Gå til innhold

det er meget farlit at få barn med en muslim mand


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nu ikke mere farligt at få barn med en muslim end med en nordmand, afrikaner, eskimo for den sags skyld...

før man får børn med en fra et andet land med en anden kultur, burde man måske sætter sig ind i deres form for kultur og leve vis...

har været gift med en fra island og selvom det er et nordisk land så var der kulturelle forskelle aligevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei :)

En må jo rette seg inn etter kultur,levemåte og lover og regler i det landet en har bosatt seg. :)

Jeg må rette meg inn etter indiske lover og regler når jeg kommer dit ned.

Min mann vil ikke se meg i den typiske drakten de bruker,Kamis og Shilwar fordi jeg er norsk mener han at jeg skal gå kledd som nordens kvinne der nede. :o Jeg ville jo helst gå inn i den grå massen og ikke lage for mye oppstyr da .

hilsen

indianlady :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja; hadde det vært så enkelt at alle muslimske menn innrettet seg etter 'våre' lover og regler hadde det vært uproblematisk....

Mulig at noen (mange????) gjør det, men dessverre er det jo slik at man hører kun om det som er negativt, og jeg må bare innrømme at 9/11 ikke har gjort saken deres noe bedre i mine øyne. Heller ikke flere tilfeller hvor muslimske menn har myrdet sine norske koner/kjærester og kidnapping av barn stiller dem i noe særlig godt lys. Ja, JEG tror det kan være FARLIG å gifte seg med en muslimsk mann, og hadde blitt meget skeptisk hvis min datter hadde valgt det. Men jeg kunne jo ikke hindret henne hvis det var det hun absolutt ville. Måtte vel bare stille opp og håpe på det beste......Herregud, håper ikke det skjer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe generaliserende, rasistisk oppgulp!

Alle blondiner er forresten dumme også...

Nei, innlegg som dette skulle vært slettet.

Vibeke :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at dette kan høre både generaliserende og rasistisk ut. Men, dessverre, så har jeg blitt forandret i mitt syn pga mangt og mye, også selvopplevde ting. Jeg var tidl. kjent for å være veeeeeldig tolerant.

Forresten, ordet rasist må vel være et av de mest misbrukte. ordet 'rase' går på menneskers ytre trekk. De fleste går jo ikke rundt og er skeptiske til mørkhuda folk pga NETTOPP det, altså hud- og hårfarge, men DERIMOT kultur, religion, kriminalstatistikk, kvinnesyn, osv, osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og så er det vel litt for lett å be om sletting av innlegg som ikke passer med ens egen oppfatning. Skal dette være et diskusjonsforum eller en koseklubb for likesinnede......??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chimp skrev

Forresten, ordet rasist må vel være et av de mest misbrukte. ordet 'rase' går på menneskers ytre trekk. De fleste går jo ikke rundt og er skeptiske til mørkhuda folk pga NETTOPP det, altså hud- og hårfarge, men DERIMOT kultur, religion, kriminalstatistikk, kvinnesyn, osv, osv.....

Vi kan alltids diskutere hva rasisme innebærer, i sin smale og vide betydning, Chimp.

Poenget mitt er at man skjærer alle muslimer over en kam. I år 2002 burde man ha kommet lengre enn som så. Hitler og nazistene gjorde jødene til sin syndebukk. Hva gjøres i dag?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

kan vi ikke utvide begrepet og istedet heller diskutere hvorvidt d er smart å få barn m menn???

Desverre er d eneste måten (ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om koseklubb, Chimp. Det er snakk om å følge vanlig folkeskikk og rette seg etter de regler som gjelder for forumet.

Det er forskjell på å skrive at det er farlig å gifte seg med en muslim, kontra det at det kan være farlig å gifte seg med en muslim.

Alle vet at det kan være farlig å gifte seg med en kristen mann også. Det ville vært rett ut idioti å skrive at det er farlig å gifte seg med en kristen mann.

Majoriteten av norske menn er for kristne å regne. Vi vet alle at selv blant norske menn finnes der drittsekker. Vi kan allikevel ikke sette oss til å proklamere at alle norske menn er drittsekker.

Ser du poenget mitt?

Jeg synes det blir altfor for enkelt å si at det er farlig å gifte seg med en muslimsk mann.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, kristne menn kan jo være LIVSFARLIGE! Men det blir på en måte en annen diskusjon. Kunne godt kommet med generelle utsagn om dem også, men jeg tror jeg står over, av div. årsaker........Jeg står ellers for det jeg har skrevet om muslimske menn, uansett hva du måtte synes om det. Jeg skrev ellers i innlegget mitt at man hører gjerne om det som er negativt og ikke det som er positivt.

Utifra det burde du kanskje skjønne at jeg ikke er totalt svart/hvitt i min oppfatning. Du høres temmelig bastant ut; enten er man med deg el. det motsatte, og nåde den da.....Kanskje man burde tenke over hvorfor Carl I. Hagen har fått så mange tilhengere (ikke meg, altså, legger ingen skjul på at jeg stemmer på Kristin Halvorsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke ikke logget

Chimp;

Hold deg for god til å dømme meg i tillegg til dine generaliseringer av muslimer, og ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg har ikke sagt eller påstått ting som "nåde den som ikke mener som meg".

Jeg er sjokkert over en ukritisk og uhemmet generalisering og bås-setting av muslimer. Du mener du har ditt alibi i orden fordi du nevner at vi gjerne hører om bare negative ting og ikke positive ting angående muslimer. Hvorfor henger du deg da på en tråd som dette og tar del i klagekoret? Hvorfor føler du deg da så truffet av mine uttalelser?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg skulle ønske at hun som startet denne tråden kunne skrevet mer hva som var årsaken til hennes meninger om muslimske menn. Selv om alle til en viss grad skjønner hva det dreier seg om.

Men jeg innrømmer gjerne at jeg unngår muslimske menn, og hadde min evt. datter funnet seg en muslimsk mann hadde jeg blitt dypt fortvilet og gjort alt i min makt for å få henne ut av forholdet. Men med den oppdragelsen jeg hadde gitt henne hadde det nok vært lite sansynelig at hun hadde falt for en muslim. Men likevel... for et mareritt det må være for de som havner i en slik situasjon.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jJEG holde meg for god til både det ene og det andre når DU sier at JEG ikke har folkeskikk. Selv kaller du mitt innlegg for oppgulp siden det provoserer deg (det syns jJEG er dårlig folkeskikk og ganske usaklig). Du VIL ikke forstå hva jeg mener, men tillegger meg holdninger jeg ikke har. (Skal visst ikke mye til før du blir 'sjokkert') Gidder ikke fortsette diskusjonen, men du må gjerne få det det siste ordet, det vil kanskje lette litt på sjokktilstanden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chimp; uttalelsene dine er rett og slett for unyanserte til å holde vann.

Du må gjerne gi deg nå og gi meg siste ordet, hvis det får deg til å føle deg mer nyansert. Det er greit å gi seg i en diskusjon når man går tom for argumenter.

La oss holde oss til saken, Chimp. Hva gir deg god grunn til å omtale tilhengere av verdens største religiøse tro som farlige å gifte seg med og få barn med? Har det streifet deg, som tidligere var så tolerant etter eget utsagn, at det er forskjell på selv muslimske folk? Likså som det er forskjell på kristne - eller la oss heller si norske - menn?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...