Gå til innhold

vet ikke om dette er riktig sted ,men gjelder en baby på 7 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som er 12 år yngre enn meg , for 7 mnd siden fikk hun en nydelig liten sønn, men jeg føler hun fester veldig mye, mine foreldrene har vert barnevakt,nesten hver helg siden desember nå, mens jeg har vert de 3 siste helgene, synes det er kjempe kos og passe den nydelig lille gutten,men føler jo at min søster er for mye borte fra han, hun forandret seg en god del når hun fikk kjæreste i November, da var gutten , da var gutten 3 uker.

vet ikke hvor mye jeg og mine foreldre skal blande oss i dette? men hva tenker dere? jeg og min bror har også barn som ikke sov borte det første året en gang, jeg er 34, min bror 26 og yngste søsteren er 22.

Mine barn er nå 2,5 og 8 år, mens min bror har tvillinger som fyller 1 år 16 mai. Lillesøsteren spør kun meg og foreldrene våre, foreldrene våre måtte ha litt fri, så derfor har jeg hatt at de siste 3 helgene.

Jeg synes dette er vanskelig, hun elsker sønnen sin det kan man se, men jeg er redd for at dette kan gå utover tilknyttingen mellom mor og barn

Anonymkode: faadb...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare sagt nei. 7 mnd. er altfor lite til å settes vekk hver helg🙈 du mener sikkert godt men dere skjemmer henne bort

Anonymkode: 5e1b9...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo trist at hun er så umoden og egoistisk. Samtidig er dette kanskje det beste hun får til på nåværende tidspunkt? Da er det jo godt hun har dere søsken og foreldre som stiller opp. 
 

Har dere ett så nært forhold at dere kan prate sammen om hvordan hun egentlig har det?

Anonymkode: 8d0c0...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk seg ny kjæreste som altså ikke er barnefar med en nyfødt på 3 uker? Beklager å si det men ikke normalt i min bok.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar

barnefaren er ikke i bilde nei, han ville det ikke selv og har ikke tatt kontakt etter hun fortalte at hun var gravid når hun var 9 uker på vei, vi er også  synes det er dumt at hun har ny kjæreste, hun burde gitt alt opmerksomheten til sin sønn.

Ja vi har et godt forhold, men vi har satt oss ned mange ganger , hu blir bedre en liten stund så på igjen

Anonymkode: faadb...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig ung og har vel problemer med å slå seg til ro. Det er i det minste bra at hun bruker faste barnevakter som er glade i barnet. Dere bør prøve å holde ut og stille som barnevakter i det lengste, så hun ikke i stedet ender opp med å bruke tilfeldige barnevakter. Hun vil forhåpentligvis roe seg ned snart, når hun har festet fra seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i en lignende situasjon da søsteren min fikk barn som tenåring.

Jeg og moren min passet barnet hennes veldig ofte pga hun festet. Hun var alene med barnet.

Vi snakket endel om hva vi skulle gjøre, men endte med å stille opp så mye vi kunne. Av samme årsak som Hulderen over her skriver - for å sikre at barnet var sammen med noen trygge, kjente voksne. 
Hun var åpenbart veldig glad i barnet sitt, og en god mor og omsorgsperson når hun var sammen med barnet. 
Det roet seg etterhvert og gikk seg til. Vi fikk også hjelp og oppfølging fra barnevernet etterhvert (frivillig fra søsteren min sin side). Og min mor ble etterhvert fast avlastningshjem en periode. Så det er også en mulighet for mer forutsigbarhet for alle. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: 7ab61...678

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 timer siden):

Hun er veldig ung og har vel problemer med å slå seg til ro. Det er i det minste bra at hun bruker faste barnevakter som er glade i barnet. Dere bør prøve å holde ut og stille som barnevakter i det lengste, så hun ikke i stedet ender opp med å bruke tilfeldige barnevakter. Hun vil forhåpentligvis roe seg ned snart, når hun har festet fra seg.

Bare ho ikke blir gravid igjen så 🫣🫣🫣.

Håper ikke det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det de andre skriver om at det er fint hun bruker trygge mennesker til barnevakt. Dere er snille og det er fint, men dere gjør henne kanskje en bjørnetjeneste. Jeg ville absolutt satt meg ned og pratet med henne. Festing nesten hver helg med en baby på 7 mnd synes jeg høres ganske ekstremt ut, og det er jeg nok ikke alene om. Selv om hun er ung, er hun nå blitt mor og bør ikke lenger prioritere festing så ofte.

Jeg ville i tillegg bekymret meg for hva andre tenker, og vært litt bekymret for at barnevernet blir tipset dersom dette fortsetter.

Misforstå meg ikke: En fest i ny og ne må være helt greit, men ikke så hyppig som det høres ut som i dette tilfellet. Ung eller ei.

Anonymkode: 668da...18e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på tilknytning ville jeg ikke vært bekymret. En kveld borte og 6 kvelder med, tilsier ikke at denne verken svekkes eller skades.

Min mann jobber offshore, og har ett like tett og nært forhold til våre barn som meg. Det handler mere om du er tilstede når du er der; enn fjernt tilstede.

i tilegg er barnet med få og trygge voksne. 

Derimot ville jeg satt ned foten ang barnevakt.
Hun er ung, men har ett barn, og da kan man ikke ut å feste hver helg. Dette er konsekvensene av å ha ett barn.

I tilegg er det å tøye strikken langt med dere.

Men dere må faktisk si nei.

Anonymkode: d6c11...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har en søster som er 12 år yngre enn meg , for 7 mnd siden fikk hun en nydelig liten sønn, men jeg føler hun fester veldig mye, mine foreldrene har vert barnevakt,nesten hver helg siden desember nå, mens jeg har vert de 3 siste helgene, synes det er kjempe kos og passe den nydelig lille gutten,men føler jo at min søster er for mye borte fra han, hun forandret seg en god del når hun fikk kjæreste i November, da var gutten , da var gutten 3 uker.

vet ikke hvor mye jeg og mine foreldre skal blande oss i dette? men hva tenker dere? jeg og min bror har også barn som ikke sov borte det første året en gang, jeg er 34, min bror 26 og yngste søsteren er 22.

Mine barn er nå 2,5 og 8 år, mens min bror har tvillinger som fyller 1 år 16 mai. Lillesøsteren spør kun meg og foreldrene våre, foreldrene våre måtte ha litt fri, så derfor har jeg hatt at de siste 3 helgene.

Jeg synes dette er vanskelig, hun elsker sønnen sin det kan man se, men jeg er redd for at dette kan gå utover tilknyttingen mellom mor og barn

Anonymkode: faadb...83f

Veldig gjenkjenbart med fødselsdato på tvillingene. Folk kjenner igjen søstera di

Anonymkode: ef3bb...164

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kjæreste 🤯 med en baby på 3 uker. Feste hver helg. Dere skjønner jo at det ikke er bra for den stakkars lille barnet. 

Høres ut som et barnevern sak. Der barnet burde blitt tatt ifra søsteren din. Hun høres veldig umoden ut og egoistisk ut. Barnet trenger et trygt og god hjem og det høres ikke ut som denne moren er interessert i oppdra barnet.

Det er flott at dere kan stille opp men i lengden kan dette bli veldig slitsomt.. 😕

Anonymkode: d834d...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar

barnvernet har faktisk vert i bilde, de var der 3 mnd og så trakk seg ut igjen da de så det gikk fint. Jeg føler jo at jeg må passe babyen så ikke mine foreldre sliter seg ut, min mor har kreft ( ikke dødelig ) men er ganske sliten av og til og jeg har jo min egen familie også

Anonymkode: faadb...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig gjenkjenbart med fødselsdato på tvillingene. Folk kjenner igjen søstera di

Anonymkode: ef3bb...164

De tallene er neppe reelle. TS har nok justert de litt for å anonymisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å tro på at noen klarer å få kjæreste når de har en 3 uker gammel baby. De fleste sitter vel mest hjemme fremdeles da, blør fremdeles, har vondt i sting etter sying osv?? Absurd ide for meg at jeg skulle dra ut og date når min var 3 uker 😅

Anonymkode: 4e7d8...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...