Gå til innhold

Hvorfor er folk så redd for å legge på seg av noen bit sjokolade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller må spise sjokolade uten sukker? Det står st man ikke legger på seg av å spise et helt brett med melkesjokolade en dag eller to i uka, det må gå over tid. Hva gjør det da å unne seg dette? Folk teller kalorier å alt mulig hele tiden. Er jo et stressfaktor! 

Anonymkode: 55024...7b2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller må spise sjokolade uten sukker? Det står st man ikke legger på seg av å spise et helt brett med melkesjokolade en dag eller to i uka, det må gå over tid. Hva gjør det da å unne seg dette? Folk teller kalorier å alt mulig hele tiden. Er jo et stressfaktor! 

Anonymkode: 55024...7b2

Jeg tenkte noenlunde likt. Så kom overgangsalderen. Og ja, jeg legger på meg av en bit sjokolade. Og kiloene forsvinner aldri igjen. Vil råde alle til å holde vekta mens man er ung og det fortsatt er mulig 😛 

Anonymkode: dc3ff...dde

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette behovet for sjokolade og sukker? 

Anonymkode: f52b0...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at man ikke legger på seg av å spise et brett med sjokolade to ganger i uka, og hva er et brett??

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller må spise sjokolade uten sukker? Det står st man ikke legger på seg av å spise et helt brett med melkesjokolade en dag eller to i uka, det må gå over tid. Hva gjør det da å unne seg dette? Folk teller kalorier å alt mulig hele tiden. Er jo et stressfaktor! 

Anonymkode: 55024...7b2

Men du forstår kanskje ikke at folk holder seg unna den «biten» med sjokolade, ellers smeller det og de klarer ikke å stoppe med inntak. Been there, done that.  

Anonymkode: 77996...f40

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel sjokolade . 

Jeg får så sukkerkick, men skulke gjerne vendt meg av det. Veier 60 kr og 169 høy

Anonymkode: 55024...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte noenlunde likt. Så kom overgangsalderen. Og ja, jeg legger på meg av en bit sjokolade. Og kiloene forsvinner aldri igjen. Vil råde alle til å holde vekta mens man er ung og det fortsatt er mulig 😛 

Anonymkode: dc3ff...dde

Du legger ikke på deg denne ene gangen du spiser sjokolade vel?🤭 Føler boller og bakst er verre. 

Anonymkode: 55024...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg kuttet ut sukker, så blir jeg kvalm av søt melkesjokolade 🤮 70-80 prosent mørk sjokolade er godt. 

Anonymkode: 6bf7e...333

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man legger kanskje ikke på seg av en bit sjokolade en dag i uka, men når jeg først tar den ene biten, så stopper jeg ikke før det er tomt.

Da er det egentlig lettere å bare la være. ;)

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor du blir stresset av at andre teller kalorier, du kan jo bare la være å gjøre det selv. Problem løst.

Anonymkode: 42839...ac6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger på meg dersom jeg spiser mer enn jeg forbrenner. Jeg ønsker heller å spise mat enn drit, derfor vil en eventuelt sjokolade gjøre at jeg går i overskudd, ergo legger på meg. Dette er helt grunnleggende kunnskaper, jeg forstår ikke hva du ikke forstår TS. 

Anonymkode: 3f5e0...a15

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eller må spise sjokolade uten sukker? Det står st man ikke legger på seg av å spise et helt brett med melkesjokolade en dag eller to i uka, det må gå over tid. Hva gjør det da å unne seg dette? Folk teller kalorier å alt mulig hele tiden. Er jo et stressfaktor! 

Anonymkode: 55024...7b2

Det er fordi vi lever i et mer og mer stillesittende og inaktivt samfunn fullt av raffinert sukker, e-stoffer og helfabrikata. 70 % av menneskene i Norge er overvektige. Dette er et enormt helseproblem. Langt flere burde tenke over hva de putter i seg. 

Anonymkode: affa9...35d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må passe på vekta mye. Legger lett på meg. Og på jobben min ser ingen meg spise sjokolade. Jeg gjør det innimellom en kveld i ny og ne hjemme, med TV-serie i en liten dose. Når jeg har fått unna dagens plikter og kan kose meg. Men gidder ikke kaste bort kalorier på å hive i meg to ruter i lunsjen på jobben liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Eller må spise sjokolade uten sukker? Det står st man ikke legger på seg av å spise et helt brett med melkesjokolade en dag eller to i uka, det må gå over tid. Hva gjør det da å unne seg dette? Folk teller kalorier å alt mulig hele tiden. Er jo et stressfaktor! 

Anonymkode: 55024...7b2

Man legger på seg av alt man spiser utover forbruk av kalorier, uavhengig av om det er gulrøtter eller sjokolade.

Hvis man er redd for å legge på seg, spiser man ikke mer enn man trenger.

Anonymkode: 30337...f1d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det kan fort bli for mye.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er overspising.  Den ene biten sjokolade trigger en hunger etter mer.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri vinne. Enten blir folk sure og irritert over at man teller kalorier og passer på seg selv, eller så blir folk sure or irritert over at overvektige folk eksisterer 😤

100g melkesjokolade er ca 535kcal. Det er fryktelig enkelt å klemme i seg ei hel plate en kveld, det er litt over 1000kcal det. For en voksen dame er det halve dagsbudsjettet for kalorier. Folk spiser enkelt 2000kcal daglig uten snacks, om man legger til 1000kcal ekstra flere dager i uka, så er det fort 0,5kg man legger på seg. 1 kg er 7500kcal. Kalorier inn og kalorier ut. I tillegg binder karbohydrater mye vann, så man får vannvekt på toppen.

Hva med å la folk få lov til å passe på seg selv, det er garantert at mange av de som sier nei til sjokolade er fullstendig klar over hva de sier nei til.

Anonymkode: 5b9fa...277

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du spiser vanlig sunn mat som gjør at du verken går opp eller ned i vekt, så vil sjokolade i tillegg (selv om det bare er en eller to ganger i uka) gjøre at du legger på deg i løpet av et år. Vet ikke hvor mye et "brett" sjokolade er, men si det er snakk om 100 gram så vil man legge på seg 3,5 kilo hvis man spiser dette en gang i uka i et helt år. Spol frem 10 år så har man kanskje lagt på seg 35 kilo.

I tillegg til den 100 grams sjokoladen så kommer alle slags anledninger i løpet av et år. Bursdager, sommerfester, julebord, jul og nyttår, påske, 17 mai, sommerferie eller bare fint vær og helt vanlig fredag... Hvis man skal unngå helseproblemer i fremtida så er det veldig greit å vite noe om hvor mye energi man faktisk trenger og hvor mye energi man inntar.

Anonymkode: 7e41b...82e

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg legger på meg av en sjokolade, og det går ikke vekk igjen etterpå.

Hvorfor kan ikke folk akseptere at man takker nei??? Er det virkelige så vanskelig??

Anonymkode: 2d42d...a5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger på meg av alt, og er utrolig takknemlig for at jeg ikke lenger craver sjokolade. Jeg skal nyte hvert sekund av min tid hvor jeg ikke tenker på godis.

Anonymkode: 69efe...ae7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du legger ikke på deg denne ene gangen du spiser sjokolade vel?🤭 Føler boller og bakst er verre. 

Anonymkode: 55024...7b2

Du føler du legger på deg den ene gangen du spiser boller og bakst da eller? 
det du skriver gir jo null mening. 

Anonymkode: 28272...afd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...