Gå til innhold

Skulle du helst ønske at du slapp å invitere farens kjæreste i konfirmasjonen til ditt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kjæreste med en mann som har konfirmant neste helg.

Konfirmanten er 40/60 % hos foreldrene (mest hos moren)

Jeg har vært sammen med konfirmantens far i 8 år, vi er særboere men jeg bor mye hos han.

Har et vanlig godt forhold til konfirmanten, men moren har vært vanskelig mot faren etter at det ble slutt mellom de og etter at jeg ble sammen med han.

Tror nok moren hadde sett at jeg ikke kom i konfirmasjonen.

Konfirmasjonsselskapet er hos moren siden hun har stort hus, og hun og konfirmanten har bestemt meny, pynting og det meste uten å involvere faren.

Da han spurte om ting og tang ang konfirmasjonen, ble han avspist med at "alt var allerede bestemt", og dette var i månedsskiftet august i fjor, så da spurte han ikke noe mer.

Jeg spurte om jeg skulle bake en kake, men har ikke fått svar på meldingen min enda (sendte den forrige helg) 

Faren har betalt for bunaden til konfirmanten, så der kan ikke moren klage iallfall.

 

 

Anonymkode: 54039...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør konfirmanten. Han burde få bestemme

Anonymkode: 588fd...b3d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spør konfirmanten. Han burde få bestemme

Anonymkode: 588fd...b3d

Moren har invitert meg på vegne av konfirmanten.

Konfirmanten har ikke noe imot meg, det er moren.

Ts

Anonymkode: 54039...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge hun/han er en del av barnets liv så er det naturlig å be. Jeg er i utgangspunktet raus.

Her ville far ha med en som jeg aldri hadde hørt om. Hun var også ukjent for ungene. Jeg sa nei. 

Anonymkode: 69fa3...187

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Moren har invitert meg på vegne av konfirmanten.

Konfirmanten har ikke noe imot meg, det er moren.

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Hva er problemet egentlig? Du er jo invitert.

Anonymkode: d1d8e...9e7

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært der i lang tid. Hadde du ikke blitt invitert hadde det vært helt på jordet.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg bryr meg ærlig talt ikke i det hele tatt. Har konfirmant neste år og regner absolutt med at faren sin nye samboer kommer. Jeg har ikke noe spesielt forhold til henne, men hun virker hyggelig nok og barnet liker henne, så det er ikke noe jeg innerst inne skulle ønske jeg kunne endre på.

Anonymkode: a66fe...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet egentlig? Du er jo invitert.

Anonymkode: d1d8e...9e7

"Problemet" er at moren hadde ikke invitert meg, hvis hun ikke hadde trengt å være høflig og invitere på vegne av konfirmanten.

 

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte henne i begge konfirmasjonene til mine barn selv om vi i perioder har hatt et anstrengt forhold og ikke pratet sammen. Det gikk fint i konfirmasjonene. 

Anonymkode: 62e88...c6e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: c69ef...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Problemet" er at moren hadde ikke invitert meg, hvis hun ikke hadde trengt å være høflig og invitere på vegne av konfirmanten.

 

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Har det noe å si? Alternativet er at du ikke blir invitert. Det blir da feil, uansett ? Legg bort disse tankene og la fokuset være konfirmanten og ikke deg. 

Anonymkode: 62e88...c6e

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

"Problemet" er at moren hadde ikke invitert meg, hvis hun ikke hadde trengt å være høflig og invitere på vegne av konfirmanten.

 

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Det her tenker jeg ikke er noe vits å gruble på. Konfirmanten ønsker deg der, så mor inviterte deg. Å forvente normal høflighet er helt greit, men dere trenger ikke akkurat å være venner hvis hun ikke vil det. Hvis konfirmanten er så involvert i planleggingen kan du kanskje spørre konfirmanten om du skal ta med kake? 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silviana skrev (21 minutter siden):

Det her tenker jeg ikke er noe vits å gruble på. Konfirmanten ønsker deg der, så mor inviterte deg. Å forvente normal høflighet er helt greit, men dere trenger ikke akkurat å være venner hvis hun ikke vil det. Hvis konfirmanten er så involvert i planleggingen kan du kanskje spørre konfirmanten om du skal ta med kake? 

Det kan jeg, men har jo allerede spurt moren og når hun ikke svarer meg blir det for dumt.

