Gå til innhold

Fortalte kona at jeg var bifil, tabbe.


Julianx34

Anbefalte innlegg

Julianx34 skrev (25 minutter siden):

Ja, trist at det skal være sånn. Nå har hun liksom noe på meg som hun kan bruke når vi "krangler".

Anonymbruker*** skrev (28 minutter siden):

Alle har de periodene i krangler, men dette er da virkelig ikke en av de tingene man dytter i ansiktene på hverandre. Det er en utnyttelse av tillitt og på ingen måte greit. Hun ba om å få svar og det fikk hun. Det du lærte deg denne gangen er at det ikke lønner seg å være ærlig med henne.

Anonymkode: b6169...945

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julianx34 skrev (35 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor det skal være relevant at jeg liker gutter. Nå nekter hun også å åpne seg om sine tidligere seksualpartnere. Har gått litt i lås.

Ja, det er velkjent at det en skikkelig dobbeltmoral hos kvinner i dag også da, at de later som de er så moralske og progressive helt til det kommer for dagen, da er de jo super-"homofobe"...

Problemet er at dere startet opp denne «åpenheten « langt på overtid i dette forholdet. 
Jeg synes at det å begynne å snakke om kvinners dobbeltmoral er et bomskudd. 
Såvidt jeg vet lider begge kjønn av dobbeltmoral om de har en sånn personlighet i utgangspunktet. 
Du får stå i dette dilemmaet du har skapt inntil det blir tatt et valg om hvordan eller hvis en finner løsning på tillitskrisen. 
Og.. når dere allerede hadde snakket om en trekant før dette så skjønner jeg bedre hennes skepsis 

Anonymkode: eca28...9aa

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianx34 skrev (2 minutter siden):

Lett å si det der, men jeg mistenker faktisk at kona mi er bifil og har ligget med jenter hun også men at hun føler seg ukomfortabel og presset til å fortelle dette nå, derav reaksjonen hennes. Det verste er at hun driver sier sånn "ja når skal du fortelle han (sønnen) vår det da? :)". Vi er gift, men hun er skikkelig usaklig og drar det altfor langt. "Jasså derfor dere dusjer sammen ;)". Vurderer egentlig å ta meg en pause fra henne etter alt det her.

Hvorfor legger du denne saken din på henne? Det virker som at du forventer at hun er skyldig deg noe, men det er strengt tatt motsatt. 

At hun er "skikkelig usaklig" kan være fordi du 1) ikke er åpen om ting, 2) ikke svarer på spørsmål og/eller 3) konfronterer henne. 

Du slapp en informasjonsbombe i forholdet, der du utelater informasjonen og lar henne sitte igjen med 1000 spørsmål. Skal du fikse dette, og slippe unna denne "usakligheten" hennes, så må du sette deg ned med henne, prate høy og lavt om ting, blottlegge deg, vise at du er seriøs og saklig, og ikke minst svare ut hennes 1000 spørsmål slik at hun har noe å forholde seg til.

Hun er på "bærtur" fordi du lar henne være det. Skal du redde inn forholdet etter å holdt tilbake slik informasjon om deg selv så må du faktisk åpne deg opp, og stå for det. 

Anonymkode: 7b884...cf7

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor legger du denne saken din på henne? Det virker som at du forventer at hun er skyldig deg noe, men det er strengt tatt motsatt. 

Hva i alle dager er det du snakker om? Det er kona som skylder han en unnskyldning for å legge en felle i tillitens grunnmur. Ærlig talt. En lurer da ikke en partner ut på glattisen.

Anonymkode: b6169...945

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg eksperimenterte med en kamerat i tenårene dvs suging og analsex, har tenkt tanken på hvordan det hadde hvert å prøve dette igjen i senere år, men å droppe den bomba til kona hadde jeg ikke tatt sjansen på, da hadde jeg heller ville eksperimentert med samme kjønn i all hemmelighet, da det er svært mye å tape på å «stå frem»

Anonymkode: 41924...b38

Jeg har noe erfaring selv, så er nok et snev av bi.

Jeg ville selvsagt aldri fortalt om dette, eller noen annen seksuell erfaring, til min kone. Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det?

 

Anonymkode: 09234...bac

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at hun ble sint når du forteller det ETTER barn og giftemål

Anonymkode: 8cae0...6fa

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager er det du snakker om? Det er kona som skylder han en unnskyldning for å legge en felle i tillitens grunnmur. Ærlig talt. En lurer da ikke en partner ut på glattisen.

