Gå til innhold

Hjemmekjært nabobarn drar med seg barnet mitt inn hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i rekkehus, og har barn på samme alder som egne barn vegg i vegg.

Det ene barnet er svært hjemmekjær og klager når hun er her over at det er kjedelig her. Barna det er snakk om er 7 år. Jeg orker ikke underholde dem hele tiden, og det vet jeg at de andre foreldrene heller ikke gjør. Av og til organiserer meg en hobby aktivitet, baker med dem etc, men når barna har besøk av venner, så kan de fint leke alene, mener jeg. De får mat, drikke og trygge rammer her utover det.

Barna leker en del ute, men plutselig er de inne hos det andre barnet, men dette barnet ønsker aldri være hos oss. Jeg har tatt det opp med moren, men hun sier barnet aldri har nevnt noe galt om oss.

Jeg synes det er litt kjipt at barnet mitt alltid er der om de skal leke inne🙄

Vårt eldste barn derimot har besøk ukentlig, ofte overnatting osv, så tror neppe dette handler om oss..... Han er gutt, vet ikke om det har noe å si.

Hva gjør jeg? Kan ikke gå å hente de heller....

Anonymkode: 7aa76...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan de ikke bare leke der da? 

Anonymkode: 552cc...44f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet. 

Anonymkode: fdb06...bb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke bare bestemme det selvv ?

Anonymkode: 26e96...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare bra da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det sånn i rekka vår også. De andre barna er mye mer hjemmekjære, eller mammadalter om du vil. Vårt barn er veldig trygt og selvsikkert og har ingen behov for å ha oss foreldre rundt seg. Vi har nesten aldri barn inn her, men hun er til nabobarna hele tiden.

 

Vi lar de bare holde på slik som de ønsker, også inviterer vi de bortover jevnlig via foreldrene slik at de vet at de er velkomne hit også om de ønsker. Det resulterer stort sett i korte besøk i ny og ne, men det er bare greit.

Anonymkode: 14bb8...ac7

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke problemet. Lider noen av barna noen nød hjemme hos naboen da?

Anonymkode: 79ab8...730

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må de vel nesten få lov til å bestemme selv. Jeg forstår ikke hvorfor du ser på det som et problem?

Anonymkode: ab508...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke og skal ikke styre andres barn. 

Om nabojenta er hjemmekjær er det opp til foreldrene om de skal prøve å styre henne mer utover eller ikke. Så får du sette grenser for ditt barn. Det er lov å si at «i dag skal Lisa leke hjemme eller i hagen» om du synes det blir veldig mye ut av huset, men da kan jo konsekvensene være at nabojenta lar være å bli med. 

Samme prinsipp gjelder forøvrig for de som klager på at nabobarna renner inn uten at egen unge er velkommen. Sett dine grenser for ditt barn og aksepter at andre familier gjør det annerledes. 

Anonymkode: 0557c...00a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som andre sier ikke lett å styre dette, du kan ikke si at de må være hos dere. Det du kan gjøre er å invitere dette barnet hjem til dere feks at dere skal ha vafler, spille, leie en film eller ett eller annet.

Anonymkode: 55280...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...