Gå til innhold

Vi gleder oss til sommeren men vi får ikke privatliv når alle andre er ute.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Les korrektur før du poster.

2. Slik er det for alle som bor i flermannsbolig. Selv om en føler en sitter på utstilling, ser naboene mindre til deg enn en tror.

Anonymkode: 75420...a9d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

 

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Anonymkode: ff876...f6f

Jeg skjønner deg veldig godt at du føler på dette.. Samtidig så virker huseier ganske ok og forholdsvis respektfulle🤷‍♀️ 
De bruker jo bare sin egen veranda og er hjemme i sitt eget hjem når de har fri💁‍♀️ De prøver ikke konstant prate med deg eller noe..

Jeg liker privatliv jeg altså, meeeen… Jeg bor som deg nå, pga jeg er separert, så skal bo her frem til August, og huseier (som er enslig og alltid hjemme.. Vet ikke om han jobber hjemmefra eller hva, men han er alltid hjemme) 

Noe jeg vet, for dette året studere jeg og har startet eget firma😅 Så jeg er jo hjemme ‘’hele tiden jeg og’’) 

Vi deler parkering, og felles yttergang, jeg bor i kjelleren, så har også egen gang der da, (der er sånn super fancy nytt funkis hus,  hagen ‘’min’’ er praktisk talt på utstillling for han, han har også gulv til tak vindu ut mot hagen og verrandaen hans er enorm og forran hagen😅 Så, jeg og barna er ganske på utslilling konstant😂 Kontoret hans er også i 3 etagen.. Og ja, gulv til tak vinduer….. Mot hagen…. Altså, ser jeg han er på kontoret, så ser jeg da direkte opp til pulten hans, og fysisk hvem bukse og sko han bruker🫣😅 

Men jeg har HELDIGVIS aldri følt han ‘’kikker’’ på meg eller barna… Han tar aldri kontakt eller noe som helst, hvis ikke JEG tydelig viser jeg ønsker kontakt.. Ser jeg han sitte ute, og jeg hilser høflig, så hilser han og fortsetter med sitt om JEG eller barna ikke fortsetter samtalen🤷‍♀️

Huseierene dine virker jo litt like… Ut fra det du skriver da…  Du skriver ingen ting om at de prøver ta kontakt med deg hver gang de er ute, eller annet.. 
 

Skjønner du føler på lite privat liv, du har jo på en måte fysisk og praktisk lite privat liv…  
Likevel, så utfra det du skriver, så virker det som de respekterer deg så best de kan🤷‍♀️

Og ja, jeg tenker det har noe å si at du leier.. 
Jeg har vært utleier selv i mange år, og nå leier jeg selv, før leiligheten jeg har kjøpt skal ferdigstilles, så jeg tok også det første og beste, (hybel på 37kvm med to små barn som jeg har 100%)  

Oppsummert så mener jeg at så lenge huseieren dine ikke plager deg utenom det å oppholde seg i sitt eget hjem, og respekterer privatlivet ditt, ved å ikke konstant ta kontakt, og/eller kommenterer ting som; Jeg hørte du hadde besøk i går, eller; Nå er det deilig å sitte ute å lese i sola eller noe, etter at de har sett deg ha besøk eller sett deg sitte ute i sola,  eller at de sitter å stirre på deg og slike ting, så tenker jeg at følelsen din av å være på utstilling, handler om deg😌 

Og det mener jeg ikke negativt ment!! For som sagt, jeg har ventet i nesten 2 år nå på å finne en leilighet som jeg kan sitte på verrandaen uten direkte innsyn fra andre, da det ville gjort meg parandoid og ekstremt ukomfortabel.

