Gå til innhold

Setter stor pris på svar, problemer med skolemøte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta deg sammen. For barnet ditt sin del om ikke din egen. Tar seg veldig lite bra ut om du ikke fysisk møter opp. Og 16 åringen din vil garantert føle du ikke tar hen seriøst eller gir noen som helst støtte om du ikke møter opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at det er helt innafor å vise sterke følelser. Bare her i Norge vi er helt tamme! Jeg har grudd meg helt fryktelig til møter på skolen selv,men hadde en mann som bokstavelig smalt hånda i bordet så kaffekoppene velvet! Det er barnet ditt,det viktigste du har. Om du skulle merke at et angstanfall nærmer seg,be om et lite pusterom. Forklar heller de som er på møte at dette er en påkjenning og at du får kroppslige reaksjoner. Det viser styrke at du møter opp!!

Anonymkode: f5a19...b7d

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tolker innlegget som at barnet er 10. klassing, og derfor ikke skal ha mere med skolen å gjøre? For meg virker det som om dette møtet er for skoleledelsens skyld, og ikke barnet, og jeg stiller spørsmål ved hvor hensiktsmessig dette egentlig er for ungdommen. Jeg leser kanskje litt mellom linjene at ledelsen har fått påpakning fra høyere instanser, og vil «skvære opp». Om det er tilfelle, og det er grovt overtramp av lærer, hadde jeg droppet hele møtet for å skåne barnet. Hva er formålet med møtet? Om det kan bringe en slags «closure» - flott, om dere bare blir sittende å høre på lite ektefølte unnskyldninger og løgn - glem det.

Anonymkode: 077aa...0e2

Skolen har fått beskjed fra øvrige hold om å ordne opp med elev. 

Anonymkode: 51448...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 minutter siden):

Ta deg sammen. For barnet ditt sin del om ikke din egen. Tar seg veldig lite bra ut om du ikke fysisk møter opp. Og 16 åringen din vil garantert føle du ikke tar hen seriøst eller gir noen som helst støtte om du ikke møter opp

Har snakket med ungdommen min om dette, og hen er komfortabel med at jeg er på skype. 
hva ungdommen min føler vet du ingenting om. Vi har stått i kampen i over 1 år, og ungdommen vår vet at vi støtter hen 100% 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at det er helt innafor å vise sterke følelser. Bare her i Norge vi er helt tamme! Jeg har grudd meg helt fryktelig til møter på skolen selv,men hadde en mann som bokstavelig smalt hånda i bordet så kaffekoppene velvet! Det er barnet ditt,det viktigste du har. Om du skulle merke at et angstanfall nærmer seg,be om et lite pusterom. Forklar heller de som er på møte at dette er en påkjenning og at du får kroppslige reaksjoner. Det viser styrke at du møter opp!!

Tenker jeg også. Jeg skal ikke opptre profesjonelt i møtet. Jeg er mor, er fornærmet i saken og er rasende fra ende til annen. De er på jobb, jeg er ikke. 
Det var et godt tips. 
Men om de sitter der å juger som de har gjort, så går de ikke tilbake på det og driter seg ut. 
løgn klarer jeg ikke, da smeller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har snakket med ungdommen min om dette, og hen er komfortabel med at jeg er på skype. 
hva ungdommen min føler vet du ingenting om. Vi har stått i kampen i over 1 år, og ungdommen vår vet at vi støtter hen 100% 

Du burde uansett møte opp!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker ikke som en dame det er lett å ha en god dialog med. 

Anonymkode: cb3e7...31a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det gjør det. Leder på skolen har ikke turt å snakke med meg, og har sendt andre på møte som skal representere hen. 
dette er en meget stygg sak, som har fått følger. 
jeg personlig mener lærer bør sparkes, om det kan forsvares at vedkommende får fortsette setter de da en standard som ikke er bra. 
Jeg har ekstremt mye på hjertet jeg skal si, men redd det stokker seg om jeg blir sint. 
skal også legge til at jeg ikke har sinneproblem. Jeg ble sint på forrige møte, og det er første gang mannen min har sett meg sint på 20 år.. problemet mitt er at jeg ikke får ut sinnet men holder det inni meg for å være fattet og sterk, men inni meg koker det. 
nå er strikken tøyd og jeg er redd den ryker. 
må legge til at denne læreren sin strikk ryker svært ofte 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du virker ikke som en dame det er lett å ha en god dialog med. 

Anonymkode: cb3e7...31a

Kom med noen gode råd fremfor den klassiske KG kommentaren. 
Hva konkret hadde du gjort? Hvordan har du møtt denne situasjonen utifra hva jeg har beskrevet 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres uansett ikke ut som et møte noen 16-åring bør delta på. 

Anonymkode: 99d3f...23c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fungerer helt fint. Er i full jobb. Far også. 
han klarer ikke møte i samme rom som denne læreren heller. 

Unnskyld meg, men hva slags foreldre er dere som ikke kan møte opp og vise dere for denne læreren som har gjort barnet deres vondt? Jeg hadde møtt opp og skjelt dritten ut av denne læreren, i det minste! Siden annet ikke er lov..

Anonymkode: 3857c...414

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skolen har fått beskjed fra øvrige hold om å ordne opp med elev. 

