Gå til innhold

Derfor er god kommunikasjon viktig, også etter mange år


Geojak

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kona og jeg ble sammen i 1987, etter 37 år med sex sammen vet vi vel alt om hverandre.. tror vi..
Hun er ferdig med overgangsalder, men har fortsatt insistert på kondombruk, og jeg har stilletiende akseptert.

Men så tok jeg temaet opp en dag, og lurte på hva hun tenkte, om det var «sølet» som var problemet.
Vel det kom frem at det hang igjen litt fra den tiden hun kunne bli gravid, og det kan hun jo ikke lenger.
Så egentlig kunne vi jo droppe kondom kanskje. Men hun var litt  redd/bekymret for at jeg ikke ville slikke henne om jeg hadde kommet i henne…da heller kondom så hun var sikker på jeg ville slikke.

Vi pratet om det, og jeg fortalte jeg hadde fantasert litt om akkurat det, å få slikke henne etter at jeg hadde kommet inne i henne.
Da slappet hun litt av og fant ut at vi kunne jo forsøke en gang.

Som sagt så gjort vi hadde vidundelig sex, jeg fikk komme inn i henne og fikk lov å levere min utløsning dypt i henne.
straks etter gikk jeg ned på henne, og slikket, passet på å være like iherdig som vanlig, og det hele avsluttet med at hun fikk en herlig orgasme. 

Vi fulgte opp med en prat noen dager etter, og vi var enige i at dette var nydelig og kunne gjentaes.

Etter dette ligger kondomene trygt i skuffen, vi har herlig sex, og jeg passer på ikke å vise avsky, men at jeg har lyst til å slikke henne selv om jeg har «sølt» henne til.🙂

Hvorfor snakket jeg ikke med henne om dette tidligere, for et par år siden.. 
Konklusjonen min er aldri slutt å snakke om hva dere liker, ønsker eller fantaserer om hverandre. Selv etter 37 år kan det være nødvendig å snakke åpent 🥰

 

Endret av Geojak
Stavefeil og litt små korreksjoner
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin historie dette. Det som slår meg er at det kanskje kunne gå an å bryte opp rutinen med at du alltid slikker henne etter at du har kommet. 
Jeg har ikke noe fast opplegg på dette og slikker henne gjerne som en del av forspillet eller et eller annet sted midt i akten. Som regel kommer hun før meg også. 
Men kommunikasjon er alfa og omega ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie om viktigheten ved åpen og god kommunikasjon. 🥰

Stemmer i at kommunikasjon er så viktig. Både livet og sexliv/sexlyst er dynamisk, og det hadde vært helt håpløst om vi ikke hadde kommunisert godt om sex opp gjennom årene tenker jeg. Mye det har vært nødvendig å prate om, og mye som har endret seg underveis, midlertidig eller permanent. Vi lærer også fremdeles nytt om oss selv og hverandre, så uten kommunikasjon rundt det seksuelle tror jeg mye hadde gått galt underveis. Av misforståelser gjerne, ikke av vond vilje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Menneskers største frykt er å feile"😉Eller kanskje vi er mest redd for at ting skal bli tatt ille opp?

Men skal man endre ting til noe bedre, så må det endringer til. Da er vi nøgd til å prate om det, for ingen konflikter løses uten kommunikasjon..

Når vi kjører bil komuniserer vi med fremmede mennesker uten prat, fordi vi har kjøreregler som alle forstår. Vi blinker og bremser med lyssignaler.. vi bruker flettereglene.. osv. så trafikken går knirkefritt. Men likevel er det noen som krasjer, og ikke overholder vikeplikten og blir sendt til sykehus. Ulykker kommer som regel av elendig eller null kommunikasjon, fordi vi ikke brukte reglene og forsto hverandre da det smalt😅

Jeg mener.. i samliv og sexliv har vi jo grunnleggende regler også, og det er jo sunn fornuft, folkeskikk og at man tilpasser seg hverandre. Og enkelte har regler for at ting ikke skal tas ille opp.. osv. da går også livet knirkefritt. De fleste har nok forstått dette med viktigheten god kommunikasjon og tilpasning..

Og det er jo det du Geojak og kona har forstått og løst👍Jeg blir så fasinert og glad, når jeg ser at noen løser ting med god kommunikasjon❤️

En tankevekker er at ca 80%, av samliv og sexlivsproblemer som blir tatt opp på forum.. kommer av manglende kommunikasjon med partneren, for de spør andre brukere hva de skal gjøre🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfarenmann skrev (19 timer siden):

Fin historie dette. Det som slår meg er at det kanskje kunne gå an å bryte opp rutinen med at du alltid slikker henne etter at du har kommet. 
Jeg har ikke noe fast opplegg på dette og slikker henne gjerne som en del av forspillet eller et eller annet sted midt i akten. Som regel kommer hun før meg også. 
Men kommunikasjon er alfa og omega ja 

Selvfølgelig, variasjon er viktig, ikke samme mønster hele tiden.

poenget mitt her er egentlig at selv om man skulle tro man kjente alt ved hverandre etter så mange år er fortsatt kommunikajon viktig.

Og ikke minst å ta samtalen på forhånd, og ikke akkurat i det man peiser på og vil forsøke noe nytt..

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Når vi har vært sammen noen år, så tror vi liksom at vi vet hva den andre tenker. Men vi blir jo ikke tankeleser og ting endrer seg.

Takk for påminnelsen. 🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fioljenta skrev (På 8.5.2024 den 7.01):

Herlig!

Når vi har vært sammen noen år, så tror vi liksom at vi vet hva den andre tenker. Men vi blir jo ikke tankeleser og ting endrer seg.

Takk for påminnelsen. 🙂

Det er vel det jeg har oppdaget, at etter så mange år at vi tar hverandre litt for gitt.
Lett å tenke at vi vet alt om hverandre.
Føles litt rart og spørre, «ville du likt dette…» for det er jo litt sånn at vi burde vite hva den andre liker og tenker.
Men vi forandrer oss jo begge, og da er kommunikasjon fortsatt viktig 🙂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...