Gå til innhold

Er det noen som har tatt muntlig privatist eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal ta muntlig eksamen i morsmål denne onsdagen

 

men jeg har ikke fått oppgave eller noe som helst om hva jeg skal fremfør muntlig for sensurenez

hvor får jeg tak i informasjon? Jeg går ikke lenger på videregående skole

Anonymkode: 7e3d7...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppgaven får du når du skal ha eksamen. Så har du en halvtime til å forberede deg og skrive notater. For pensumet skal du jo kunne godt allerede.

Anonymkode: 25ecc...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppgaven får du når du skal ha eksamen. Så har du en halvtime til å forberede deg og skrive notater. For pensumet skal du jo kunne godt allerede.

Anonymkode: 25ecc...3cd

Er det ikke 24 timer før?

hvor står det at det er halv time før? Hvordan skal de gi meg oppgaven når jeg ikke går på videregåends

Anonymkode: 7e3d7...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Muntlig privatisteksamen organiseres noe ulikt fra fylke til fylke, men for Oslos del gjelder følgende. Ja også i år da jeg selv har avlagt et par av dem allerede. 

Man trekker en oppgave og så får man 30 minutter på å forberede seg et gitt tema. Så er man inne og snakker rundt det temaet med noen oppfølgingsspørsmål fra sensor/eksaminator. Man har lov å ta notater man kan ta med inn under forberedelsestiden. Så til slutt kommer sensor med et uforberedt spørsmål som omhandler en annen del av læreplanen (dette er ofte det som skiller 5ere og 6ere). Så blir man sendt ut på gangen i maks kanskje 2 minutter før man kommer inn og får karakteren og en begrunnelse for den.  Selve delen man er inne og prater tar kanskje 20-25 minutter. Tidsrammen er uansett 30 minutter for vanlige muntlige eksamener og 45 minutter for muntlig-praktisk eksamener som det feks er i kjemi, fysikk osv. Min erfaring er i Oslo er at man på de sistnevnte fagene aldri utfører selve forsøket fysisk, men man prater rundt det. 

Endret av William_S
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...