Kommer til å si til konfirmanten at jeg har spurt moren, men ikke fått svar ang kake.

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jeg, men har jo allerede spurt moren og når hun ikke svarer meg blir det for dumt.

Kommer til å si til konfirmanten at jeg har spurt moren, men ikke fått svar ang kake.

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Det ser jeg ikke helt poenget med. Det er ikke ungdommens ansvar å passe på at dere kan prate sammen. Og du kan ikke tvinge moren til å være vennen din. Hvis jeg var deg ville jeg respektert at mor helst vil at kommunikasjonen skal foregå gjennom far og barnet, og latt konfirmasjonen gå så smertefritt som mulig for alle slik at konfirmanten får en fin dag.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er invitert og da bør du gå. 
At mor selv ønsker å fikse til konfen er jo helt forståelig. 
 

Anonymkode: 5feff...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jeg, men har jo allerede spurt moren og når hun ikke svarer meg blir det for dumt.

Kommer til å si til konfirmanten at jeg har spurt moren, men ikke fått svar ang kake.

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Ikke stress og overtenk for mye. De har sikkert nok kaker og mor til konfirmanten må jo godta at ei bonuskort gjennom 8 år kommer. Det er jo halve livet til konfirmanten. Prøv å fokuser på å skape en hyggelig dag og legg voksendrama til side. Denne dagen kommer ditt bonusbarn til å huske resten av livet. Min konfirmasjon begynte bra men endte med politisk krangel da tanten min stemmer Frp og de to andre tantene sv. Jeg synes det var trist at tanten min dro i sinne før pappa og mamma holdt tale og jeg fikk takket for gavene

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Silviana skrev (1 time siden):

Det ser jeg ikke helt poenget med. Det er ikke ungdommens ansvar å passe på at dere kan prate sammen. Og du kan ikke tvinge moren til å være vennen din. Hvis jeg var deg ville jeg respektert at mor helst vil at kommunikasjonen skal foregå gjennom far og barnet, og latt konfirmasjonen gå så smertefritt som mulig for alle slik at konfirmanten får en fin dag.

Jeg synes at moren bør svare meg når jeg spør om hun trenger en ekstra kake til kaffen.

Jeg er utdannet konditor selv om jeg ikke har jobbet som det på mange år, så jeg er god på kaker.

Synes ikke at kommunikasjonen mellom meg og moren skal foregå via datteren (eller faren for den saks skyld).

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes at moren bør svare meg når jeg spør om hun trenger en ekstra kake til kaffen.

Jeg er utdannet konditor selv om jeg ikke har jobbet som det på mange år, så jeg er god på kaker.

Synes ikke at kommunikasjonen mellom meg og moren skal foregå via datteren (eller faren for den saks skyld).

Ts

Anonymkode: 54039...df4

«Kommer til å si til konfirmanten at jeg har spurt moren, men ikke fått svar ang kake»,  og nå skriver du at du ikke synes kommunikasjonen skal gå via datter? Er det ikke akkurat det du gjør ved å gå frem slik? 
hvorfor ikke bare være glad for at du er invitert og glede deg over at barnet har to foreldre som klarer å ha en felles konfirmasjon for barnet. Jeg hadde gjort mye for å få opplevd det samme da jeg stod konfirmant.
Ta det med ro med kaka så kan du spare bakeskillsa til en annen anledning, det kommer jo sikker nok av dem :D

Endret av Maylinn0205
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg synes at moren bør svare meg når jeg spør om hun trenger en ekstra kake til kaffen.

Jeg er utdannet konditor selv om jeg ikke har jobbet som det på mange år, så jeg er god på kaker.

Synes ikke at kommunikasjonen mellom meg og moren skal foregå via datteren (eller faren for den saks skyld).

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Mor inviterer deg nok bare av plikt og normal høflighet, så du får bare dra og ha en hyggelig dag, ikke bland deg borti noe mer ang opplegget. Tror ikke du trenger å forvente mer enn det.

Anonymkode: 7c083...15f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

"Problemet" er at moren hadde ikke invitert meg, hvis hun ikke hadde trengt å være høflig og invitere på vegne av konfirmanten.

 

Ts

Anonymkode: 54039...df4

Mange på gjestelista i konfirmasjoner og bryllup er der av høflighet.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...