Likevell så har jeg VALGT Å bor jeg her jeg bor nå, og har akseptert at huseieren ‘’ser’’ meg konstant.. Kan jo ikke skylde på han, for mitt valg💁‍♀️ 

Men, selvsagt, jeg er nok ekstremt heldig med han da, siden han er som han er❤️ 

Lurer ofte på hvem han er , og historien hans faktisk.. 🤔Jeg er terapeut, så jeg blir jo nygjerrig… Hvorfor en mann på rundt kanskje nærmere 50, som helt tydelig er en ‘’kjekkas’’, (IKKE MIN TYPE I DET HELE TATT ALTSÅ, jeg liker de mer ‘’bamse menn’’ 😝Men 2 av venninne mine begynner å fnise når de ser han liksom😂)  Han har nytt hus, dyr bil, er ganske sosial, han har ofte besøk/festligheter av de samme folkene, er hyggelig , respektfull, men uten barn og aldri besøk av damer, sånn at han har ‘’dame besøk’’ 🤷‍♀️ 
Mulig han er homofil selvsagt, men har aldri sett han har ‘’manne besøk’’ heller.. 

Han reiser en del da, så gudane vet 😅

Ingen sosiale medier heller.. 

Hmm.. Kanskje han driver med narko eller hvit vasking av penger eller noe…..🙄😳🤔🤭🫣😂

Anyways…. Nå sporte jeg helt av her…(Beklager…) 😂

Lykke til videre TS, og håper du finner ett hjem som du føler deg mer hjemme i snart!!❤️

 

 

Anonymkode: 0bb79...575

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 11.04):

Jeg kunne selv aldri valgt å bo et sted hvor jeg ikke kunne vært i fred eller nogenlunde usjenert. Noe å tenke på før man bosetter seg tenker jeg…..

Anonymkode: c4bdf...0c1

Ikke jeg heller! Det viktigste for meg livet er å trives der jeg bor og jeg kunne ikke trivdes uten skjermet uteplass 

Anonymkode: 2506f...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 10.31):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

 

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Anonymkode: ff876...f6f

Så flytt ut i skogen. Forventer du at dine naboer holder seg inne, slik at du skal få kose deg ute alene?? 🤣

Makan!

Anonymkode: 2010f...c29

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så flytt ut i skogen. Forventer du at dine naboer holder seg inne, slik at du skal få kose deg ute alene?? 🤣

Makan!

Anonymkode: 2010f...c29

Nei forventer ikke det:)

Anonymkode: ff876...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: når du har så mange skrivefeil og de er så prekære at man ikke forstår hva du egentlig forsøkte å skrive, er det de færreste som gidder å lese hva du forsøker å fortelle. Prøv deg på et norskkurs eller eventuelt behandling for å hjelpe med dine dyslektiske vansker. 

 

For det andre: du leier leilighet i et hus, altså deler du tomt med huseier. Om du ønsket deg privatliv burde du heller leid en leilighet med ingen gjenboere, eller leid deg en enebolig. Blokk kan også være fint om man ønsker privatliv, såfremt det ikke er gjenboere. Gjenboere betyr at naboer i andre bygg ikke kan se inn til deg, og får du balkong med ingen gjenboere er du sikret at ingen ser inn til deg på balkongen. 

 

For det tredje: Husk at du leier leilighet i et hus, altså, du leier plass på en annens eiendom der dem selv bor og lever. Det er dessverre du som skal ta hensyn til huseier og ikke omvendt. Du er en gjest. En betalende gjest, men fortsatt en gjest. De eier. Du bør virkelig ta deg en saftig bolle og lære deg hvilke grenser og rettigheter du faktisk har som leietaker, for her oppfører du deg mer som en eier enn som en leietaker. 