Anonymkode: b6169...945

Hæ? TS har holdt noe særdeles viktig skjult i alle år, og slapp plutselig en bombe. Det er da ikke kona som er skyldig han noe her. 

TS forventet en klapp på skuldra og at kona skulle "stå fram" med hennes skjulte sider, men ble overrumplet av at hun ble fullstendig tatt på senga og ble sittende igjen med 1000 spørsmål. Her må faktisk TS stige fram og møte kona på veien. Det er hans ansvar og jobb å gjøre etter å ha holdt viktig informasjon skjult for henne. 

Å snu saken mot kona er gaslighting.

Anonymkode: 7b884...cf7

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor legger du denne saken din på henne? Det virker som at du forventer at hun er skyldig deg noe, men det er strengt tatt motsatt.

Hun er på "bærtur" fordi du lar henne være det. Skal du redde inn forholdet etter å holdt tilbake slik informasjon om deg selv så må du faktisk åpne deg opp, og stå for det. 

Anonymkode: 7b884...cf7

Fordi hun slo seg helt vrang etter dette og har egentlig aldri åpnet seg om noen tidligere partnere, prøvde å skape litt mer tillitt i forholdet ved å være ærlig og utfordret henne, men hun ble ganske sjokkert, innrømmer at jeg, eller vi begge skulle vært mer åpne hverandre fra starten av. Det at hun derimot hinter mot at det er incest at jeg dusjer med sønnen min ødelegger sexlivet vår helt.

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianx34 skrev (Akkurat nå):

Fordi hun slo seg helt vrang etter dette og har egentlig aldri åpnet seg om noen tidligere partnere, prøvde å skape litt mer tillitt i forholdet ved å være ærlig og utfordret henne, men hun ble ganske sjokkert, innrømmer at jeg, eller vi begge skulle vært mer åpne hverandre fra starten av. Det at hun derimot hinter mot at det er incest at jeg dusjer med sønnen min ødelegger sexlivet vår helt.

Du legger det stadig på henne, og evner ikke å se hva du selv kunne gjort bedre og annerledes. 

Høres ut som om at du trodde du slapp bifil-bomba for å gjøre henne en tjeneste, og så reagerte hun motsatt. En vei du ikke evner å møte henne på, for du er mer opptatt av din egen maskulinitet og stolthet. 

Jeg sier det igjen, her må du ta ansvar. Her må du sette deg ned med henne, gi henne informasjonen hun ønsker seg og svar på spørsmålene hennes på en saklig og rakrygget måte. Dette er du faktisk skyldig henne etter å ha holdt noe så viktig skjult for henne i alle år. 

Anonymkode: 7b884...cf7

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianx34 skrev (3 minutter siden):

Fordi hun slo seg helt vrang etter dette og har egentlig aldri åpnet seg om noen tidligere partnere, prøvde å skape litt mer tillitt i forholdet ved å være ærlig og utfordret henne, men hun ble ganske sjokkert, innrømmer at jeg, eller vi begge skulle vært mer åpne hverandre fra starten av. Det at hun derimot hinter mot at det er incest at jeg dusjer med sønnen min ødelegger sexlivet vår helt.

Hun er såret og sint, og prøver å ta igjen fordi hun føler at du har løyet og ført henne bak lyset.

Det er selvfølgelig ikke greit at hun sier usaklige ting, men jeg ser på dette som en respons fordi hun føler seg skikkelig tråkket på.

Hva med å kanskje ta et steg tilbake og prøve å bygge opp tilliten? Du sier du elsker kona di, hva med å kanskje vise at du faktisk gjør det? Slik du har holdt på viser ikke det slik hun ser det. Hun ser en mann som har ført henne bak lyset og som ikke har vært ærlig. Dette er viktig informasjon.

Og det ødelegger sexlivet deres? Dét er det du tenker aller mest på? Hvis du faktisk elsker henne ble du være mer bekymret for selve forholdet deres. Da blir det ikke mye sex igjen, for å si det slik.

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianx34 skrev (1 time siden):

Ja, og nå blir sånn som det her også feil plutselig, vi hadde snakket om å krydre opp sexlivet og har til og med vurdert trekant men det kan jeg bare legge på hylla nå.

Det argumentet skjønner jeg ikke. Må jo være enda bedre nå dersom du og tenner på andre menn?

Anonymkode: 95abf...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har noe erfaring selv, så er nok et snev av bi.

Jeg ville selvsagt aldri fortalt om dette, eller noen annen seksuell erfaring, til min kone. Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det?

