Gå til innhold

Vanlig å være helt utslitt ved start i ny jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke så sliten i min forrige jobb, men etter å ha jobbet i ny jobb nå de siste ukene så er jeg helt skutt når arbeidsdagen er ferdig. Alt jeg ønsker er å sove, orker ikke trene, være sosial eller noe som helst. 

Er det vanlig å være så sliten ved ny jobb? Det er ganske intenst med mye opplæring, tester etc. Og er ikke det at jeg kjeder meg, trives godt med alt. Har ikke vitaminmangel heller. 

Anonymkode: 24fe8...7f2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Det er vanlig for veldig mange. Opplæring i seg selv er slitsomt, alt er nytt og ukjent, og man anstrenger seg sosialt (bevisst eller ubevisst) for å finne sin plass, bli kjent, gjøre et godt inntrykk og så videre.

Jeg tenker de første 6 mnd i ny jobb er unntakstilstand hvis det er snakk om fulltid og kunnskapskrevende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt svidd i nepen de første to-tre ukene. Nå på uke fem går det bedre. 

Anonymkode: a6c78...8b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten er det mye å sette seg inn i. Etter hvert går det automatisk 

Anonymkode: 8b641...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg var ikke så sliten i min forrige jobb, men etter å ha jobbet i ny jobb nå de siste ukene så er jeg helt skutt når arbeidsdagen er ferdig. Alt jeg ønsker er å sove, orker ikke trene, være sosial eller noe som helst. 

Er det vanlig å være så sliten ved ny jobb? Det er ganske intenst med mye opplæring, tester etc. Og er ikke det at jeg kjeder meg, trives godt med alt. Har ikke vitaminmangel heller. 

Anonymkode: 24fe8...7f2

Ja det er det. Helt nye folk, nye arbeidsoppgåve osv. 

Anonymkode: b6ded...0a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde konstant hodeverk når jeg starta i ny jobb. Lite ork til andre ting den første tiden. Ble bedre etter ca to mnd 😊

Anonymkode: 610fb...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjernen jobber litt ekstra i ny jobb, så ikke så rart du blir sliten av det. Masse nye inntrykk og kunnskap du skal lære deg, og sette deg inn i helt nye rutiner og systemer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det samme noen måneder etter oppstart i ny jobb, helt fullstendig slått ut 

Anonymkode: b1b9d...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...