AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #61 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har 4-5 venner i 40/50 årene som er barnløse, men er i forhold. De er på farten hit eller dit hele tiden; weekendtur til Stockholm uken før vinterferien, en ukes tur til Litauen uken før påske siden det er billigere før skoleferien, så er det en langhelg i København i pinsen, en tur til London under de røde dagene i mai (avspasering fra jobb) eller en tur til Trondheim for å se på en eller annen utstilling og sove på et nytt hotell som har åpnet der oppe. Sommerferien er oppdelt i bolker utenom da barnefamilier har ferie, og da blir det én uke i Kroatia, neste bolk er én uke på kanaler i England, så en uke her hjemme der de låner jobbens hytte på Hvaler, eller de hopper på noen billige billetter til Ungarn eller Götaland der de er på blomsterkurs. Andre reiser til Tokyo eller Brasil på ferie en uke eller halvannen, mens barnefamilier ikke kan reise pga skole. Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål? For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut. Anonymkode: 86030...2fb Her kom hatet mot barnløse ja. Så du mener vi som ikke har barn har 0 verdi og burde drepes da eller? Sånn som de gjorde under 2.verdenskrig mot jødene? Du kan umulig ha det bra med deg selv. Hvis du har barn selv, så lurer jeg på hva du gjør hvis de ikke får barn. Skal du mobbe de? Fortelle de hva slags tapere de er? Spytte på de? Så vi som har barn får ikke lov til å reise i følge deg altså. Hva er det vi får lov til da? Finnes det en slags universell liste? Anonymkode: 4648e...145 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #62 Del Skrevet 5. mai 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål? Anonymkode: 86030...2fb 9 hours ago, AnonymBruker said: Overhodet ikke. Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse. Ts Anonymkode: 86030...2fb Du prøver litt for hardt å provosere. Sannsynligvis har du ikke en gang barn, men kjeder deg på en søndag. Skal likevel skuffe deg ved å svare seriøst på spørsmålet. Ja, jeg vil tro barnløse i snitt reiser noe mer enn de med barn. Siden vi har mer frihet, og kan reise utenom skoleferiene. Dette er helt naturlig, og ikke et problem for noen. Det å få barn er uansett noe av det verste man kan gjøre for mijløet, så vi uten har mye å gå på der. Spesielt vi som heller ikke har bil. Anonymkode: 49baa...ab4 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #63 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes det er frekt at noen har valgt bort barn for bekvemmelighetens syld, så de kan reise rundt å forbruke og forurense. Gjennom all tid, har og er meningen med livet å få barn. Anonymkode: 21d8c...a24 Det her MÅ være kødd. Hva med oss damer som ingen menn vil ha? Jeg har aldri opplevd at en mann vil ha meg, derfor har jeg aldri hatt mulighet til å velge vekk barn. Siden alle menn hater meg. Men du oppfordrer damer til å voldta menn du da, noe som er imot loven? Hva gjør du hvis du møter en person som ikke har barn, banker du de opp? Henger de ut på facebook og skriver de burde skytes? Hvis du har barn selv, så har du skremmende holdninger. Helt sjukt hvor mye hat det er mot barnløse. Anonymkode: 4648e...145 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #64 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er frekt at noen har valgt bort barn for bekvemmelighetens syld, så de kan reise rundt å forbruke og forurense. Gjennom all tid, har og er meningen med livet å få barn. Anonymkode: 21d8c...a24 🤣🤣🤣🤣 Hva forurenser mer enn å sette flere forbrukere til en overbefolket jordklode? Hva er mer egoistisk? Her går det i sykling, og kollektivt rundt i verden forresten. 🤣🤣🤣 Anonymkode: ac488...380 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #65 Del Skrevet 5. mai 2024 Vi reiser mye med barn. Ett barn. Har vært på flere "roadtrips" rundt om i verden. Ingenting bedre enn familietid og eventyr ❤️ Anonymkode: 3d672...b6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #66 Del Skrevet 5. mai 2024 Disse folka har åpenbart aldri hørt om flyskam og miljøforurensningen alle de flyturene forårsaker. Herregud, at det går an. Anonymkode: fb30a...b61 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. mai 2024 #67 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De barnløse vi kjenner, både par og single reiser betydelig mer enn det vi som 2-barnefamilie gjør. Men også familier med store barn eller kun ett barn reiser mer. Jeg tenker at det er en fin måte for barnløse å bruke fritiden på. Men samtidig kan jeg ikke slå fra meg tanken om at det må være kjedelig å holde på sånn år etter år. Og så på eldre dager ende opp uten familie/barn. Man går glipp av så mye….synes jeg da. Men folk må få leve som de vil. Om man ikke er ufrivillig barnløs tenker man sikkert ikke over det. Men vet om flere par som bare har kastet bort 30-årene på reising og fjas, og nå er det 43+ og får ikke barn. Anonymkode: 8f4ec...1c9 Jeg tenker igjen at det må være forferdelig kjedelig å ha barn og at forelde får glipp av mye med å velge det livet. Alt det jeg "går glipp av" med barn er ting jeg ser på som en stor befrielse å "gå glipp av". Noe så kjedelig og traust å bruke livet sitt på tenker jeg. Så ja vi tenker tydeligvis forskjellig, noe som sikkert er grunn til at vi har valgt forskjellige liv også.😊 Men det hjelper jo ikke at jeg synes synd i deg fordi du har valgt å få barn eller at du synes synd i meg fordi jeg har valgt å være barnefri. Det er igrunn ikke noe annet enn arrogant. Du lever sikkert et godt liv for deg selv, selv om jeg ville følt det som en tvangstrøye og omvendt, men det er ingen grunn til at noen som ikke ønsker det livet skulle være misunnelig på deg for det, for jeg går på ingen måte glipp av noe jeg ser på som et forferdelig måte å leve mitt liv på. Jeg reiser ikke sånn ekstremt mye mer en foreldre men det handler om interesser men jeg ser hvor mye enklere det er for meg å reise om og når jeg vil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #68 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har 4-5 venner i 40/50 årene som er barnløse, men er i forhold. De er på farten hit eller dit hele tiden; weekendtur til Stockholm uken før vinterferien, en ukes tur til Litauen uken før påske siden det er billigere før skoleferien, så er det en langhelg i København i pinsen, en tur til London under de røde dagene i mai (avspasering fra jobb) eller en tur til Trondheim for å se på en eller annen utstilling og sove på et nytt hotell som har åpnet der oppe. Sommerferien er oppdelt i bolker utenom da barnefamilier har ferie, og da blir det én uke i Kroatia, neste bolk er én uke på kanaler i England, så en uke her hjemme der de låner jobbens hytte på Hvaler, eller de hopper på noen billige billetter til Ungarn eller Götaland der de er på blomsterkurs. Andre reiser til Tokyo eller Brasil på ferie en uke eller halvannen, mens barnefamilier ikke kan reise pga skole. Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål? For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut. Anonymkode: 86030...2fb Jeg synes det er mer stressende å ha en hverdag som alltid er fylt opp... og av de jeg kjenner med og uten barn, så er det de med barn som alltid på planlegge og fylle fridagene med aktiviteter for å underholde barna, dra på cup, leir og konkurranse... For meg er reise avslapping og kos. Isambard skrev (5 timer siden): Jeg vil tro at barnløse reiser mer, ja. De har ikke noe bedre å gjøre. Selv om du trives hjemme i sofaen med barna, så er det greit ha bittelitt forståelse for at andre ikke synes det er veldig spennende. Vil du virkelig snakke til barna dine på samme måte om de ikke ønsker eller kan få barn? Isambard skrev (4 timer siden): Å reise er og blir bare tidsfordriv enten man har barn eller ikke. Det er ikke så mye mening, er det? Jeg synes det er fint å reise litt, men at det fort blir kjedelig å spise på restaurant kveld etter kveld og se på severdigheter. Jeg merket at når våre barn ble store så trengte vi et større felles prosjekt å fylle tomrommet med. Du kan jo selv velge reise på andre måter. Vi spiser ikke på restaurant hver kveld. Og jeg synes det er mer spennende gå en fjelltur i spania enn å gå på det samme fjellet i norge gang på gang. Jeg trives bedre med å sykle på øyene i Kroatia eller langs vingårdene i Frankrike, enn å sykle i nabolaget.. Rafting i en elv er mer behagelig i badetøy enn i ulltøy. Anonymkode: 8447e...191 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 