Gå til innhold

Når er det for tidlig å si jeg elsker deg? Og er I love you det samme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker min kjæreste. Men har hørt det er for tidlig å si jeg elsker deg, fordi da må man kjenne hverandre i et år++

Men jeg kjenner at jeg elsker ham dypt. Og føler jeg kan ikke si det på grunn av denne regel. 

Er I love you ok? På engelsk har man vel ikke forskjell på Elsker deg og er glad i deg....

Anonymkode: 7b42d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen fasit på når man kan si at man elsker noen. Det er jo ekstremt individuelt.

 

I love you brtyr ofte glad i deg istedenfor elsker på amerikansk og britisk engelsk.

Anonymkode: ff6c3...62b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man kjenner når man elsker noen, og at det selvfølgelig ikke har noen tidsbegrensning. 
Å elske er å elske.

Si det du, hvis du oppriktig føler det sånn.

Anonymkode: 50c5a...1b2

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at man kjenner når man elsker noen, og at det selvfølgelig ikke har noen tidsbegrensning. 
Å elske er å elske.

Si det du, hvis du oppriktig føler det sånn.

Anonymkode: 50c5a...1b2

Men å virkelig elske noen innebærer at å kjenne hverandre på godt og vondt og uavhengig av feil, mangler og mørkesider. At man har en partner man kan være helt seg selv med og som godtar deg for nøyaktig den du er. 
 

Man skal selvfølgelig få si hva en vil, men jeg tror mange blander å være dypt forelsket med å elske. Å elske noen er det som sitter igjen når forelskelses rusen har lagt seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (5 minutter siden):

Men å virkelig elske noen innebærer at å kjenne hverandre på godt og vondt og uavhengig av feil, mangler og mørkesider. At man har en partner man kan være helt seg selv med og som godtar deg for nøyaktig den du er. 
 

Man skal selvfølgelig få si hva en vil, men jeg tror mange blander å være dypt forelsket med å elske. Å elske noen er det som sitter igjen når forelskelses rusen har lagt seg.

Jeg tenker at hvorvidt man elsker noen avhenger av mange faktorer, og ikke er begrenset til tid alene.
Min opplevelse er at de jeg har sagt at jeg elsker til har jeg elsket, og det har jo blitt verifisert gjennom lang tid, som forsterker den tanken om at det var riktig.

Anonymkode: 50c5a...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si I love you til en norsk person er jo bare flaut. Å ty til engelsk for å "ufarliggjøre" erklæringen? Si det som det er på ditt eget språk. Si enten jeg er glad i deg eller at du elsker vedkommende om det nå er sånn.

Men ikke på engelsk...kleint.

Anonymkode: 35575...1d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er ingen fasit på når man kan si at man elsker noen. Det er jo ekstremt individuelt.

 

I love you brtyr ofte glad i deg istedenfor elsker på amerikansk og britisk engelsk.

Anonymkode: ff6c3...62b

Jeg har inntrykk av å si ”love you” når en ikke er har engelsk som morsmål, er en måte å unngå sannheten. At man ikke elsker vedkomande. 

Anonymkode: 783f7...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å si I love you til en norsk person er jo bare flaut. Å ty til engelsk for å "ufarliggjøre" erklæringen? Si det som det er på ditt eget språk. Si enten jeg er glad i deg eller at du elsker vedkommende om det nå er sånn.

Men ikke på engelsk...kleint.

Anonymkode: 35575...1d2

Den er jeg også enig i 🙌

Anonymkode: 783f7...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at hvorvidt man elsker noen avhenger av mange faktorer, og ikke er begrenset til tid alene.
Min opplevelse er at de jeg har sagt at jeg elsker til har jeg elsket, og det har jo blitt verifisert gjennom lang tid, som forsterker den tanken om at det var riktig.

Anonymkode: 50c5a...1b2

Jeg skrev ikke noe om tid da. Men jeg har pratet med flere venner om konseptet å virkelig elske noen og forbløffende mange innser i ettertid at de var mer forelsket i forelskelsen og var veldig glad i eks, men at de egentlig ikke elsket dem.

