Gå til innhold

Begynner å grue meg litt til utdrikkingslaget.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ikke utakknemlig. ❤️

Jeg ville sendt venninnen min en melding:

"Hei! Du, jeg har hørt litt rykter om den utdrikningdagen om at det er mye fokus på drikking, og mulig overnatting? Jeg stoler på deg, og at dette bare er bambus. For du vet at jeg ikke vil drikke så mye, og jeg har planer den søndagen som IKKE kan kanselleres. Gleder meg til feiringen!"

Eventuelt hvis du ikke vil blæste felles venninne:

"Hei! Kjenner jeg har litt nerver rundt den utdrikningsdagen, hadde mareritt om fyllekule og drikkeleker i går.. så vil bare vennlig minne deg på at jeg ikke har lyst å drikke så mye fordi jeg har planer som absolutt ikke kan kanselleres på søndag. Som vi avtalte, så blir dette rolig, og jeg er hjemme til kl 23? Jeg stoler på deg, og håper du lytter til meg. Gleder meg til å feire dagen min med deg!"

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/5/2024 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Hun kommer ikke til å si et ord til han heller. Dessuten så vet vi datoen. 
Grunnen til at jeg vet, er at ei venninne trakk seg fra utdrikkingslaget for hun syntes heller ikke noe om det. Det ble for mye for hun også. Hun fortalte at hun har klart å stoppe forloveren min med to ting som hun syntes var over grensen som visste 110% at jeg kom til å hate. 
Hun har inntrykk av at forloveren kun går på hva hun syntes er gøy og bryr seg ikke om andre. 

Anonymkode: 672c3...383

Til forloveren: «Mette har fortalt meg hun har trukket seg fra utdrikningslaget, fordi det blir et 24 timers opplegg med overnatting og drikking fra begynnelse til slutt. Stemmer det? I så fall ber jeg deg avlyse, for jeg vil ikke delta i et slikt opplegg, og har andre planer for søndagen.»

Anonymkode: bc3df...1ee

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 14.12):

Dette er planer lagt for lenge siden, som ikke bare kan avlyses. 
Så hvis du skulle vært forlover og snakket med bruden om hva hun ønsker seg, så ville du gått imot det og gjort det du ville hatt i et utdrikkningslag?
Jeg dikterte ingenting, hun spurte hva jeg kunne tenkt meg og jeg svarte. Sier ikke at det skulle bli  slik, men hadde ikke forventet det stikk motsatte. 

Kan de avlyses eller kan de ikke? Veldig enkelt.

Anonymkode: 8caf3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 15.03):

Ja, tenker jeg underveis får bare si klart ifra om det er ting jeg absolutt ikke går med på. Jeg fikser ikke drikkelek etter drikkelek og konkurranser i timesvis.  

Klart du fikser dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Klart du fikser dette 

Klart ikke. Du vet, det finnes folk i Norge som ikke er fylliker. 

Anonymkode: b6a0f...9fe

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver mitt mareritt av utdrikningslag også.. 

Hvorfor ikke bare være ærlig i forkant. Alternativet er jo å lide deg igjennom selskapet og måtte lyve til forlover. Hvis hun kjenner deg godt skjønner hun jo at du lyver 

Anonymkode: 3bfc1...795

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/5/2024 at 1:58 PM, AnonymBruker said:

Dette er totalt midt i blinken for forlover, men ikke for meg. 
Hun er veldig snill( har jo valgt henne som forlover), men her har hun bommet totalt. Å snakke med henne er helt uaktuelt, da vil det bli helt kaos. Anonymkode: 672c3...383

Å si akkurat dette, at opplegget ikke er noe for deg, ser jeg som det eneste fornuftige. Å late som funker dårlig for meg og jeg tror det sliter på de fleste andre også.

Tenk over om det er noen rundt deg som har sett noe i/ved/rundt deg som du ikke selv har fått med deg. Altså: tenk gjennom om det er helt sikkert at opplegget ikke er noe for deg. Hvis ikke sier du fra om det. Hvis du lurer på om det, eller noe av det kan være noe for deg, så sier du det. Og hvis du tnker "f**n heller" så blir du med. Men å bli med på noe man ikke har lyst til, også etterpå er jeg helt sikker på er dumt. Så kan det være avledning, kanskje. Og så er jeg ikke begeistret for verken bryllup eller overraskelser, da. Men jeg liker å glede meg til ting jeg gjerne vil :) 

Endret av carlberner1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 14.12):

Dette er planer lagt for lenge siden, som ikke bare kan avlyses. 
Så hvis du skulle vært forlover og snakket med bruden om hva hun ønsker seg, så ville du gått imot det og gjort det du ville hatt i et utdrikkningslag?
Jeg dikterte ingenting, hun spurte hva jeg kunne tenkt meg og jeg svarte. Sier ikke at det skulle bli  slik, men hadde ikke forventet det stikk motsatte. 

Det er jo ekstremt teit å planlegge utdrikningslag dagen før du har planer. For selve dagen har du jo planlagt med forlover..

Anonymkode: e832b...c7e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 17.02):

Hun liker det, så er nok derfor. 
Men, det går sikkert bra, jeg får bare henge med. 

Lager hun fest for seg selv har hun misforstått forloverrollen. 

Anonymkode: 5e5b9...720

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at det har kommet deg for øret at det blir fyllefest fra morgen til kveld og at hvis det er tilfellet så har hun bommet totalt på hva du ønsker. Såpass må hun tåle. 

Anonymkode: c7ba6...f6f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ekstremt teit å planlegge utdrikningslag dagen før du har planer. For selve dagen har du jo planlagt med forlover..

Hvis mye drikke utgår er det vel ikke noe i veien for å ha planer dagen etter? 

Jeg hadde tatt dette opp med det som virker som en egosentrisk forlover med overtenning. Jeg hadde aldri stilt opp på et slikt opplegg og hadde ærlig talt vært ganske skuffet over venninnen min. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel endret lite hvis du ikke vil si noe til henne. Ta deg ett glass med vin og en bolle og ta mot til deg. Dette klarer du,lykke til ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Lager hun fest for seg selv har hun misforstått forloverrollen. 

Anonymkode: 5e5b9...720

Der sa du det! Forloveren lager en sånn fest som HUN elsker!! Rotbløyte de lux!! Her skal det drekkast til du spyr!

Forkastelig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skogstrolle skrev (4 timer siden):

Der sa du det! Forloveren lager en sånn fest som HUN elsker!! Rotbløyte de lux!! Her skal det drekkast til du spyr!

Forkastelig!

Uæææææ….ikke si det 😱 

Neida, hvis det blir slik så vil ikke forloveren min merke etterhvert at jeg ikke drikker så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nope!! Jeg har bare fått beskjed om hvilken dag det ble, for det var den dagen flest kunne. Hennes tanke er at jeg skal ikke vite noe, bare stille opp og være med. 
Det kan jo absolutt være gøy det hvis jeg hadde tenkt/visst at det ble litt som jeg ønsket og uten overnattingen. 
Hun vet at jeg har planer, men de er heldigvis ikke fra morgenen av, det er litt utpå dagen. Så regner med at hun sørger for at jeg er hjemme ril da. Hvis ikke så har jeg alliert meg med samboer som kan hente meg. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 1) sagt til forloveren at du har hørt rykter om et utdrikningslag helt motsatt av hva du fortalte du ville ha og 2) sagt det samme til de andre som skal på utdrikningslaget. Og håpe at noen stopper idiotiet før det er for sent. 

Forlover har fullstendig misforstått sin oppgave her.

Anonymkode: e63c3...a09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok vært dritkjip og ikke sagt noe før, men kommet med noe sånt som at boblelunsj eller noen få glass er ok pga medisiner du går på. Så hadde det vært opp til forlover hva hun velger å gjøre ut av det. 

Anonymkode: e309a...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig trist om du skal grue deg og helst ikke vil delta i noe som egentlig skal arrangeres for din skyld, og som egentlig er meningen at du skal ha det gøy i og glede deg til. 

Hvorfor er det uaktuelt å snakke med forloveren din? Og hva mener du med kaos?
(Har du valgt riktig forlover om hun ikke kjenner deg bedre enn som så, ikke er tilsnakkende og evt. lager kaos av noe hun har feilet kolossalt på, som hun egentlig skal arrangere for at du skal kose deg og ha livets dag?)

Mye uheldig ved dette ihvertfall.
Men jeg tenker jo at du må snakke md henne, eller noen som kan snakke med henne. Du kan jo ikke bare bli gående og grue deg til det, og heller gjøre det du kan for å få en dag slik du ønsker. Man har jo (som oftest/helst) bare utdrikningslag en gang i livet. 

Anonymkode: 29478...ed6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo veldig trist om du skal grue deg og helst ikke vil delta i noe som egentlig skal arrangeres for din skyld, og som egentlig er meningen at du skal ha det gøy i og glede deg til. 

Hvorfor er det uaktuelt å snakke med forloveren din? Og hva mener du med kaos?
(Har du valgt riktig forlover om hun ikke kjenner deg bedre enn som så, ikke er tilsnakkende og evt. lager kaos av noe hun har feilet kolossalt på, som hun egentlig skal arrangere for at du skal kose deg og ha livets dag?)

Mye uheldig ved dette ihvertfall.
Men jeg tenker jo at du må snakke md henne, eller noen som kan snakke med henne. Du kan jo ikke bare bli gående og grue deg til det, og heller gjøre det du kan for å få en dag slik du ønsker. Man har jo (som oftest/helst) bare utdrikningslag en gang i livet. 

Anonymkode: 29478...ed6

Enig. Må tas opp med forlover. Om hun er så grei og snill som du sier ts, lager hun ikke kaos eller trøbbel om du sier fra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at de sier det så du skal tro at det blir haraball, men så har de ordnet noe skikkelig fint?

Anonymkode: 14085...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...