 

Anonymkode: 09234...bac

Fordi ikke alle kvinner er like cray cray som kona til TS (og de i tråden), og fordi vi ville tatt det som fornærmelse å bli sammenlignet med disse?

Anonymkode: e3f28...286

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er informasjon som burde blitt gitt før dere ble gift. Jeg hadde reagert på samme måte som din kone. Jeg hadde ikke følt at jeg kjente mannen jeg giftet meg med, og det ville vært et sjokk. Har ingenting med å mislike bifile å gjøre.

Utover dette hadde jeg også følt det samme som din kone - jeg hadde ikke følt at jeg var nok for deg. Så kan dette sikkert være feil, men det ville vært min følelse. Du ville vært alt jeg ønsker og trenger. Jeg vil aldri kunne være det for deg.

Anonymkode: 96488...3c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også synes jeg såkalt seksuelt liberale/tolerante (eller hva det nå heter) kan ta seg en bolle, når de ikke har noen toleranse for de som faktisk trenger tillit og nærhet for å være sammen med et annet menneske. Jeg hadde følt at denne tilliten ble brutt, at jeg ikke kjente mannen jeg var sammen med, og forholdet ville fått seg en smell. Dette er IKKE Å VÆRE HYSTERISK. 

Anonymkode: 96488...3c1

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er informasjon som burde blitt gitt før dere ble gift. Jeg hadde reagert på samme måte som din kone. Jeg hadde ikke følt at jeg kjente mannen jeg giftet meg med, og det ville vært et sjokk. Har ingenting med å mislike bifile å gjøre.

Anonymkode: 96488...3c1

Dette handler ABSOLUTT om bifobi.

Hvis ikke det hadde handlet om bifobi så hadde man tiltet like hardt og lenge av å høre at mannen hadde hatt sex med kvinner.

Anonymkode: e3f28...286

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er jo derfor menn ikke bør åpne seg opp om sine følser for kona. Man får bare irrasjonelle følsesutbrudd imot seg som seinere, til all tid, vil bli brukt imot deg. Til alle menn der ute, åpne dere for kompiser dersom dere bærer på følser eller noe du trenger prate med noen om. Ts, du tabbet deg ut.

Anonymkode: e0679...fdb

Dette er noe av det tristeste jeg har lest på lenge. Partner skal jo være din nærmeste her i verden. Den man skal bli best kjent med og jobbe seg gjennom følelser sammen med. Hvis man begynner å bli redd for å snakke med partner får man et overfladisk og ufullstendig forhold. Et ødelagt forhold.

Jeg håper TS og kona finner ut av det. Hun fikk sjokk og strever med egen usikkerhet her. De burde gå i parterapi for å få hjelp til å bearbeide dette på en god måte sammen, for her rakner begges tillit til hverandre.

Anonymkode: 24c0e...f80

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok og reagert slik, sett på deg som mindre maskulin og derav mistet lysten på deg. Dessverre.

Noe så vesentlig burde du jo fortalt lenge før dere giftet dere.

Anonymkode: cf2a8...241

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden hadde du ikke fortalt om din bifile legning i starten av forholdet ? 
Det er jo en vesentlig opplysning for tilliten mener jeg. 
Jeg hadde reagert likedan som din kone, og det mest pga jeg ikke hadde stolt på en som spiller på begge lag. 
I et langt forhold så vet en ikke hva som dukker opp 

Anonymkode: eca28...9aa

Spar oss. Dette hadde du garantert ikke sagt dersom kjønnene var motsatt. Da hadde mannen blitt kalt usikker og lite maskulin dersom han reagerte slik. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SlemUlv said:

 

Også bør man aldri stille spørsmål man egentlig ikke vil ha ærlige svar på.. Sukk. 

 

Anonymkode: e4dd6...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Spar oss. Dette hadde du garantert ikke sagt dersom kjønnene var motsatt. Da hadde mannen blitt kalt usikker og lite maskulin dersom han reagerte slik. 

Oss? Hvem er oss? 
I min verden er ærlighet det første bud, og legger en alle fakta på bordet i starten så har alle en fair sjanse til å lykkes om en godtar alle pluss og minus som en har blitt informert om. 
Jeg ser ikke noe poeng å skulle holde tilbake en opplysning som feks at jeg var bifil sålenge jeg ville bli avhengig av min partners tillit i et forhold den åpenhet og tillit var en viktig faktor for meg. 
I tillegg så måtte en potensiell kjæreste få bestemme selv om  h*n ville sammen med en bifil person. 
Det er et valg alle har rett til å bestemme uten å være imot homofile, lesbiske eller bifile. 

Anonymkode: eca28...9aa

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...