Gå til innhold

Reiser barnløse folk mer enn folk med barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har 4-5 venner i 40/50 årene som er barnløse, men er i forhold.

De er på farten hit eller dit hele tiden; weekendtur til Stockholm uken før vinterferien, en ukes tur til Litauen uken før påske siden det er billigere før skoleferien, så er det en langhelg i København i pinsen, en tur til London under de røde dagene i mai (avspasering fra jobb) eller en tur til Trondheim for å se på en eller annen utstilling og sove på et nytt hotell som har åpnet der oppe.

Sommerferien er oppdelt i bolker utenom da barnefamilier har ferie, og da blir det én uke i Kroatia, neste bolk er én uke på kanaler i England, så en uke her hjemme der de låner jobbens hytte på Hvaler, eller de hopper på noen billige billetter til Ungarn eller Götaland der de er på blomsterkurs.

Andre reiser til Tokyo eller Brasil på ferie en uke eller halvannen, mens barnefamilier ikke kan reise pga skole.

Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål?

For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut.

Anonymkode: 86030...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har barn og kan fylle fritiden med det jeg vil.

Anonymkode: 68017...2ac

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt fantastisk ut 
Familielivet er jo ikke for alle, og man verdsetter ulike ting 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål?

For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut.

Noen har for eksempel hytte de bruker all sin fritid, helger og ferier på. Noen drar heller til andre steder.

Hvorfor er dette et problem for deg?

Trives du ikke med barna dine og skulle ønsker at du har vært barnløs?

Anonymkode: 4c3e1...2c3

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen har for eksempel hytte de bruker all sin fritid, helger og ferier på. Noen drar heller til andre steder.

Hvorfor er dette et problem for deg?

Trives du ikke med barna dine og skulle ønsker at du har vært barnløs?

Overhodet ikke.

Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Overhodet ikke.

Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse.

Ts

Standard svar fra folk med barn. Dette er ikke nødvendigvis sannheten.

Anonymkode: 68017...2ac

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overhodet ikke.

Ts

Akkurat. Du har barn og er irritert for at andre har tid til noe annet.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn er da mye mer stressende og tidskrevende ut en det du beskriver her 😅

Jeg og mannen var på totalt 10 utelandsturer og 6 turer i Norge i fjor.  Det gir oss faktisk 38 helt normale og rolige helger hjemme, der vi står opp når vi vil, gjør det vi vil, og har mye tilgjengelig tid, uten barn som starter dagen tidlig, må ha mat, må aktiviseres, skal kjøres hit og dit. 

Anonymkode: d1fd3...bcb

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overhodet ikke.

Ts

Jeg blir bare trist av folk som bruker dette som begrunnelse for å få barn. 

Og fallhøyden er stor.

Jeg har hatt fantastiske foreldre. Men likevel er situasjonen den at bror bor i et annet land, og jeg bor i en annen landsdel - og reiser mye. Så praktisk hjelp og selskap må de søke etter andre steder. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En del folk i 40- 50 årene reiser en del, fordi de kan og vil. Det gjør de enten de er barnløse eller ei, fordi eventuelle barn er store da.

Anonymkode: 6e3b4...903

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bruker dette korte livet vi har fått til akkurat det man ønsker. Om noen vil bruke det på reiser og opplevelser, men du heller på familielivet, hvorfor bryr det deg hva andre ønsker for sitt liv? 

Anonymkode: 208aa...4a4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er alle forskjellige. Jeg er (frivillig) barnløs enke 50+, jeg er ikke spesielt glad i å reise, men bor fint til med stor hage jeg er glad i og jeg har tilgang til familiehytte på fjellet som jeg har glede av. Bruker kapasiteten jeg har til å besøke familie. Foreldre, tantebarn og grandtantebarn. Ikke fordi jeg forventer omsorg om jeg blir gammel, men fordi jeg er glad i de.

Jeg har venner med og uten barn som alltid har reist mye mer enn meg. Andre som meg er mer hjemmekjære, enten de har barn eller ikke.

Anonymkode: c9a24...f24

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overhodet ikke.

Ts

Er dette vanlig i Norge da? De fleste jobber så mye at de har ikke tid til det. Det blir nok hjemmehjelp eller sykehjem på deg også. 

Skal dine foreldre/svigers flytte inn med dere, når de ikke kan ta vare på seg selv lengre?

Anonymkode: 3d672...b6c

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Overhodet ikke.

Ts

Jobber på sykehjem og du skulle visst hvor lite besøk de får av barna sine 😉 Så bare gled deg.

Har selv en mor jeg ALDRI kommer til å besøke når den dagen kommer at hun havner der og det er pågrunn av at hun rett å slett ikke hadde tid til meg når jeg var yngre, så da har ikke jeg tid til henne når hun blir gammel.

Anonymkode: 756d2...ce9

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overhodet ikke.

Ts

Dette er aldri sikkert. 

Hilsen 3 barns mor.

Anonymkode: 54bd8...d14

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiser ikke og er frivilig barnløs. Har ikke noe imot reising, men ønsker å ha noen å reise med, som kjæreste eller venner.

Anonymkode: 22932...62b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er vel lite som er mer stressende enn å ha barn... 😂

Som barnløs så har man mer tid og penger til å gjøre akkurat det en vil, og disse folka liker vel å reise da :)

Jeg liker å reise selv, og da er det bare gøy (det er jo derfor man gjør det), og ikke noe stress. Noen ganger reiser man jo tvert imot nettopp for å stresse ned.

Folk som reiser sjeldnere eller kanskje ikke liker det så godt i utgangspunktet føler nok det er mer stress, det er jo også enormt mye mer mas og slit og krevende å reise med barn. Så du som er sliten mor synes vel det høres rart ut, for dere er det vel stress bare å dra en tur på nærmeste Egon.

Anonymkode: bb1e7...23e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange glemmer er at barn blir voksne, så tiden de krever av oss er sånn ca 20 år. Etter det er vi "barnløse" og kan reise akkurat hvor mye eller lite vi vil.

De har sine egne liv de ønsker å leve, og bryr seg ikke så mye om hva vi foreldre gjør.

Tiden de er barn bør vi ta vare på, og bruke så godt vi kan til beste for barna, for den går så altfor fort!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er naturlig å reise mer om en ikke har barn. Jeg har to barn og koster jo ganske mye mer å reise da.

Det å få omsorg fra barna når en er gammel er vel ingen selvfølge alltid.

Anonymkode: 32aa1...752

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel lite som er mer stressende enn å ha barn... 😂

Som barnløs så har man mer tid og penger til å gjøre akkurat det en vil, og disse folka liker vel å reise da :)

Jeg liker å reise selv, og da er det bare gøy (det er jo derfor man gjør det), og ikke noe stress. Noen ganger reiser man jo tvert imot nettopp for å stresse ned.

Folk som reiser sjeldnere eller kanskje ikke liker det så godt i utgangspunktet føler nok det er mer stress, det er jo også enormt mye mer mas og slit og krevende å reise med barn. Så du som er sliten mor synes vel det høres rart ut, for dere er det vel stress bare å dra en tur på nærmeste Egon.

Anonymkode: bb1e7...23e

Det er sant. For de som ikke reiser fordi de ikke liker det, så forstår jeg at å reise er "stress". 

For oss er det lystbetont, og stressreduserende. De fleste turene i Norge er til SPA hotell, da senker man virkelig skuldrene en hel helg. Og reiser vi til storby er det jo ikke slik at vi stresser rundt for å rekke mest mulig. Trives vi i byen, og det er mer å se, så reiser vi bare en gang til. Det er mange steder vi har vært veldig mange ganger, da plassen gir oss en spesiell atmosfære og ro. 

Og når du har litt volum i reiser så stresser heller ikke situasjoner som kan oppstå deg. Kansellerte fly og tapt bagasje - har vært gjennom det en del ganger før, så tror ikke pulsen stiger en gang lenger. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...