Gå til innhold

9-20 år er så lang tid det tar for en ånd å reinkarnere til et nytt liv


Anbefalte innlegg

Hæ?? 

Anonymkode: e3f55...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ånd er ikke samme som sjel.

aha. 

Hva er forskjellen? 

 

Anonymkode: b4018...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det tar vanligvis 9-20 år at en ånd må være på den andre siden i åndeverden før får reinkarnert til et nytt liv. Dette er med en hake og det forutsetter at ånden dør på tidspunktet den skal. Dør ånden lenge før tiden sin som ved selvmord eller uaktsomt drap fordi andre blir trigget av denne personen kan det hende ånden må være lengre på den andre siden fordi reinkarnerer aldri alene, men alltid med en gruppe.

Om ånden er heldig, kanskje den i mellomtiden får komme som et kjæledyr som noen av ånden sin gruppe som fremdeles er på jorden. Om ikke denne ånden sin gruppe har kjæledyr, kanskje denne ånden velger komme som et villdyr som er litt i nærheten av sin gruppe og passe på litt.

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Tid finnes ikke på den andre siden, 9-20år er "ingenting", så hvorfor skulle sjelen vente?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

aha. 

Hva er forskjellen? 

 

Anonymkode: b4018...68d

Ånda kan være med i åndenes makt, men sjela får ikkje lov til slikt

Anonymkode: 1ed1e...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blåttvann said:

Tid finnes ikke på den andre siden, 9-20år er "ingenting", så hvorfor skulle sjelen vente?

Trenger nok ein pause av og til, kan nok bli slitsomt å bytte liv mange gongar🤔

Anonymkode: 1ed1e...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nok hengt deg opp i noe du har lest et sted, men det finnes ingen regler for dette. 
Så lenge du holder fast på harde dogmer eller må/skal tankegang forblir du i uvitenhet. 
Åpne hjertet ditt så vil du finne mange flere svar der enn i noen bok! 

Anonymkode: d556d...741

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Trenger nok ein pause av og til, kan nok bli slitsomt å bytte liv mange gongar🤔

Anonymkode: 1ed1e...1b5

Ok, men hvorfor bare 9-20år da? Det er jo ingenting. 1000år, da snakker vi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke. Tiden eksisterer ikke på den andre siden. Du har gjerne flere reinkarneringer samtidig også, at du har sjelspartikler i flere kropper eller ting samtidig. 

Anonymkode: fb586...2fa

Kom inn for å skrive akkurat det du har skrevet. Hører på Dolores Cannon på Storytel - hun forklarer dette fint

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Blåttvann said:

Ok, men hvorfor bare 9-20år da? Det er jo ingenting. 1000år, da snakker vi.

Enig, 1000 år er ein skikkelig pause, eg satsar på minst 2000 års pause neste gong. Viktig å ikkje berre rushe vidare til neste liv, får ikkje ro i sjeleræva da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalala skrev (1 minutt siden):

Enig, 1000 år er ein skikkelig pause, eg satsar på minst 2000 års pause neste gong. Viktig å ikkje berre rushe vidare til neste liv, får ikkje ro i sjeleræva da.

Sant! Jeg håper å få bli i himmelen i evig tid jeg da. :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ditt neste liv baserer seg på din karma i dette livet.

Hva mener du med stygg og fattig? Her fremstår det som du trenger å vite fattig-rik og det du definerer som stygg. Hvem er stygg? Har stygg en definsjon?

Så du tror ikke på et liv før døden? Livet er nå. Døden er kun en overgang i en annen realitet. Det er mye de på den andre siden ikke kan gjøre som vi her på jorden kan gjøre. De har ingenting fysisk i livet etter døden.

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Hvis det baserer seg på karma er jeg ikke spesifikt engstelig, er opptatt av å behandle mennesker bra og har mye omsorg for andre. Men tanken på et nytt liv hvor jeg ikke kjenner sønnen min som er alt jeg lever for, eller foreldrene mine som jeg elsker så høyt, ellers takk. Blir faktisk dårlig av tanken, da vil jeg heller møte de i himmelen og ha en evighet med dem.

Stygg og fattig var et eksempel, jeg har ikke mye penger å rutte med så kunne nok overlevd et nytt liv med det, men uansett hvor lite PK og kanskje kvalmende dette høres ut hadde jeg vært livredd for å bli gjenskapt som stygg eller mindre pen. 

Nei, jeg tror ikke på et liv før døden. Jeg tror vi får en sjel når vi blir laget, og at sjelen går videre, men tror heldigvis ikke av grunner jeg har nevnt at vi blir gjenfødt. Men vet det er mer mellom himmel og jord, er veldig sensitiv og opplevd mye som ikke kan forklares. 

Anonymkode: 01ffa...3df

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man inn i samme familie igjen? Eller hvor som helst? 

Anonymkode: b612f...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ånda kan være med i åndenes makt, men sjela får ikkje lov til slikt

TV-serien? Åndene har altså oppdaget at de kan kommersialisere seg? Får de lønn i henhold til regelverket? 

Anonymkode: b4018...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TV-serien? Åndene har altså oppdaget at de kan kommersialisere seg? Får de lønn i henhold til regelverket? 

Anonymkode: b4018...68d

Ånder vil kun ha betalt i åndelig gangbang, som er i henhold til det åndelige regelverket, så det er ein del av jobben til mediumet å sørge for ein tilfredsstillande gangbang 

Anonymkode: 1ed1e...1b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Capitan Fracassa said:

Et viktigere spørsmål er om noe av det du hevder er sant, eller bare fri fantasi. Jeg tror det siste.

Har du noe annet enn din egen fantasi som «bevis» for disse påstandene?
 

Og dette vet du fordi…… ?

Det er ikke fantasi, men selvopplevd åndelige opplevelser . Ja tid eksisterer ikke på andre siden, men dem må likevel på et vis forholde seg til tid på grunn av jorda siden vi har tid her. 

Anonymkode: 5dcf7...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kommer man inn i samme familie igjen? Eller hvor som helst? 

Anonymkode: b612f...06c

Nei trenger ikke

Finnes flere reinkarnasjon tilfeller med de som husker tidligere liv at de husker et helt annet sted og familie enn den de er i

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dette er jo virkelig dårlig nytt om dette stemmer.
Mer enn nok med et liv, særlig når man ser hvor denne verden er på vei. Blir ikke født i norge neste gang, men på en råtten plass i afrika. Nei takk! Da tar jeg heller den evige hvile enn å bli født på ny. 

Anonymkode: 44dc4...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (12 timer siden):

Kom inn for å skrive akkurat det du har skrevet. Hører på Dolores Cannon på Storytel - hun forklarer dette fint

Anbefaler også podcasten "uforklarlig" og episoden "tankeoverføringene" fra 11.april. Der er det en mor og en datter som har et helt spesielt bånd og nok har de samme sjelspartiklene. Veldig interessant.

Anonymkode: fb586...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke fantasi, men selvopplevd åndelige opplevelser . Ja tid eksisterer ikke på andre siden, men dem må likevel på et vis forholde seg til tid på grunn av jorda siden vi har tid her. 

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Husk at de åndene som da har snakket til deg kan ha en agenda med å si det de har gjort. Det betyr ikke at det er sant. Ånder kan lyve de og.

Anonymkode: fb586...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror på at sjelen lever mange liv. Men jeg tror ikke på regler om når, hvor, og med hvem disse livene kan leves.

 

Anonymkode: aad67...492

«Sjelen»? Hva er en sjel? Hvor i kroppen er sjelen?

Anonymkode: 316bc...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...