 

Mitt beste råd til deg er: flytt, og flytt til gokk der du er alene, eller kjøp deg en enebolig selv. Enkelt og greit. Men aller først: ta den saftige bolla og et rettskrivingskurs. For hva er liksom ordet "dorwm"? Ingen skjønner hva du prøver å si engang.... 🤦🏻‍♀️💩

Anonymkode: ead14...61f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud som jeg forstår frustrasjonen din. Jeg og samboer leide kjellerleilighet hos et eldre par, før vi var kommet så langt at vi hadde fått kjøpt noe eget. Vi hadde en platting nede, mens de hadde veranda over oss. De hadde ofte besøk av sine barnebarn, famile og venner. Det var så ekkelt å sitte ute, når jeg konstant følte de så på meg. Mulig det bare var i hodet mitt, men det var ubehagelig. Jeg lengtet etter å kunne bare sitte ute i shorts og bikinitopp. Ja jeg kunne helt sikkert ha gjort det, men den følelesen at jeg var på display satt alt for dypt. Barnebarna var ofte nede i hagen å lekte, noe som gjorde at vi aldri følte at vi fikk ro eller privatliv når vi ville sitte ute. 

Det er helt sikkert ikke noe problem for mange, men for oss var det noe vi følte var ubehagelig. Så jeg må si jeg forstår godt hvordan du føler det. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det var da voldsomt til alvorlige skrivefeil? Er du dritings eller ruset eller noe?
"dorwm", "fodeer", "biddwrer", "engsn", "bersndern"???
 

Må du snakke om akkurat veldig personlige og intime ting ute da? Det er vel greit nok?
Eller hvis dette var viktig for deg: Hvorfor leide du et sted som det i utgangspunktet?
Hva er eventuelt problemet med å dra et annet sted å være ute? 

Hvis du skal noe spesielt en gang i blant går det vel an å spørre om de kan la være å ha boblebadet på akkurat da/hele tiden ihvertfall?

Er det noe i veien med å campe ved et vann på fjellet eller i skogen da? 

Ser ikke helt at det skal være et så stort problem? Om det isåfall var så viktig for deg skjønner jeg isåfall ikke hvorfor du valgte deg ut å leie akkurat der?

Anonymkode: c6f71...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du tvunget til å skrive under leiekontrakten?

Nei?

Du får kjøpe ditt eget hus der du kan være i fred eller flytte et annet sted. Det får vel være grenser for hva man kan klage på. 

Anonymkode: 65379...f97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble du tvunget til å skrive under leiekontrakten?

Nei?

Du får kjøpe ditt eget hus der du kan være i fred eller flytte et annet sted. Det får vel være grenser for hva man kan klage på. 

Anonymkode: 65379...f97

🤮

Anonymkode: ff876...f6f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg, men det var da voldsomt til alvorlige skrivefeil? Er du dritings eller ruset eller noe?
"dorwm", "fodeer", "biddwrer", "engsn", "bersndern"???
 

Må du snakke om akkurat veldig personlige og intime ting ute da? Det er vel greit nok?
Eller hvis dette var viktig for deg: Hvorfor leide du et sted som det i utgangspunktet?
Hva er eventuelt problemet med å dra et annet sted å være ute? 

Hvis du skal noe spesielt en gang i blant går det vel an å spørre om de kan la være å ha boblebadet på akkurat da/hele tiden ihvertfall?

Er det noe i veien med å campe ved et vann på fjellet eller i skogen da? 

Ser ikke helt at det skal være et så stort problem? Om det isåfall var så viktig for deg skjønner jeg isåfall ikke hvorfor du valgte deg ut å leie akkurat der?

Anonymkode: c6f71...51a

🤮🤮🤮

Anonymkode: ff876...f6f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mikeyla skrev (3 timer siden):

Herregud som jeg forstår frustrasjonen din. Jeg og samboer leide kjellerleilighet hos et eldre par, før vi var kommet så langt at vi hadde fått kjøpt noe eget. Vi hadde en platting nede, mens de hadde veranda over oss. De hadde ofte besøk av sine barnebarn, famile og venner. Det var så ekkelt å sitte ute, når jeg konstant følte de så på meg. Mulig det bare var i hodet mitt, men det var ubehagelig. Jeg lengtet etter å kunne bare sitte ute i shorts og bikinitopp. Ja jeg kunne helt sikkert ha gjort det, men den følelesen at jeg var på display satt alt for dypt. Barnebarna var ofte nede i hagen å lekte, noe som gjorde at vi aldri følte at vi fikk ro eller privatliv når vi ville sitte ute. 