Det var ofte mye røde flagg som gjorde at de ikke var så kompatibel som de ønsket og grunnen til at det ble slutt.

Men klart; folk definerer ting forskjellig. For meg er å elske noen med ubetinget kjærlighet på lik linje som hvordan en elsker et barn eller et dyr. 
 

Å elske en partner for meg er å akseptere absolutt alt og alle sider med han på godt og vondt og at jeg kan være 100% meg selv og han aksepterer alle sider av meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (7 minutter siden):

Jeg skrev ikke noe om tid da. Men jeg har pratet med flere venner om konseptet å virkelig elske noen og forbløffende mange innser i ettertid at de var mer forelsket i forelskelsen og var veldig glad i eks, men at de egentlig ikke elsket dem.

Det var ofte mye røde flagg som gjorde at de ikke var så kompatibel som de ønsket og grunnen til at det ble slutt.

Men klart; folk definerer ting forskjellig. For meg er å elske noen med ubetinget kjærlighet på lik linje som hvordan en elsker et barn eller et dyr. 
 

Å elske en partner for meg er å akseptere absolutt alt og alle sider med han på godt og vondt og at jeg kan være 100% meg selv og han aksepterer alle sider av meg.

Nå handler vel tråden om hvorvidt det kan være for tidlig å si at man elsker noen da..? Ifht. tid.

Akkurat at flere av dine venner feilaktig har sagt at de elsker noen og innsett i ettertid at de kanskje ikke egentlig gjorde det er vel ikke så relevant for tråden heller?

Anonymkode: 50c5a...1b2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier det på engelsk så er det en distanse i det, og ikke er du helt sikker på oversettelsen heller. 

Hold deg til ditt språk og si det når du føler for det. Håper det ikke er for tidlig og han får helt hetta.

Du skiller vel på forelsket og elske før du sier noe? 

Anonymkode: ed0c0...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå handler vel tråden om hvorvidt det kan være for tidlig å si at man elsker noen da..? Ifht. tid.

Akkurat at flere av dine venner feilaktig har sagt at de elsker noen og innsett i ettertid at de kanskje ikke egentlig gjorde det er vel ikke så relevant for tråden heller?

Anonymkode: 50c5a...1b2

Poenget er at TS er usikker på om hun bør si det. For meg virker det da som de ikke har vært sammen så lenge da hun er bekymret for å fortelle han at hun elsker han. Så derfor lurer jeg på om hun faktisk kjenner han godt nok til å faktisk elske han🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Å si I love you til en norsk person er jo bare flaut. Å ty til engelsk for å "ufarliggjøre" erklæringen? Si det som det er på ditt eget språk. Si enten jeg er glad i deg eller at du elsker vedkommende om det nå er sånn.

Men ikke på engelsk...kleint.

Anonymkode: 35575...1d2

Hvorfor tror du personen er norsk. Vi snakker engelsk til hverandre og "I love you" er derfor helt naturlig. Jeg spør derfor etter om jeg kan føle "I love you" er like alvorlig som " jeg elsker deg" fordi på norsk er betydningen kanskje annen?  Eller sier nan "I love you" også etter 5 års samboerskap?

Anonymkode: 7b42d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ZarahSweet said:

Jeg skrev ikke noe om tid da. Men jeg har pratet med flere venner om konseptet å virkelig elske noen og forbløffende mange innser i ettertid at de var mer forelsket i forelskelsen og var veldig glad i eks, men at de egentlig ikke elsket dem.

Det var ofte mye røde flagg som gjorde at de ikke var så kompatibel som de ønsket og grunnen til at det ble slutt.

Men klart; folk definerer ting forskjellig. For meg er å elske noen med ubetinget kjærlighet på lik linje som hvordan en elsker et barn eller et dyr. 
 

Å elske en partner for meg er å akseptere absolutt alt og alle sider med han på godt og vondt og at jeg kan være 100% meg selv og han aksepterer alle sider av meg.

 

Vel vi er begge ærlige og åpne. Jeg ser denne personen fot hvem han er og bare elsker den han er. Ikke forelskelsen. 

