Gå til innhold

Tankekjør. Dårlig samvittighet. Familierelasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en dårlig familierelasjon som har påvirket meg negativt i mange år. Som barn forsto jeg ikke og la alt ansvaret på meg selv. Jeg er nå begynt å bli voksen og ser at dette ikke er greit. Vedkommende snakker stygt til meg uten en tanke og lirer av seg de styggeste ting. Det kan være beskjeder om å holde kjeft eller at vedkommende baksnakker meg fordi jeg ikke har gjort slik som vedkommende ønsket og lignende. Personen har også tidvis gjort hyggelige ting og det er vel det som gjør meg usikker. 
 

Personen ville ha meg med på en familieferie i sommer og jeg sa nei, jegvil ikke. Jeg sa videre at oppførselen vedkommende har utvist ikke er ok. 
 

Det er første gang jeg har stilt opp for meg selv og for rettferdighet. Problemet er at jeg nå sliter med dårlig samvittighet. Var det stygt av meg å si fra? Jeg tenker på de få fine tingene som har blitt gjort, å da føler jeg på at det var galt av meg. Når jeg tenker på det stygge, da føler jeg meg sikker på at det var rett.  

Anonymkode: fc738...1fe

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig sunt ut å distansere deg fra denne personen. Som voksen reiser man på ferie med folk man liker. Ingen grunn til å bruke feriedager på pliktrelasjoner. 

Se personen i obligatoriske familieselskap, lev livet uten kontakt ellers 

Anonymkode: 0f625...abc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres veldig sunt ut å distansere deg fra denne personen. Som voksen reiser man på ferie med folk man liker. Ingen grunn til å bruke feriedager på pliktrelasjoner. 

Se personen i obligatoriske familieselskap, lev livet uten kontakt ellers 

Anonymkode: 0f625...abc

Takk for svar.

det er det jeg helst vil. Jeg har mareritt på nettene på grunn av personen. Det har vært så mye stygt og jeg klarer ikke mer. jeg er så lei av å føle hele tiden på at alt jeg gjør er galt. Det er ingen andre som får meg til å føle det slik. De andre jeg har i livet mitt gir meg glede. Jeg bare forstår ikke hvorfor jeg får denne dårlige samvittigheten. Skulle ønske jeg kunne sette ned foten uten å skade meg selv enda mer ved å gjøre det :( 

Anonymkode: fc738...1fe

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det høres veldig sunt ut å distansere deg fra denne personen. Som voksen reiser man på ferie med folk man liker. Ingen grunn til å bruke feriedager på pliktrelasjoner. 

Se personen i obligatoriske familieselskap, lev livet uten kontakt ellers 

Anonymkode: 0f625...abc

Helt, helt enig! Godt jobba TS!

Anonymkode: 1ba21...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg har en dårlig familierelasjon som har påvirket meg negativt i mange år. Som barn forsto jeg ikke og la alt ansvaret på meg selv. Jeg er nå begynt å bli voksen og ser at dette ikke er greit. Vedkommende snakker stygt til meg uten en tanke og lirer av seg de styggeste ting. Det kan være beskjeder om å holde kjeft eller at vedkommende baksnakker meg fordi jeg ikke har gjort slik som vedkommende ønsket og lignende. Personen har også tidvis gjort hyggelige ting og det er vel det som gjør meg usikker. 
 

Personen ville ha meg med på en familieferie i sommer og jeg sa nei, jegvil ikke. Jeg sa videre at oppførselen vedkommende har utvist ikke er ok. 
 

Det er første gang jeg har stilt opp for meg selv og for rettferdighet. Problemet er at jeg nå sliter med dårlig samvittighet. Var det stygt av meg å si fra? Jeg tenker på de få fine tingene som har blitt gjort, å da føler jeg på at det var galt av meg. Når jeg tenker på det stygge, da føler jeg meg sikker på at det var rett.  

Anonymkode: fc738...1fe

Les deg opp om traumebånd!

Du har ikke gjort noe galt her ❤️

Anonymkode: 436f4...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...