Det er helt sikkert ikke noe problem for mange, men for oss var det noe vi følte var ubehagelig. Så jeg må si jeg forstår godt hvordan du føler det. 

Er akkurat slik jeg og føler det. Hadde bare vært deilig og av og til kunne fått vært litt i fred. ❤️ 

 

Hver gang jeg tror jeg er alene her og setter meg ut så er det plutselig ikke sånn likevel. Blir bare til at jeg detter meg inne. 

 

Virker som det er en eller annen hjemme her til alle døgnets tider og de jobber forskjellig og ikke alltid reiser bort på ferie samtidig og den ene er hjemme osv.Så da blir det som det blir. Ts 

Anonymkode: ff876...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke spørsmålet? Er det egentlig et spørsmål eller en problemstilling her? 

Du leier. Hos noen. Du bor i deres hus. Du har jo akseptert disse premissene. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå at dette er slitsomt, men det er jo lite å gjøre med det. Hvis du er så sensitiv ril naboer, burde du jo for all del ikke leie en bolig du deler med huseier (eller andre). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ts godt. Det er derfor nordmenn vil ha hytte. Dessverre ønsker politikerne alltid å kontrollere og regulere oss andre. Det er derfor de er politikere. Da får vi regulerte ghettoer med hytteområder med veldig like hytter, og lite privatliv. Vi mennesker får ikke leve et eget liv. Vi skal stables og stues sammen, fordi det gjør verden praktisk for de som styrer oss. Drømmen er ei hytte helt for seg selv. Slik vi bygde i gamle dager. Der ville ts kost seg.

Anonymkode: 20f1b...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ts godt. Det er derfor nordmenn vil ha hytte. Dessverre ønsker politikerne alltid å kontrollere og regulere oss andre. Det er derfor de er politikere. Da får vi regulerte ghettoer med hytteområder med veldig like hytter, og lite privatliv. Vi mennesker får ikke leve et eget liv. Vi skal stables og stues sammen, fordi det gjør verden praktisk for de som styrer oss. Drømmen er ei hytte helt for seg selv. Slik vi bygde i gamle dager. Der ville ts kost seg.

Anonymkode: 20f1b...072

Hva tror du hadde skjedd med kommunale avgifter, skatt og prisene generelt om det skulle vært lagt kloakk, vann, sykehus, politi, skoler og butikker på hver gatehjørne langt uti gokk der det er to hus? Folk vil bo sentralt men ikke ha naboer. Folk vil bo i naturen for seg selv med likevel ha Løkka utenfor døra. Folk vil ha mye plass midt i byen. Noen få rike har råd til det. De har mange mange millioner. For oss vanlige dødelige er det prioritering som gjelder.

Det å klage på en leiebolig man helt frivillig har leid - det er jo bare tull. Man bor i huset til en barnefamilie, og så forventer man at det skal være stille og ingen i hagen midt på sommeren?

Anonymkode: 65379...f97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 10.31):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

 

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Anonymkode: ff876...f6f

Forstår faktisk frustrasjonen, for det er nydelig å sitte ved egen uteplass enten alene for å nyte roen og sola eller ha selskap uten at du skal bekymre deg for hva du snakker om og samtidig har folk traskende forbi mens dere sitter ute.

Men du leier og det var vel sånn når du skrev kontrakten? Likevel tenker jeg at det burde gå an å spørre om en bedre løsning? Foreslå at du kan ordne noen egne skillevegger eller annet som du kanskje tenker er bedre, og at dere kan bli enige om noe som gjør at du slipper litt unna ungene som løper forbi og at de surrer rundt deg i tide og utide i et avgrenset område. Jeg aner jo ikke hvordan uteplassen din ser ut, og hva slags løsning det er. Men tipper det går an å få til noe? At de sitter i nærheten og hører, er noe du må leve med. Sånn er det å bo tett, enten må du passe litt på hva du snakker om eller ta samtalen inne om du er redd noen skal høre. Ikke veldig normalt å ha høylydt sex med soveromsvinduet åpent liksom, når man bor sånn? Samme med samtaler som ikke tåler dagens lys🤣 I det minste ikke hvis du er redd for hva de tenker og bryr deg om sånt! 

Jeg bor i tomannsbolig med andre naboer på alle kanter og har en nabo vegg i vegg som garantert hører noen av samtalene mine og lyd fra meg. Vi har snakket om det, og blitt enige om at hvis det er spesielle ting så sier vi i fra. Jeg har enda ikke hørt klager og bare sagt i fra en gang når ungdommen hadde fest og bildene beveget seg i stua, noe som var fordi jeg ikke ante om ungen var gammel nok i første omgang. Det er svært skjermet hos meg, men han stikker ofte hodet frem mellom hekken og skal snakke når jeg er ute og jobber, slapper av eller lignende… Bare det kan bli litt irriterende innimellom, mest fordi han er så skravlete at han noen ganger aldri blir ferdig og det kan være deilig å være alene. Har hendt at jeg vegrer meg for å gå ut og surre i hagen, hvis jeg hører han er ute🤣 Men han er jo egentlig bare veldig hyggelig og jeg må bli flinkere til å si at jeg må komme i gang med det jeg skal jeg også, har begge ansvar i å være hyggelig og tåle litt grenser faktisk. Det positive er at han tilbyr meg å hjelpe, vise, låne ting og er interessert i hva jeg surrer med (som jeg tror er hyggelig fra hans side for kona blir også med i blant). Jeg er alene og vi har barn på samme alder, så er fint å vite at jeg trygt kan la de leke sammen og at han ikke blir sur hvis min unge skulle stikke hodet forbi hekken og spørre om deres unge er hjemme. 
 

Tenk at de sannsynligvis er ganske medgjørlige, så lenge du tar det på en pen måte og tar evt. kostnader for å skjerme litt så vil jeg tro du får positivt svar. Husk å investere i mobile løsninger, så du kan ta det med videre og ikke betaler for noe som blir stående og gir dem mer verdi 👍🏻 Lykke til! 

 

 

Anonymkode: 7446f...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forstår faktisk frustrasjonen, for det er nydelig å sitte ved egen uteplass enten alene for å nyte roen og sola eller ha selskap uten at du skal bekymre deg for hva du snakker om og samtidig har folk traskende forbi mens dere sitter ute.

Men du leier og det var vel sånn når du skrev kontrakten? Likevel tenker jeg at det burde gå an å spørre om en bedre løsning? Foreslå at du kan ordne noen egne skillevegger eller annet som du kanskje tenker er bedre, og at dere kan bli enige om noe som gjør at du slipper litt unna ungene som løper forbi og at de surrer rundt deg i tide og utide i et avgrenset område. Jeg aner jo ikke hvordan uteplassen din ser ut, og hva slags løsning det er. Men tipper det går an å få til noe? At de sitter i nærheten og hører, er noe du må leve med. Sånn er det å bo tett, enten må du passe litt på hva du snakker om eller ta samtalen inne om du er redd noen skal høre. Ikke veldig normalt å ha høylydt sex med soveromsvinduet åpent liksom, når man bor sånn? Samme med samtaler som ikke tåler dagens lys🤣 I det minste ikke hvis du er redd for hva de tenker og bryr deg om sånt! 

Jeg bor i tomannsbolig med andre naboer på alle kanter og har en nabo vegg i vegg som garantert hører noen av samtalene mine og lyd fra meg. Vi har snakket om det, og blitt enige om at hvis det er spesielle ting så sier vi i fra. Jeg har enda ikke hørt klager og bare sagt i fra en gang når ungdommen hadde fest og bildene beveget seg i stua, noe som var fordi jeg ikke ante om ungen var gammel nok i første omgang. Det er svært skjermet hos meg, men han stikker ofte hodet frem mellom hekken og skal snakke når jeg er ute og jobber, slapper av eller lignende… Bare det kan bli litt irriterende innimellom, mest fordi han er så skravlete at han noen ganger aldri blir ferdig og det kan være deilig å være alene. Har hendt at jeg vegrer meg for å gå ut og surre i hagen, hvis jeg hører han er ute🤣 Men han er jo egentlig bare veldig hyggelig og jeg må bli flinkere til å si at jeg må komme i gang med det jeg skal jeg også, har begge ansvar i å være hyggelig og tåle litt grenser faktisk. Det positive er at han tilbyr meg å hjelpe, vise, låne ting og er interessert i hva jeg surrer med (som jeg tror er hyggelig fra hans side for kona blir også med i blant). Jeg er alene og vi har barn på samme alder, så er fint å vite at jeg trygt kan la de leke sammen og at han ikke blir sur hvis min unge skulle stikke hodet forbi hekken og spørre om deres unge er hjemme. 
 

Tenk at de sannsynligvis er ganske medgjørlige, så lenge du tar det på en pen måte og tar evt. kostnader for å skjerme litt så vil jeg tro du får positivt svar. Husk å investere i mobile løsninger, så du kan ta det med videre og ikke betaler for noe som blir stående og gir dem mer verdi 👍🏻 Lykke til! 

 

 

Anonymkode: 7446f...82b

Som jeg skrev i en kommentar lengere oppe er at det ikke kommer sol under taket på min platting (som er dems veranda) før på ettermiddagen. Derfor må jeg sette meg ut på der det ikke er tak og sitte på utstilling.

Dette blir jo bedre etterhvert utover sommeren når sola kommer tidligere og tidligere. 

Akkurat nå har jeg funnet ut at jeg skal skrive en liste over hvilke dager jeg er alene i huset på dagen og benutte meg av det. 

Så får jeg heller planlegge å dra ut på turer i skogen de dagene jeg ikke er alene.

Men ja jeg tenker at jeg kan knyte opp en presenning eller tarp på uteplassen mellom Stolpene her. Selv om det ikke ser like pent ut som en sånn levegg til å sette opp.Er begrenset hva jeg gidder å investere  i ting jeg ikke vet om jeg får videre bruk for neste gang jeg flytter når jeg leier.

 

Så slipper jeg å bli beglodd når de går bak garasjen og rundt her nede hos meg for å hente ting osv. Jeg liker ikke å sitte ute i bikini og bli beglod selv om jeg blir beglodd av en hel haug med fremmede på stranda og på camping eller i svømmehallen i bikini. Så egentlig nifde man heller ikke bry seg om at et par naboer ser enn hjemme. Vi mennesker er rare 😂

 

 

Anonymkode: ff876...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 12.38):

Mitt kriterie for bolig er at jeg minst et sted kan tisse ute uten at naboene ser meg. Men nå er ikke det vanskelig å finne her jeg bor da. Siden jeg bor på byda. Kjøpte bolig med to littnære naboer. Men ene huset ligger bak oss og de andre bor ver veien og ned en skråning. Så ser pipa deres. 

Man må jo tåle litt kumøkk lukt på våren når de gjødsler jordene her. Men det går fort over. Bor 10 minutter fra nermeste sentrum. Så bor både landlig og sentralt, med utsikt over fjorden.  Her får man ronslige boliger med stor tomt fra 700.000 og ca max pris er 2.5mill. 30 minutter til nermeste by

Anonymkode: 4cd57...2fe

Hvor er dette?

Anonymkode: 302ca...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...