Anonymkode: 7b42d...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man bør kjenne hverandre veldig godt før man sier at man elsker hverandre. Når det sies for tidlig så er det heller at man elsker ideen av hvem man tror de er. Det er ingen som kjenner hverandre så godt etter ett par ukers tid. Ei heller noen måneder. 

Jeg har latt meg rive med i forelskelsens rus og trodd på noen som sa de elsket meg etter kort tid. Fordi det er jo en helt herlig følelse. Det gikk opp for meg etterhvert at han mente det jo ikke, selv om han nok trodde på det selv. For hvordan kan du elske noen du ikke kjenner? 

Det føles som elsker, men det er bare en forelskelse. 

Nå er det ett år siden jeg møtte kjæresten min. Vi sier ikke at vi elsker hverandre. Vi sier digger deg istedenfor og jeg synes det føles mye bedre for meg. 

Det er først nå, etter ca ett år jeg kjenner at det er noen dype følelser her. Hvor utrolig flott han er som person. Også de dagene som ikke er så flotte. 

Anonymkode: 906dd...718

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg elsker min kjæreste. Men har hørt det er for tidlig å si jeg elsker deg, fordi da må man kjenne hverandre i et år++

Men jeg kjenner at jeg elsker ham dypt. Og føler jeg kan ikke si det på grunn av denne regel. 

Er I love you ok? På engelsk har man vel ikke forskjell på Elsker deg og er glad i deg....

Anonymkode: 7b42d...026

Så koselig 💕🪷

Det er jo en fantastisk god følelse 💕🪷

Er vel ikke noen regler for sånt vel? Synes det virker veldig rart, og skulle måtte forholde seg til det, for det er det virkelig ingen fasit på kjære deg 💕🪷

Kan du ikke bare si at du er glad i han da? Det kan jo umulig misforstås ihvertfall. 

Jeg er veldig forsiktig med hvem jeg uttrykker det til. Holder igjen så lenge jeg kan. Ja faktisk så lenge at jeg får vondt, og da må jeg si det. Spiller ingen rolle for meg om personen sier det tilbake, bare jeg opplever å bli tatt imot.

Eneste jeg ville vært skeptisk til er hvis en fyr hadde sagt, "Jeg elsker deg" etter noen få dager bare....Det er et stort rødt flagg hos meg, for hvordan kan man vite det etter så kort tid? Typisk hekt å si det veldig fort.

Men igjen så er det jo ingen fasit, og noen ganger må man ta tiden til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si "jeg elsker deg", er ganske kraftfullt. Jeg har vært gift i 25 år, men tror kanskje aldri jeg har sagt det til kona. Syns det er vanskelig. Men jeg viser i praksis at jeg er glad i henne, så hun trenger ikke å lure på det.

Kan nok være enklere å si "I love you", men som TS er inne på, kan det bety så mangt. Jeg føler det blir litt lettvint å si det på engelsk. For meg ville det også bli veldig rart å si det på engelsk. Da lar jeg heller være å si det, og demonstrerer det i praksis i stedet.

Anonymkode: d7ab2...7ea

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I love you brtyr ofte glad i deg istedenfor elsker på amerikansk og britisk engelsk.

Anonymkode: ff6c3...62b

Man har jo «I like you» på både amerikansk og britisk engelsk, men det har gått ut av språket?

Anonymkode: c27ef...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det å si "jeg elsker deg", er ganske kraftfullt. Jeg har vært gift i 25 år, men tror kanskje aldri jeg har sagt det til kona. Syns det er vanskelig. Men jeg viser i praksis at jeg er glad i henne, så hun trenger ikke å lure på det.

Kan nok være enklere å si "I love you", men som TS er inne på, kan det bety så mangt. Jeg føler det blir litt lettvint å si det på engelsk. For meg ville det også bli veldig rart å si det på engelsk. Da lar jeg heller være å si det, og demonstrerer det i praksis i stedet.

Anonymkode: d7ab2...7ea

😱😱😱😱😱 

Elsker du henne da? Sånn faktisk??

Anonymkode: 629ca...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...