Gå til innhold

Noe som er billig å servere, men som ikke er pølser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Indisk daal er godt, enkelt og billig til mange. Eller chili sin carne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville laget pizza(er). "Stresset" er å lage deigen, men det er egentlig veldig veldig enkelt. Kjøp 3 for 2 Mutti pizzasaus på Meny og finn ekte ost på tilbud. Alle liker plain pizza med gode råvarer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza er billig om man lager deigen og sausen selv. Riv osten selv, lag f.eks. to langpanner der en er vegetar. 

Hvetemel, gjær, olje, salt, ost (riv selv), hvitløk, bogskinke, løk, tomater på boks og litt krydder er egentlig alt du trenger for å lage en OK pizza veldig billig. 

Enda billigere? La pizzaen være vegetar. 

Vil du pimpe den opp litt bytter du bogskinken med noe dyrere kjøttpålegg, kan kompenseres for ved å la halvparten være uten kjøtt. 

Anonymkode: 33f98...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi skal ha selskap med 10 stykker. Jeg er alenemor og lavlønnet. Hva kan man servere som er enkelt, sunt og billig? Forslag? :) 

Anonymkode: 6280e...64e

Pasta salat m/skinke biter. 

Og hvitløksbrød fra first price

Anonymkode: e6cd2...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasalat. Pasta er ikke så dyrt,og så har du i litt skinke og grønnsaker. Dressing ved siden av. Hjemmebakte rundstykker eller billigloff fra butikken. Tror First Price sin koster 7-8 kr. 

Anonymkode: f8aaa...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili con carne - kjøp kjøtt på tilbud (alt fra kjøttdeig og karbonadedeig til biffstrimler og grytekjøtt funker), bruk godt med bønner, mais og ris i gryta. Kjøper du bønner i tørrvekt blir det ganske rimelig!

Ellers kommer du langt med pasta eller potet som ingrediens, samt grønnsaker i sesong (feks ovnsbakte rotgrønnsaker) og fisk/kjøtt på tilbud, eller økonomipakker.

Grillmat er også en mulighet. Da med feks hjemmelaget potetsalat som tilbehør.

Pai, ovns-pannekake eller fritatta er også enkelt, sunt og relativt billig (kjøp gjerne stort brett med egg fra lokalt gårdsutsalg).

Eller et bord med masse små-retter: lomper med pålegg, oster, kjøtt, frukt, grønt, nøtter, oppskåret brød/knekkebrød, kjeks, dipp osv

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sodd med flatbrød til. 

Anonymkode: 926e5...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal ha selskap med 10 stykker. Jeg er alenemor og lavlønnet. Hva kan man servere som er enkelt, sunt og billig? Forslag? :) 

Anonymkode: 6280e...64e

Grøt, pizza,pizzasnurrer. Ikke alle barn liker lapskaus osv. Bør stå i invitasjonen da om det er spesielle ting. Så kan foll spisr før de kommer om ikke det er noe de spiser.

Mange ting utenom pølser som kan lages. Spagetti og kjøttdeig eller med stekt pølse.

Anonymkode: cb451...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt både pannekaker og fiskepinner i barnebursdag når barna var små.

Hjemmelaget pizza er også mulighet for

Anonymkode: 49f6f...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lasagne eller en gryterett:-)

Anonymkode: 6264f...e6d

Lasagne er lurt ja😊

Jeg lager ofte det når jeg har mange til middag. Bruker litt kjøttdeig, og mye grønnsaker. Raspet gulrot, masse løk, hvitløk, finhakket sopp, stangselleri og spinat bruker jeg ofte. Så hakkede tomater og krydder som passer😊 bruker å ha litt creme fraice eller fløte i sausen og. Også litt hvitsaus til å ha på toppen.

Foccacia er billig og lett å lage selv😊 

Får ofte skryt for lasagnen jeg lager, så tror det er godt😊

 

Anonymkode: e6c3a...7d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Begge deler. TS

Anonymkode: 6280e...64e

Pizza! 

Anonymkode: feb15...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pizza er billig om man lager deigen og sausen selv. Riv osten selv, lag f.eks. to langpanner der en er vegetar. 

Hvetemel, gjær, olje, salt, ost (riv selv), hvitløk, bogskinke, løk, tomater på boks og litt krydder er egentlig alt du trenger for å lage en OK pizza veldig billig. 

Enda billigere? La pizzaen være vegetar. 

Vil du pimpe den opp litt bytter du bogskinken med noe dyrere kjøttpålegg, kan kompenseres for ved å la halvparten være uten kjøtt. 

Anonymkode: 33f98...08f

Det uthevede viser hvor til helvete det er gått med matlaging i dette landet. At å kjøpe revet ost, pizzadeig og pizzasaus  en gang er et alternativ, viser at vi har tapt. 
 

Ellers er jeg helt enig. Hjemmelaget pizza er kjempegodt.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok gått for stort kvantum av klassisk festmat. (Gryterett/Suppe) gjerne en variant med lokal tilknytning, som Sodd.

Har vokst opp med at det var festmat på alle store samlinger med mennesker.

Anonymkode: eba08...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ber om atdet skal være sundt i hi - allikevel foreslår mange her pizza etc😅

Anonymkode: 61a29...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts ber om atdet skal være sundt i hi - allikevel foreslår mange her pizza etc😅

Anonymkode: 61a29...b59

Hvorfor kan ikke pizza være sunt?  Grov bunn, hjemmelaget tomatsaus, mye grønnsaker, eks purre, løk, paprika pluss flere valg der, litt ost som topping. Når jeg lager med kjøtt, så forsteker jeg et kyllingbryst/lår og fordeler kjøttet på pizzaen. Det ser jeg på som ok sunn mat innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Silvia515 skrev (10 timer siden):

Jeg ville laget pizza(er). "Stresset" er å lage deigen, men det er egentlig veldig veldig enkelt. Kjøp 3 for 2 Mutti pizzasaus på Meny og finn ekte ost på tilbud. Alle liker plain pizza med gode råvarer :)

En rask omskriving så sier vi at hun heller kjøper pizzasaus på Rema eller Kiwi. Folk med lav lønn handler aldri på Meny.

Anonymkode: b8f49...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En rask omskriving så sier vi at hun heller kjøper pizzasaus på Rema eller Kiwi. Folk med lav lønn handler aldri på Meny.

Anonymkode: b8f49...109

De har jo noen tilbud som er verdt å benytte. Men hvis prinsippet er viktigere enn prisen, har du selvfølgelig rett.

I tillegg til mange andre gode forslag kan jeg hive på tacosuppe hvis folk er glad i taco. Tacoprodukter er ofte på tilbud. Du kan ta en del bønner i stede for mye kjøttdeig, og brød kan bakes selv.

Anonymkode: c154b...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi skal ha selskap med 10 stykker. Jeg er alenemor og lavlønnet. Hva kan man servere som er enkelt, sunt og billig? Forslag? :) 

Anonymkode: 6280e...64e

Jeg pleide å lage blekksprutpølser og pølser med spaghetti inni. Bare google det så skjønner du greia.

Hjemmelaget pizza funker også. 

Anonymkode: f4e9b...c30

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en suppe fra bunn med hermetiske tomater og bak en stor focazchia til/ enkel fin gjærdeig, bruk litt salt og hvitløk/ oljer du allerede har i hus❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...