5. mai 2024 #69 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse folka har åpenbart aldri hørt om flyskam og miljøforurensningen alle de flyturene forårsaker. Herregud, at det går an. Anonymkode: fb30a...b61 Ja, det er litt merkelig hvor opptatt mange er av miljøet i alle aspekter, kjører elbil osv. Dette gjelder forøvrig også de som bestemmer her i landet. Likevel er det greit med all flytrafikken! Det er bare å ta en titt på https://www.flightradar24.com/41.86,18.55/3 så ser man hvor mange fly som er i luften til enhver tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #70 Del Skrevet 5. mai 2024 21 minutter siden, Hanne67 said: Ja, det er litt merkelig hvor opptatt mange er av miljøet i alle aspekter, kjører elbil osv. Dette gjelder forøvrig også de som bestemmer her i landet. Likevel er det greit med all flytrafikken! Det er bare å ta en titt på https://www.flightradar24.com/41.86,18.55/3 så ser man hvor mange fly som er i luften til enhver tid! Å få færre barn er det mest effektive klimatiltaket. Anonymkode: 49baa...ab4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. mai 2024 #71 Del Skrevet 5. mai 2024 skreppamedleppa skrev (2 timer siden): Jeg tenker igjen at det må være forferdelig kjedelig å ha barn og at forelde får glipp av mye med å velge det livet. Alt det jeg "går glipp av" med barn er ting jeg ser på som en stor befrielse å "gå glipp av". Noe så kjedelig og traust å bruke livet sitt på tenker jeg. Så ja vi tenker tydeligvis forskjellig, noe som sikkert er grunn til at vi har valgt forskjellige liv også.😊 Men det hjelper jo ikke at jeg synes synd i deg fordi du har valgt å få barn eller at du synes synd i meg fordi jeg har valgt å være barnefri. Det er igrunn ikke noe annet enn arrogant. Du lever sikkert et godt liv for deg selv, selv om jeg ville følt det som en tvangstrøye og omvendt, men det er ingen grunn til at noen som ikke ønsker det livet skulle være misunnelig på deg for det, for jeg går på ingen måte glipp av noe jeg ser på som et forferdelig måte å leve mitt liv på. Jeg reiser ikke sånn ekstremt mye mer en foreldre men det handler om interesser men jeg ser hvor mye enklere det er for meg å reise om og når jeg vil. Fordelen for oss med barn er at vi opplever både det positive ved å ha barn og det positive ved ikke å være begrenset av barn når barna flytter ut. Oppnår jeg og kons forventet levealder vil vi ha ca. 70 år sammen. Og i ca. 50 av de årene vil vi ikke være begrenset av barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #72 Del Skrevet 5. mai 2024 Isambard skrev (7 timer siden): Å reise er og blir bare tidsfordriv enten man har barn eller ikke. Det er ikke så mye mening, er det? Jeg synes det er fint å reise litt, men at det fort blir kjedelig å spise på restaurant kveld etter kveld og se på severdigheter. Jeg merket at når våre barn ble store så trengte vi et større felles prosjekt å fylle tomrommet med. Det er det jeg mener. Ts Anonymkode: 86030...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. mai 2024 #73 Del Skrevet 5. mai 2024 Brunello skrev (16 minutter siden): Fordelen for oss med barn er at vi opplever både det positive ved å ha barn og det positive ved ikke å være begrenset av barn når barna flytter ut. Oppnår jeg og kons forventet levealder vil vi ha ca. 70 år sammen. Og i ca. 50 av de årene vil vi ikke være begrenset av barn. Fordelen med å være barnfri er at jeg trenger ikke sette "livet mitt på vent" et lite mikrosekund en gang av livet mitt Jeg trenger ikke vente på at noen skal flytte ut eller være begrenset, eller vente på alderdommen før jeg kan leve slik jeg vil. Lever jeg i 70 år så kan jeg også styre min tid og mitt liv i hele de 70 leveårene. Men dog jeg ser ingenting positivt med å ha barn så der snakker du til døve ører. 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. mai 2024 #74 Del Skrevet 5. mai 2024 skreppamedleppa skrev (13 minutter siden): Fordelen med å være barnfri er at jeg trenger ikke sette "livet mitt på vent" et lite mikrosekund en gang av livet mitt Jeg trenger ikke vente på at noen skal flytte ut eller være begrenset, eller vente på alderdommen før jeg kan leve slik jeg vil. Lever jeg i 70 år så kan jeg også styre min tid og mitt liv i hele de 70 leveårene. Men dog jeg ser ingenting positivt med å ha barn så der snakker du til døve ører. Du forutsetter at vi setter livet på vent. Det gjør vi ikke. Vi gjør masse meningsfylt med barna en relativt begrenset del av livet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #75 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er ikke nødvendigvis sannheten. Nei, det skal gudene vite. Anonymkode: 171d3...