Gå til innhold

Finnes det ledere som favoriserer ansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror vi har en! Vi har en svak leder som aldri har vært nøytral. Det tror jeg er årsaken til et elendig arbeidsmiljø og økt bruk av sykemelding/ generelt hyppig bruk av egenmeldinger. Denne lederen går langt for beskytte de hun frykter mest, nettopp ansatte som er i stand til å lage en del bråk om de ikke får vilja si. Eller de hun faktisk har relasjoner til utenom jobben, (ja, hun driver med kameraderi). Leder er i stor grad konfliktsky. Samtaler med henne føles som energitappende. Hun innrømmer ikke noen ting (strategi), tåkelegging og bortforklaring hele veien. Hun har blitt tatt i baksnakking av ansatte.  Begynner å grine, kommer seg ut av det og.

Tror virkelig sånne ledere at folk er mindre smarte eller dumme, at de ikke ser hva som pågår? 

Nå har ikke jeg lyst til å være på jobb, har stått på i alle år. Vi har fått en ny ung person på jobb, tror hun fortsatt er litt i «puberteten». Leder frykter henne, den unge damen er uforutsigbar og vanskelig.. Det nyeste hun har startet med er å fly rundt med leder på slep og herje med ansatte. Leder kaller det tilbakemelding/ gode hensikter. Hun kommer sent hver dag, skriker til folk, veldig lite likt av ansatte. Men hun får fortsatt alle goder, det er som at alle må bøye seg for henne, absolutt alt må vike. Leder er fullstendig klar over alt men fortsetter med å si at hun har en vanskelig bagasje, hun blir misforstått eller at det er to sider av en sak… Tillitsvalgt på jobben får ikke gjort en dritt med disse damene, blir halshugget med en gang han prøver å si noe.

Arbeidstilsynet, BHT eller oppsigelse??

Anonymkode: e8120...65f

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste. 

Anonymkode: d2dee...76f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ledere favoriserer. Min også. Det eneste som fungerer er å bytte jobb. 

Anonymkode: 0ad09...158

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes mange sånne sjefer. 

Anonymkode: 4fb35...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste ledere favoriserer. Min også. Det eneste som fungerer er å bytte jobb. 

Anonymkode: 0ad09...158

Hva er poenget? Da finner man bare en annen sjef som favoriserer 

Anonymkode: d2dee...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er poenget? Da finner man bare en annen sjef som favoriserer 

Anonymkode: d2dee...76f

Det er sant, men man kan håpe at man selv blir «favoritt». Da er arbeidslivet levelig. 

Anonymkode: 0ad09...158

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjef og favoriserer.

De som gjør en innsats for felleskapet og er mye på jobb får lettere innvilget goder som ønskede arbeidsoppgaver og innvilging av fri.

De som er dårlige lagspillere, skaper negativ stemning på jobb samt de som kronisk bruker alle egenmeldingsdager i året og har mye fravær vil ikke få samme behandling som de som står på å jobber for andre og arbeidsstedet.

Anonymkode: ee5e8...53f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god sjef favoriserer ikke tenker jeg

Anonymkode: ee5e8...53f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er sjef og favoriserer.

De som gjør en innsats for felleskapet og er mye på jobb får lettere innvilget goder som ønskede arbeidsoppgaver og innvilging av fri.

De som er dårlige lagspillere, skaper negativ stemning på jobb samt de som kronisk bruker alle egenmeldingsdager i året og har mye fravær vil ikke få samme behandling som de som står på å jobber for andre og arbeidsstedet.

Anonymkode: ee5e8...53f

Om det bare var sånn alle steder...

Ofte er det de som står på og jobber ræva av seg som blir MINST favorisert. De blir bare utnyttet til de grader. 

Anonymkode: d2dee...76f

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er sjef og favoriserer.

De som gjør en innsats for felleskapet og er mye på jobb får lettere innvilget goder som ønskede arbeidsoppgaver og innvilging av fri.

De som er dårlige lagspillere, skaper negativ stemning på jobb samt de som kronisk bruker alle egenmeldingsdager i året og har mye fravær vil ikke få samme behandling som de som står på å jobber for andre og arbeidsstedet.

Anonymkode: ee5e8...53f

Favorisering er skadelig. Kanskje de skaper negativ stemning pga din forskjellsbehandling? 

Anonymkode: 0ad09...158

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min leder har favoritter og det er de som smisker. Og vi andre ser godt at de smisker 

Anonymkode: 65f0a...1f7

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min leder har favoritter og det er de som smisker. Og vi andre ser godt at de smisker 

Anonymkode: 65f0a...1f7

Det ser han også, men han liker det

Anonymkode: d2dee...76f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En god sjef favoriserer ikke tenker jeg

Anonymkode: ee5e8...53f

Jeg er sjef og innrømmer glatt at jeg favoriserer, men da på annet grunnlag enn det som står i HI.

Ansatte som er pliktoppfyllende og gjør en god jobb for felleskapets beste, vil stå først i køen når det gjelder opprykk. Det vil også være en naturlig ansatt og henvende seg til når man trenger råd. Og slike personer er som regel hyggeligere og omgåes sosialt også. Men ansatte som prøver å spille falsk for egen vinning blir gjennomskuet, så du blir ikke min favoritt om du viser liten integritet, eller du prøver å hevde deg selv ved å rakke ned på andre.

Lurer på hvorfor jeg får følelsen at HI er hentet fra en offentlig instutisjon.

Anonymkode: 92c5f...e2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er sjef og favoriserer.

De som gjør en innsats for felleskapet og er mye på jobb får lettere innvilget goder som ønskede arbeidsoppgaver og innvilging av fri.

De som er dårlige lagspillere, skaper negativ stemning på jobb samt de som kronisk bruker alle egenmeldingsdager i året og har mye fravær vil ikke få samme behandling som de som står på å jobber for andre og arbeidsstedet.

Anonymkode: ee5e8...53f

Da hadde jeg vært din favoritt! Min leder favoriserer motsatt, for å slippe bråk..

Anonymkode: e8120...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er sjef og favoriserer.

De som gjør en innsats for felleskapet og er mye på jobb får lettere innvilget goder som ønskede arbeidsoppgaver og innvilging av fri.

De som er dårlige lagspillere, skaper negativ stemning på jobb samt de som kronisk bruker alle egenmeldingsdager i året og har mye fravær vil ikke få samme behandling som de som står på å jobber for andre og arbeidsstedet.

Anonymkode: ee5e8...53f

Har du tenkt over hva som kommer først av høna eller egget ? 

Anonymkode: 289e6...821

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er sjef og innrømmer glatt at jeg favoriserer, men da på annet grunnlag enn det som står i HI.

Ansatte som er pliktoppfyllende og gjør en god jobb for felleskapets beste, vil stå først i køen når det gjelder opprykk. Det vil også være en naturlig ansatt og henvende seg til når man trenger råd. Og slike personer er som regel hyggeligere og omgåes sosialt også. Men ansatte som prøver å spille falsk for egen vinning blir gjennomskuet, så du blir ikke min favoritt om du viser liten integritet, eller du prøver å hevde deg selv ved å rakke ned på andre.

Lurer på hvorfor jeg får følelsen at HI er hentet fra en offentlig instutisjon.

Anonymkode: 92c5f...e2a

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sjef og innrømmer glatt at jeg favoriserer, men da på annet grunnlag enn det som står i HI.

Ansatte som er pliktoppfyllende og gjør en god jobb for felleskapets beste, vil stå først i køen når det gjelder opprykk. Det vil også være en naturlig ansatt og henvende seg til når man trenger råd. Og slike personer er som regel hyggeligere og omgåes sosialt også. Men ansatte som prøver å spille falsk for egen vinning blir gjennomskuet, så du blir ikke min favoritt om du viser liten integritet, eller du prøver å hevde deg selv ved å rakke ned på andre.

Lurer på hvorfor jeg får følelsen at HI er hentet fra en offentlig instutisjon.

Anonymkode: 92c5f...e2a

Hvordan gjetter du riktig?!👏

Anonymkode: e8120...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg vært din favoritt! Min leder favoriserer motsatt, for å slippe bråk..

Anonymkode: e8120...65f

Det er uansett en useriøs lederstil. 

Anonymkode: 289e6...821

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er uansett en useriøs lederstil. 

Anonymkode: 289e6...821

Jeg veit! 

Anonymkode: e8120...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Hvordan gjetter du riktig?!👏

Anonymkode: e8120...65f

Jeg tenker at det er en offentlig instutisjon på grunn av når jeg snakker med folk som jobber i slike instutisjoner så har jeg inntrykk av at det alltid er mye splid.

Dette tror jeg skyldes at det er rigget litt annerledes enn det private næringslivet. Det er ikke så mye krav til effektivitet, og  fravær oppleves ikke på samme måten , de ansatte står "kun" til ansvar for staten/kommunen, og som alle vet så har den nok av penger. Jobbsikkerheten er veldig høy, så da følger mange ansatte regelverket til punkt og prikke visst det går i egen favør, og da kan ikke arbeidsgiver gjøre hverken det ene eller det andre. Ledere er også klar over dette, så størst makt kan de få gjennom manipulering, splitt og hersk. Og visst etaten ikke klarer målene sine, ja da må vi være underbemannet.

Og resultatet er at de ansatte som har ambisjoner eller ønsker å gjøre en ekstra innsats ikke trives, og de har lettere for å bli mislikt av andre ansatte. Og hvorfor i all verden skal du gjøre en ekstra innsats, lønna er lik uansett, din produktivitet er ikke knyttet til lønn eller andre goder.

Anonymkode: 92c5f...e2a

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at det er en offentlig instutisjon på grunn av når jeg snakker med folk som jobber i slike instutisjoner så har jeg inntrykk av at det alltid er mye splid.

Dette tror jeg skyldes at det er rigget litt annerledes enn det private næringslivet. Det er ikke så mye krav til effektivitet, og  fravær oppleves ikke på samme måten , de ansatte står "kun" til ansvar for staten/kommunen, og som alle vet så har den nok av penger. Jobbsikkerheten er veldig høy, så da følger mange ansatte regelverket til punkt og prikke visst det går i egen favør, og da kan ikke arbeidsgiver gjøre hverken det ene eller det andre. Ledere er også klar over dette, så størst makt kan de få gjennom manipulering, splitt og hersk. Og visst etaten ikke klarer målene sine, ja da må vi være underbemannet.

Og resultatet er at de ansatte som har ambisjoner eller ønsker å gjøre en ekstra innsats ikke trives, og de har lettere for å bli mislikt av andre ansatte. Og hvorfor i all verden skal du gjøre en ekstra innsats, lønna er lik uansett, din produktivitet er ikke knyttet til lønn eller andre goder.

Anonymkode: 92c5f...e2a

Det er et kjerringvelde hvor sladder og baksnakking er viktigere enn å bli flinkere og prestere.. jo flere kvinner, desto verre er det.. og det sier jeg som kvinne.. altfor mange udugelige kvinnelige ledere som er mer opptatt av kameraderi og konformitet enn å gjøre det som er rasjonelt og riktig. 

Anonymkode: a3232...b7c

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...