Dere må ikke møte selv om øvrige hold har gitt skolen beskjed om dette. Dette er kun for å at skolen skal ha ryggen fri. Og jeg skriver dette som lærer i ungdomsskolen. Som mor hadde jeg bedt dem ryke og reise med mindre barnet mitt ønsket dette møtet. Dette synes jeg blir en helt ekstrem versjon av praksisen hvor mobbeoffer skulle ha møter med mobber - her er jo maktforholdet helt asymmetrisk.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva slags foreldre er dere som ikke kan møte opp og vise dere for denne læreren som har gjort barnet deres vondt? Jeg hadde møtt opp og skjelt dritten ut av denne læreren, i det minste! Siden annet ikke er lov..

Anonymkode: 3857c...414

Jepp, men de som skal holde møtet vil nok ikke tillate det. 
jeg har skrevet ned mye som jeg skal snakke om på møtet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det gjør det. Leder på skolen har ikke turt å snakke med meg, og har sendt andre på møte som skal representere hen. 
dette er en meget stygg sak, som har fått følger. 
jeg personlig mener lærer bør sparkes, om det kan forsvares at vedkommende får fortsette setter de da en standard som ikke er bra. 
Jeg har ekstremt mye på hjertet jeg skal si, men redd det stokker seg om jeg blir sint. 
skal også legge til at jeg ikke har sinneproblem. Jeg ble sint på forrige møte, og det er første gang mannen min har sett meg sint på 20 år.. problemet mitt er at jeg ikke får ut sinnet men holder det inni meg for å være fattet og sterk, men inni meg koker det. 
nå er strikken tøyd og jeg er redd den ryker. 
må legge til at denne læreren sin strikk ryker svært ofte 

Skriv det opp og få en av de fra instansene til å lese det opp for deg dersom du ikke klarer det selv!❤️

Og du, bare eksploder på møtet! Det er faktisk lov når ting er blitt gjort urett mot andre!

Anonymkode: 0ef41...0ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker at møtet har en hensikt så møter du opp personlig. Dersom det ikke vil komme noe godt ut av det så sier dere at dere ikke vil møte, men vil ha referat og eventuell skriftlig unnskyldning eller hva enn de tenker de skal gjøre for å ordne opp. 

Hadde en lignende hendelse i et annet offentlig system hvor de ville «ordne opp», men ikke innrømme skyld. Da sa jeg at det ikke hadde noen hensikt for meg å gå på møte med de. De jobbet lenge for at jeg skulle komme på møte, antagelig fordi da ville de kunne merke klagen som løst fra sin side. Jeg valgte å ikke retraumatisere meg selv gjennom å måtte høre på utsagn som «beklager at dere opplevde det sånn» o.l. 

Anonymkode: edb6f...dc1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke møte selv om øvrige hold har gitt skolen beskjed om dette. Dette er kun for å at skolen skal ha ryggen fri. Og jeg skriver dette som lærer i ungdomsskolen. Som mor hadde jeg bedt dem ryke og reise med mindre barnet mitt ønsket dette møtet. Dette synes jeg blir en helt ekstrem versjon av praksisen hvor mobbeoffer skulle ha møter med mobber - her er jo maktforholdet helt asymmetrisk.

De jobber på spreng for å ha ryggen fri og juger så det synger. 
Et slikt møte vil ikke være bra for mitt barn om de sitter i møtet å lyver. 
blir ikke møtet tilfredstillende så reiser vi oss og går, og ber de ryke og reise. 
Jeg har planen klar, og vi skal snakke om saken og ikke om alt annet de vil prøve seg på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men ønsker sekstenåringen å møte læreren? Ønsker h*n å snakke med læreren på telefon? Eller ønsker h*n å slippe mer kontakt med læreren?

Er det overhodet nødvendig at sekstenåringen må være med på møtet, uansett om det er på Skype eller med oppmøte? 

Anonymkode: fe291...513

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv det opp og få en av de fra instansene til å lese det opp for deg dersom du ikke klarer det selv!❤️

Og du, bare eksploder på møtet! Det er faktisk lov når ting er blitt gjort urett mot andre!

Anonymkode: 0ef41...0ba

Ja det går an. Jeg må ta styringen på møtet og starte møtet. 
Kommuneledelsen vil selv starte og styre møtet, noe jeg ikke er komfortabel med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men ønsker sekstenåringen å møte læreren? Ønsker h*n å snakke med læreren på telefon? Eller ønsker h*n å slippe mer kontakt med læreren?

Er det overhodet nødvendig at sekstenåringen må være med på møtet, uansett om det er på Skype eller med oppmøte? 

Anonymkode: fe291...513

Hen vil veldig gjærne møte læreren og fortelle hvor jævlig hen har vært. 
Lærer har gått under jorda og blitt skjermet fra å snakke med oss, og vært sykmeldt. 
har bedt om møte med vedkommende men nekter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bare rart. Har læreren gjort et så alvorlig overtramp mot denne eleven som det virker som ut i fra din reaksjon, så skulle saken vært en politisak og læreren vært sparket for lenge siden. 

Det finnes alltid tre sider av en sak - din, min og sannheten. Mistenker at dette er en slik sak.

Så klart skal både du og far stille på møtet, og dere skal oppføre dere som voksne mennesker - uansett hvor idiotisk motparten oppfører seg og hvor mye dere mener at de lyver. Gå forran med et godt eksempel for barnet deres!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...