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 5. mai 2024 #76 Del Skrevet 5. mai 2024 Vi reiser da masse når vi er i 40 - 50 årene. Barna er jo voksne. Noen ganger inviteres de med, andre ganger ikke. Vi reiste også mye da barna var små. De kan være med, eller så hadde vi barnepass til dem. Ble helst helgeturer alene når de var små, i skoleferier reiste vi sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. mai 2024 #77 Del Skrevet 5. mai 2024 (endret) Brunello skrev (13 minutter siden): Du forutsetter at vi setter livet på vent. Det gjør vi ikke. Vi gjør masse meningsfylt med barna en relativt begrenset del av livet vårt. Så flott for deg da . Men nå var det tross alt du som skrev "Og i ca. 50 av de årene vil vi ikke være begrenset av barn." Altså av 70 år var 20 år begrenset så det var nå en gang du selv som dro inn at barn var en begrensning. Just saying. Jeg ville som sagt følt at barn var en tvangstrøye, og vist jeg hadde ønsket et begrenset liv i 18 år så hadde jeg kanskje prøvd meg på et bankran istedenfor. Men igjen jeg snakker på mine vegne, det kan ikke verken du eller andre foreldre gjøre, slik jeg ikke kan snakke på dine vegne og si at ditt liv er fullstendig forferdelig fordi du har barn. Men jeg kan si noe om at viss jeg hadde hatt barn ville mitt liv vært kjipt. Og det var utgangspunktet for posten min, fordi noen foreldre ønsket å snakke på mine vegne med at jeg går glipp av noe. Nei jeg gjør ikke det, på ingen måte. Foreldre må slutte å snakke på vegne av barnfrie, det er arrogant. Endret 5. mai 2024 av skreppamedleppa 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #78 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er det jeg mener. Ts Anonymkode: 86030...2fb Men hva gjør dere i ferier og helger med barna, siden du synes det er så stressende planlegge nye aktiviteter? Tar dere alt på sparket? Eller gjør dere kun de samme aktivitetene hver helg uavhengig av at barna blir eldre? Reiser dere kun til det samme feriemålet hver eneste gang? Anonymkode: 8447e...191 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #79 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har 4-5 venner i 40/50 årene som er barnløse, men er i forhold. De er på farten hit eller dit hele tiden; weekendtur til Stockholm uken før vinterferien, en ukes tur til Litauen uken før påske siden det er billigere før skoleferien, så er det en langhelg i København i pinsen, en tur til London under de røde dagene i mai (avspasering fra jobb) eller en tur til Trondheim for å se på en eller annen utstilling og sove på et nytt hotell som har åpnet der oppe. Sommerferien er oppdelt i bolker utenom da barnefamilier har ferie, og da blir det én uke i Kroatia, neste bolk er én uke på kanaler i England, så en uke her hjemme der de låner jobbens hytte på Hvaler, eller de hopper på noen billige billetter til Ungarn eller Götaland der de er på blomsterkurs. Andre reiser til Tokyo eller Brasil på ferie en uke eller halvannen, mens barnefamilier ikke kan reise pga skole. Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål? For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut. Anonymkode: 86030...2fb Jeg har en mann som reiser mye i jobben typ 200+ dager i året så jeg reiser alene når han er hjemme og med barna når han ikke er hjemme. Tar mye helgeturer og følger nøye med på skoleruten sånn at jeg kan sy sammen forskjellige pakker rimeligst mulig. Anonymkode: 40721...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. mai 2024 #80 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Overhodet ikke. Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse. Ts Anonymkode: 86030...2fb Det er ingen garanti, selv jeg som har flere barn enn snittet har en garanti for at de besøker meg når jeg er gammal og grå 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå