forstått dette, men eg er tydelegvis ikkje den einaste i denne tråden som meiner at rap er søppel; det er kloke menneske som har skrive desse kommentarane. Anonymkode: 862d1...dbb De du siterer har ikke særlig mye forståelse for musikk og kultur, det er helt sikkert. Det finnes god rap og dårlig rap, akkurat som at det finnes god rock og dårlig rock. To Pimp A Butterfly er vidt akseptert som det beste albumet på 2010-tallet av stort sett alle musikkanmeldere globalt. Mange går faktisk så langt som å kalle det tidenes beste album i alle sjangre. Det er jeg ikke enig med personlig, men det er ekstremt bra. Her er det en som forklarer det ganske godt. Albumet er en fantastisk skildring om å vokse opp i amerikansk ghetto, og på utsiden av samfunnet generelt. Med mange referanser til litteratur og poesi. Tittelen er for eksempel et nikk til ‘To Kill a Mockingbird’. Dette er et album man kan bruke månedsvis på å analysere, og stadig finne nye genialiteter. Og ja, våpen er mye beskrevet i albumet og rap generelt fordi det er musikk laget av svarte i USA fra dårlige kår som beskriver sin oppvekst og sine miljø. Det betyr ikke at det er dårlig musikk, bare ekte. Så ja, jeg holder på argumentet mitt at dette kan og vil du ikke forstå deg på. Anonymkode: 8b949...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 11. mai 2024 #47 Del Skrevet 11. mai 2024 Jazz, danseband og black metal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 12. mai 2024 #48 Del Skrevet 12. mai 2024 Danseband, jazz, blues, opera og sånn rølpemusikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå