Gå til innhold

Begynner å grue meg litt til utdrikkingslaget.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha utdrikkningslag om en måned til. 
Forlover og jeg har snakket om hva jeg har lyst til, og jeg sa at en koselig boblelunsj  på restaurant hadde vært midt i blinken og kanskje fortsette hjemme hos forloveren med en koselig, gøyal venninnekveld. 
Er godt voksen, så ønsker ikke noe veldig greier, bare å ha en dag med venninner. Ikke ønsker jeg noe veldig alkoholkonsum heller. 
Nå er det kommet meg for øre at det blir et 24 timers opplegg med drikking fra begynnelse til slutt. Det blir drikke konkurranser og drikkeleker i fleng. 
Dette er totalt motsatt av hva jeg ønsket og attpåtil med overnatting, noe som ikke passer da jeg har planer på søndagen. Forlover vet ikke at jeg vet om dette. 
Hyggelig at de vil komme, men jeg ønsker ikke denne settingen. Dette er totalt midt i blinken for forlover, men ikke for meg. 
Hun er veldig snill( har jo valgt henne som forlover), men her har hun bommet totalt. Å snakke med henne er helt uaktuelt, da vil det bli helt kaos. 
Hva ville du gjort? Jeg må jo bare stille og holde ut i 24 timer, men har jo mest lyst å si jeg er syk. 
Føler meg utrolig utakknemlig nå, men nå er det engang slik jeg føler det. 

Anonymkode: 672c3...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at du iallefall avlyser planene du har søndagen, får være måte på hvor utakknemlig man skal være. Ellers får du som de fleste andre komme deg gjennom det, utdrikningslag kan ikke dikteres av bruden.

Anonymkode: 1dd67...ebd

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at du iallefall avlyser planene du har søndagen, får være måte på hvor utakknemlig man skal være. Ellers får du som de fleste andre komme deg gjennom det, utdrikningslag kan ikke dikteres av bruden.

Anonymkode: 1dd67...ebd

Dette er planer lagt for lenge siden, som ikke bare kan avlyses. 
Så hvis du skulle vært forlover og snakket med bruden om hva hun ønsker seg, så ville du gått imot det og gjort det du ville hatt i et utdrikkningslag?
Jeg dikterte ingenting, hun spurte hva jeg kunne tenkt meg og jeg svarte. Sier ikke at det skulle bli  slik, men hadde ikke forventet det stikk motsatte. 

Anonymkode: 672c3...383

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at du iallefall avlyser planene du har søndagen, får være måte på hvor utakknemlig man skal være. Ellers får du som de fleste andre komme deg gjennom det, utdrikningslag kan ikke dikteres av bruden.

Anonymkode: 1dd67...ebd

Ehm velger man forlover med omhu vil forloveren vite hva som bruden ønsker og ikke og tar hensyn til det. 

Anonymkode: 5e5b9...720

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker at du iallefall avlyser planene du har søndagen, får være måte på hvor utakknemlig man skal være. Ellers får du som de fleste andre komme deg gjennom det, utdrikningslag kan ikke dikteres av bruden.

Anonymkode: 1dd67...ebd

Nei, utdrikningslaget kan visst ikke dikteres av bruden. Har det vært meg, så har jeg sagt fra til min forlover. Hvis hun har avvist meg, så har jeg lagt andre planer for den dagen. Jeg har ikke vært interessert i å bli drita ut og ledd av kun for å tekkes mine venner. 

Mine venner har heller ikke turd å gjøre slikt mot meg, for dem vet hvor stor motstander jeg er av sånt!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at det du har fått vite ikke egentlig stemmer, sånn at det skal være mest mulig overraskelse? Er jo spesielt å finne på noe helt annet enn du har gitt uttrykk for å ønske seg.

Anonymkode: 43ac3...10f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du få din kommende ektefelle til å spørre forloveren din hva planen er for utdrikningslaget ditt? Ifht f.eks planlegging av tidspunkter og sånt, det går alltids an å si at det skjer mye fremover og han synes det er lurt å rydde i kalenderen eller lignende. Så kan jo han også si at hva slags forventninger/forhåpninger og ønsker du har ifht utdrikningslaget, eventuelt gi beskjed om at du muligens ikke vil like opplegget så godt som forlover tror om hun forteller ham det.

Er du sikker på opplegget du har blitt fortalt om ikke er en avledning, og at det egentlige opplegget er mer tilpassa deg? Det gjorde jeg og ei annen (begge forlovere) med vår nærmeste venninne. Vi sørga for noen drypp av hint her og der, som gjorde at hun på et tidspunkt innså deler av opplegget, som overhodet ikke var i hennes stil. Hun sa ingenting, da hun tenkte at vi i hvert fall prøvde vårt beste 😅 Lurte henne trill rundt 😼 men så er hun typen som liker overraskelser. Og overraska ble hun!

Anonymkode: 59e27...0c3

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si det til henne. Dette opplegget er jo totalt smakløst, og hun burde jo kjenne deg. 

Anonymkode: 78421...888

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare si at du ikke vil dette. Å si du er syk eller la mannen ta praten(som noen foreslo) er totalt talentløst.

Anonymkode: 100b7...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du få din kommende ektefelle til å spørre forloveren din hva planen er for utdrikningslaget ditt? Ifht f.eks planlegging av tidspunkter og sånt, det går alltids an å si at det skjer mye fremover og han synes det er lurt å rydde i kalenderen eller lignende. Så kan jo han også si at hva slags forventninger/forhåpninger og ønsker du har ifht utdrikningslaget, eventuelt gi beskjed om at du muligens ikke vil like opplegget så godt som forlover tror om hun forteller ham det.

Er du sikker på opplegget du har blitt fortalt om ikke er en avledning, og at det egentlige opplegget er mer tilpassa deg? Det gjorde jeg og ei annen (begge forlovere) med vår nærmeste venninne. Vi sørga for noen drypp av hint her og der, som gjorde at hun på et tidspunkt innså deler av opplegget, som overhodet ikke var i hennes stil. Hun sa ingenting, da hun tenkte at vi i hvert fall prøvde vårt beste 😅 Lurte henne trill rundt 😼 men så er hun typen som liker overraskelser. Og overraska ble hun!

Anonymkode: 59e27...0c3

Hun kommer ikke til å si et ord til han heller. Dessuten så vet vi datoen. 
Grunnen til at jeg vet, er at ei venninne trakk seg fra utdrikkingslaget for hun syntes heller ikke noe om det. Det ble for mye for hun også. Hun fortalte at hun har klart å stoppe forloveren min med to ting som hun syntes var over grensen som visste 110% at jeg kom til å hate. 
Hun har inntrykk av at forloveren kun går på hva hun syntes er gøy og bryr seg ikke om andre. 

Anonymkode: 672c3...383

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må jo bare si at du ikke vil dette. Å si du er syk eller la mannen ta praten(som noen foreslo) er totalt talentløst.

Anonymkode: 100b7...08e

Ja, tenker jeg underveis får bare si klart ifra om det er ting jeg absolutt ikke går med på. Jeg fikser ikke drikkelek etter drikkelek og konkurranser i timesvis.  

Anonymkode: 672c3...383

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig lite hyggelig å finne på masse hun vet du ikke liker.

Anonymkode: 43ac3...10f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så utrolig lite hyggelig å finne på masse hun vet du ikke liker.

Anonymkode: 43ac3...10f

Hun liker det, så er nok derfor. 
Men, det går sikkert bra, jeg får bare henge med. 

Anonymkode: 672c3...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig gjort tenker jeg. 
Du trenger ikke bli med på drikkeleker selv om hun arrangerer det. 
det er din kveld og du i fokus. 
De andre kan kjøre på, men ikke noe du trenger å gjøre. 
 

Anonymkode: f3d74...3ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er veldig snill( har jo valgt henne som forlover), men her har hun bommet totalt. Å snakke med henne er helt uaktuelt, da vil det bli helt kaos. 
 

Anonymkode: 672c3...383

Hvis hun både går mot dine ønsker, og lager kaos hvis du tar det opp med henne, så kan hun ikke være spesielt snill. Men hvis du ikke er villig til å ta det opp direkte, får du vel heller hinte masse om at du er glad det ikke blir drikking grunnet planene du har på søndagen. 

Anonymkode: b3351...357

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som ser så fullstendig bort fra dine ønsker, synes jeg ikke er en god venninne.

Jeg ville ha sagt til henne at jeg har planer søndagen så det blir en veldig rolig feiring for meg, eventuelt ville jeg ha spurt henne rett ut om hun hadde tatt hensyn til mine ønsker. Dere snakket sammen om det.

Synes sånt opplegg er bare tull, særlig siden dere ikke er helt unge lenger, dette er jo sånt man synes er kjempegøy i russetiden... Skjønner godt at hun ene venninnen din trakk seg.

 

 

Anonymkode: 83144...276

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En venninne som ser så fullstendig bort fra dine ønsker, synes jeg ikke er en god venninne.

Jeg ville ha sagt til henne at jeg har planer søndagen så det blir en veldig rolig feiring for meg, eventuelt ville jeg ha spurt henne rett ut om hun hadde tatt hensyn til mine ønsker. Dere snakket sammen om det.

Synes sånt opplegg er bare tull, særlig siden dere ikke er helt unge lenger, dette er jo sånt man synes er kjempegøy i russetiden... Skjønner godt at hun ene venninnen din trakk seg.

 

 

Anonymkode: 83144...276

Hun som trakk seg er jeg veldig glad for at fortalte til meg hva jeg har i vente. Så er jeg hvertfall forberedt. 
Vet at venninnen min som er forlover ikke verker snill, men hun er faktisk det. 
Spurte henne i går kveld om det er noe jeg har lyst til , men hun nekter å svare. Hun sier bare at jeg får info den dagen utdrikkingslaget er. Sa jeg gjerne ville vite når jeg blir hentet og hvordan jeg skal kle meg så jeg er forberedt, men nei fikk ingen info om det heller. 
 

Anonymkode: 672c3...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun som trakk seg er jeg veldig glad for at fortalte til meg hva jeg har i vente. Så er jeg hvertfall forberedt. 
Vet at venninnen min som er forlover ikke verker snill, men hun er faktisk det. 
Spurte henne i går kveld om det er noe jeg har lyst til , men hun nekter å svare. Hun sier bare at jeg får info den dagen utdrikkingslaget er. Sa jeg gjerne ville vite når jeg blir hentet og hvordan jeg skal kle meg så jeg er forberedt, men nei fikk ingen info om det heller. 
 

Anonymkode: 672c3...383

Vær tydelig, minn om at du ikke blir med på noen fyllefest. 

Anonymkode: b3351...357

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun som trakk seg er jeg veldig glad for at fortalte til meg hva jeg har i vente. Så er jeg hvertfall forberedt. 
Vet at venninnen min som er forlover ikke verker snill, men hun er faktisk det. 
Spurte henne i går kveld om det er noe jeg har lyst til , men hun nekter å svare. Hun sier bare at jeg får info den dagen utdrikkingslaget er. Sa jeg gjerne ville vite når jeg blir hentet og hvordan jeg skal kle meg så jeg er forberedt, men nei fikk ingen info om det heller. 
 

Anonymkode: 672c3...383

Men da burde du i det minste fulgt opp med; "Helt fint så lenge det ikke er alt for mye drikking, for det vet du jeg ikke liker. Og så har jeg jo en viktig avtale dagen etter klokken 12 som ikke kan flyttes.

Anonymkode: 993f0...3ac

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg tenker at du iallefall avlyser planene du har søndagen, får være måte på hvor utakknemlig man skal være. Ellers får du som de fleste andre komme deg gjennom det, utdrikningslag kan ikke dikteres av bruden.

Anonymkode: 1dd67...ebd

Utakknemlig? Ts har jo sagt hvordan hun ønsker seg sitt utdrikningslag. Trodde det var vanlig å finne på noe som bruden ønsker jeg da. Ikke overkjøre med det totalt motsatte fordi forlover heller ville hatt det slik dersom det var hennes eget utdrikningslag... Utdrikningslag er jo FOR bruden. Hun skal jo ikke ha det kjipt på sitt eget utdrikningslag

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...