AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #81 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg er 42 år med voksen unge. Det er mulig å ha begge godene i livet. Jeg kan gjøre hva jeg vil nå i livet og er glad for at jeg fikk unge i vettu alder. Anonymkode: 9493e...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. mai 2024 #82 Del Skrevet 5. mai 2024 Anonymbruker*** skrev (9 timer siden): JA, det gjør de. Selvfølgelig gjør de det. Ganske mye lettere å få reist når man ikke har utgifter knyttet til barn og man bare må betale for seg selv på tur. Jeg reiser ikke så sykt mye selv som barnløs pga økonomi og logistikk, ikke utenfor landegrensene ialf. Prioriterer å ha hund. Men var på loffetur i utlandet 3 uker forrige sommer, og gjør kanskje det også i år. Hadde ikke gjort det med barn nei. Hvorfor ikke? Har hatt med barn på Interrail, sykkelferie m m. Krever litt mer planlegging enn uten barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #83 Del Skrevet 5. mai 2024 Hadde hatt greit mer penger uten barn, så hadde nok reist mer 😅 Anonymkode: 975c3...d9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #84 Del Skrevet 5. mai 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er frekt at noen har valgt bort barn for bekvemmelighetens syld, så de kan reise rundt å forbruke og forurense. Gjennom all tid, har og er meningen med livet å få barn. Anonymkode: 21d8c...a24 Jaha? Som om ikke man forbruker mye på barn og forurenser dertil. To voksne mot la oss si 5 personer, to voksne og tre barn. Hvem bruker mest tror du? Anonymkode: c49a2...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 5. mai 2024 #85 Del Skrevet 5. mai 2024 Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden): Hvorfor ikke? Har hatt med barn på Interrail, sykkelferie m m. Krever litt mer planlegging enn uten barn Tror ikke jeg hadde hatt råd. Dette blir jo veldig hypotetisk da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. mai 2024 #86 Del Skrevet 5. mai 2024 skreppamedleppa skrev (40 minutter siden): Så flott for deg da . Men nå var det tross alt du som skrev "Og i ca. 50 av de årene vil vi ikke være begrenset av barn." Altså av 70 år var 20 år begrenset så det var nå en gang du selv som dro inn at barn var en begrensning. Just saying. Jeg ville som sagt følt at barn var en tvangstrøye, og vist jeg hadde ønsket et begrenset liv i 18 år så hadde jeg kanskje prøvd meg på et bankran istedenfor. Men igjen jeg snakker på mine vegne, det kan ikke verken du eller andre foreldre gjøre, slik jeg ikke kan snakke på dine vegne og si at ditt liv er fullstendig forferdelig fordi du har barn. Men jeg kan si noe om at viss jeg hadde hatt barn ville mitt liv vært kjipt. Og det var utgangspunktet for posten min, fordi noen foreldre ønsket å snakke på mine vegne med at jeg går glipp av noe. Nei jeg gjør ikke det, på ingen måte. Foreldre må slutte å snakke på vegne av barnfrie, det er arrogant. Er enig med deg, hvorfor skal folk legger seg borti hvorfor noen velger vekk barn og andre ikke, hvorfor 1 barn er rett for en familie og 2-3-4-5-6-7 osv barn er rett for andre familier. Vi er alle forskjellige og hva som er rett for en kan være totalt feil for en annen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #87 Del Skrevet 5. mai 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Disse folka har åpenbart aldri hørt om flyskam og miljøforurensningen alle de flyturene forårsaker. Herregud, at det går an. Anonymkode: fb30a...b61 Regner med du har elbil da. Regner med du tar tog eller elbuss om du skal steder. Har du vært utenfor Norge noen gang? Tatt båt (som forurenser ekstremt)? Anonymkode: c49a2...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #88 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg var 47 når yngste barnet flyttet ut og har reist masse etterpå. Man får nemlig plutselig mye bedre råd når man ikke har hjemmeboende barn/unge voksne lenger. Mer tid til å jobbe overtid ellers i året også. Men feriene er litt for korte Anonymkode: 1b1a7...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 5. mai 2024 #89 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) . Endret 1. desember 2024 av Disney Adult 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 5. mai 2024 #90 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å få færre barn er det mest effektive klimatiltaket. Anonymkode: 49baa...ab4 Alle mennesker forurenser jo på en måte, men studien tar jo ikke tatt hensyn til at folk dør. Selvfølgelig blir det mindre forurensing med totalt færre folk i verden. Man kan jo ikke sammenligne nedgang i befolkningen med flyreiser. Vi trenger visst de arbeidstakerne vi kan få i verden. Endret 5. mai 2024 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #91 Del Skrevet 5. mai 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: (...) Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål? For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut. Vent litt. Du beskriver et rikt liv og dette er konklusjonen? Jeg trudde du skulle avslutte med å fortelle hvor sjalu du er på dem. Anonymkode: 1feaf...e26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #92 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Overhodet ikke. Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse. Ts Anonymkode: 86030...2fb Det eldste og mest tomme argumentet i boka. Sånt bullshit kommer bare folk som er bitre og pittelitt misunnelige på friheten til barnløse på. Det argumentet oser " Hah!!! men i det minste sitter jeg ikke mutters aleine på sykehjemmet" Anonymkode: f2ceb...94a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #93 Del Skrevet 5. mai 2024 Ei jeg kjente fra noen studier hadde to søstre, men de to ville ikke ha noe kontakt med foreldrene sine i det hele tatt. Barna deres hadde aldri møtt besteforeldre. Hun var barnløs og var den eneste som tok seg av foreldrene sine. Fascinerende hvor fordomsfulle noen i denne tråden er mot de som ikke har barn, eller ikke kan få. Hvor høyt de sitter på sine pidestaller, og hvor mye de tror de er mer verdt enn andre. Med sine holdninger er de ikke verdt en dritt. Anonymkode: c49a2...45c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 5. mai 2024 #94 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ei jeg kjente fra noen studier hadde to søstre, men de to ville ikke ha noe kontakt med foreldrene sine i det hele tatt. Barna deres hadde aldri møtt besteforeldre. Hun var barnløs og var den eneste som tok seg av foreldrene sine. Fascinerende hvor fordomsfulle noen i denne tråden er mot de som ikke har barn, eller ikke kan få. Hvor høyt de sitter på sine pidestaller, og hvor mye de tror de er mer verdt enn andre. Med sine holdninger er de ikke verdt en dritt. Anonymkode: c49a2...45c Jeg syns holdningene er like ille begge veier. At folk tror man ikke har frihet og at man ikke kan kombinere ferier med å ha barn, og andre veien igjen, at folk tror at barnløse ikke har innholdsrike liv fordi de ikke har barn. Vi ferierte / reiste masse da barna var små, og det samme gjør vi nå når de har flyttet ut. Det er ingen konkurranse verken den ene eller andre veien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #95 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Disse folka har åpenbart aldri hørt om flyskam og miljøforurensningen alle de flyturene forårsaker. Herregud, at det går an. Anonymkode: fb30a...b61 Det verste du kan gjøre for miljøet er å få et barn. Så mitt klimaregnskap ser nok mye bedre ut en ditt, tross en god del flyturer. Anonymkode: d1fd3...bcb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #96 Del Skrevet 6. mai 2024 Bromance skrev (8 timer siden): Jeg syns holdningene er like ille begge veier. At folk tror man ikke har frihet og at man ikke kan kombinere ferier med å ha barn, og andre veien igjen, at folk tror at barnløse ikke har innholdsrike liv fordi de ikke har barn. Dette er jeg veldig enig i. Som barnløs 50 åring, riktignok med tre voksne bonusbarn og to bonusbarnebarn, så blir jeg stadig overrasket over hvor provoserte folk blir over at jeg blant annet reiser mye rundt i verden. Reising er min store hobby, jeg reiser med mannen min, alene, med venner og med familie. For jeg har stor familie selv om jeg ikke har egne barn, både på min side og mannen min sin side. Har opplevd så uendelig mange ganger at folk blir provosert av at jeg ikke har barn og jeg får fremdeles voksenkjeft for at jeg er egoistisk og bruker mye tid på meg selv. Jeg har aldri sagt noe negativt til noen som har barn, jeg liker barn selv om jeg ikke har hatt lyst på egne. Jeg reiser ikke mye fordi jeg ikke har barn, jeg er helt sikker på at jeg hadde gjort det samme med barn. Bare med litt annen planlegging. Jeg kan reise mye, og ha mye ferie, fordi jeg har valgt en jobb og livsstil der dette er mulig. Pluss at jeg tjener godt, gjorde smarte investeringer da jeg var yngre og bor nå billig i nedbetalt leilighet. Er særboer, men tilbringer mye tid med mannen min også. Jobber mye og kan avspasere eller ta ferie akkurat når jeg måtte ønske. Jeg passer bonusbarnebarna så mye jeg kan, hjelper til med overnattinger og henting i barnehage. Baker kaker til bursdager og andre anledninger, tar meg av gamle foreldre og svigermor. Senest i helga sa svigermor at hun er sjeleglad for å ha meg i familien, da ingen av barna eller barnebarna hjelper eller besøker henne så mye som jeg gjør. Jeg forstår bare ikke at folk likevel blir så provoserte av at jeg bruker tid på reising i stedet for at jeg har egne barn 🤷♀️ Anonymkode: b8760...3ea 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #97 Del Skrevet 7. mai 2024 Jeg er vant til å reise 3-4 turer i året, men etter å ha fått barn blir det definitivt mindre, ja. Barnet fyller 2 i år, og i fjor dro vi to utenlandsturer (begge for å besøke familie). I år skal vi på én. Jeg har vært på noen spahelger med venninner da, så det er koselig å fortsatt få til. Men gleder meg til barnet er stort nok til å få reist på flere og lengre turer! Anonymkode: 3ae7b...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #98 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 13.12): Disse folka har åpenbart aldri hørt om flyskam og miljøforurensningen alle de flyturene forårsaker. Herregud, at det går an. Anonymkode: fb30a...b61 Ser at det også gjelder mange her med barn også. Det er liksom ikke så viktig. Det aller viktigste er at en selv får se og gjøre som en vil når en vil. Framtiden, nehh, den er nå der framme. Det er NÅ som gjelder. Ikke så nøye det. Anonymkode: 65983...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #99 Del Skrevet 7. mai 2024 Det er klart at det er egentlig ikke reisingen som provoserer folk. Det er barnløsheten. Anonymkode: 6cf5d...4bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #100 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er klart at det er egentlig ikke reisingen som provoserer folk. Det er barnløsheten. Anonymkode: 6cf5d...4bd Overhodet ikke. Om folk reiser med eller uten barn, så er det like forbaska miljøskadelig å ha fly i lufta. Det er en god ting at fødselstallene går ned, for jorda er på vei til å bli ubeboelig for mennesker. Jeg heier på alle som velger et liv uten barn! Anonymkode: 65983...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå