Gå til innhold

Tips om påkledning når det er varmt og man ikke vil vise kropp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Løse luftige klær. De har en type tynn bukse i mykt stoff som er veldig god når det er varmt. Brukte den masse når jeg var gravid også men det er ei vanlig bukse. Den liker jeg godt. Bruker samme buksa nå også. 

Anonymkode: 2e743...323

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Heisann. Her har du en stil som ka fungere og ikke bli for varm. 

Velger du viskose og lin er det luftigere. Bomull er litt varmere. 

I tillegg vil jeg nevne at jeg har en oversied genser med lange ermer  i bomulls jersey. ( myk t-skjorte stoff) de syntes jeg er fin å bruke om jeg begynner å bli solbrent.  Siden den er så innari vid, så får man jo luft under. 

Skjorten på bilder har lang bue bak. Zizzi hadde iallefall noen sånne i fjor. Som nesten gikk til knærne. 

Screenshot_20240504_093627_Chrome.jpg

Anonymkode: ae21e...26f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig og har bodd i slike løse capribukser i flere somre på rad. Har t skjorte med v-hals til for å få en mer feminim stil. 

Istedet for jakke kan du prøve jumper med hette, det er tøft og hetten tar litt fokus fra kroppen på en måte, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg bruker også hettekjoler. 

https://cubus.com/no/p/capribukse-i-viskose-med-lommer-svart-bukser-capribukser-dameklar/7359432_F990

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du føler at kjoler er ubehagelig  så kan du absolutt  teste å prøve med sånn bomull sykkel shorts under. Jeg bruker det mye, fordi jeg syntes skjørt og kjoler er litt stress.  Prøve det på hjemmebane først kanskje 

Anonymkode: ae21e...26f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønte ikke helt om du tenker klær til hverdags eller pyntede anledninger?

Til hverdags kan du prøve en bukse som ikke sitter stramt, en hvit singlet, og en linskjorte over som du ruller ermene opp to ganger og knepper 1 knapp foran bysten. Skjorta ikke for trang. Da blir det dekkende over rumpe og byste og alle former, men likevel ledig og sommerlig. Du kan også prøve med andre skjorter i tynn bomull med feminin print, da blir det ikke mannete.

Ellers finnes det t-skjorter som er løse og ikke inntilsittende. Stilen nå er mye oversized look.

Det finnes også mye i bluser og kjoler som er løse og rommelige i fasongen, og ikke avslører særlig kropp. Med halvlange og lange armer.

Det er leit å høre at du har opplevd så mye vondt. Jeg håper du vet at det ikke er hvordan du kledde deg som er årsak. Men et slemt, grenseløst, egoistisk annet menneskes personlighet.

Anonymkode: 1ba1a...36b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lyst til å markere livet, jeg vil ha noe som skjuler. Viktig at det dekker rompa og puppene, og selvsagt ikke ettersittende eller utringet. 

Jeg vil ikke skjule at kroppen min er stor, jeg vil skjule alt som kan forbindes med sex. 

Dekker det rompa? De jeg har sett slutter rundt livet. 

Anonymkode: 0ec4e...942

Ja, det meste av det jeg har dekker rumpen. 
Nå jeg er liten ("petite" liksom) og lav, men et triks kan være å kjøpe overdelen i ekstra stor str (jeg kjøper noen ganger genser i M-L-XL, selvom jeg normalt bruker XS, for at det skal føles komfortabelt liksom).

Det er forresten vondt å lese om erfaringene du har/hvordan du har endt opp med å føle det rundt ting.
Jeg er lei meg for det du har opplevd, jeg føler med deg, kan kjenne meg igjen og sender deg masse kjærlighet, omsorg, medfølelse, omtanke og en digital klem hvis du vil ha. ❤️ Det blir bedre med tiden, selvom det ikke forsvinner helt.

Anonymkode: 4ad4a...b19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå finnes det mange store lin skjorter, og kjøper du de i stor str. så dekker de nok rumpa di. Lin er veldig deilig nå som det er varmt. Og ha gjerne en romslig lin bukse til. 

Anonymkode: 0f213...b2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjøpte jeg nylig og har rukket å bruke den to ganger allerede, den er tynn i stoffet og dermed sval å bruke på varm dag. Den dekker kroppen slik du sier du ønsker og finnes i store størrelser. Jeg smatt akkurat inn i den i str 42/44 selv om jeg vanligvis bruker 46, men da er den akkurat i skulderpartiet. 

https://www.cellbes.no/dame/kjoler/jeanskjoler/kjole-mork-bla-denim

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Indiske har fine kjoler, eller temu beach wear cover UP. 

Anonymkode: aebef...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (13 timer siden):

Klær i lin, lin er svalende og det gjør heller ikke noe om det er litt «stort og formløst» 

Støtter denne. Selv langermede skjorter og lange bukser i lin, er veldig deilig å gå med om sommeren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Løse luftige klær. De har en type tynn bukse i mykt stoff som er veldig god når det er varmt. Brukte den masse når jeg var gravid også men det er ei vanlig bukse. Den liker jeg godt. Bruker samme buksa nå også. 

Anonymkode: 2e743...323

Hvor kan man kjøpe denne buksa da?

Anonymkode: 88803...766

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjoler er litt vanskelig, rett og slett. Må ha noe utenpå, som beskyttelse, og helst også under. 

Anonymkode: 0ec4e...942

Bruk lange kjoler med lange ermer. Under bruker du lange, tynne shortser (sånne som sitter tett inntil kroppen), eventuelt kan du selvsagt bruke vanlige shortser under om det er ønskelig også. 

Anonymkode: 41f7f...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240504_103623_ZARA.thumb.jpg.a253d0e4a01e96754f56927cf329944f.jpgDet finnes mye oversized lin i motebildet for tiden, sjekk f.eks Zara oversized linskjorte. Kombinert med løs bukse er man veldig dekket og samtidig så moteriktig at ingen synes man ser uvanlig ut. Du kan jo ha t-skjorte og sykkelshorts under om det kjennes mer komfortabelt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått mange gode svar her, men skriver likevel min erfaring som en som helst ikke viser noe særlig hud heller. 

Lang linskjorte med enten en løs tynn bukse eller sorte tights underz eventuelt en lang luftig tunika med lange/halvlange ermer. Lang kjole eller langt skjørt med en løst strikket genser over, bruker personlig noen i lin, de er litt dyre, men varer veldig lenge hvis man tar vare på dem. Ellers har jeg en del løst strikkede gensere og lange luftige cardiganer i bomull også som kan brukes over det meste. Bruker avklipte strømpebukser/tights under kjoler og skjørt (for min del for at lårene ikke skal gnisse) Hvis jeg finner noe jeg liker og som jeg føler funker kjøper jeg ofte flere av dem og i ulike farger så jeg kan variere litt og har plagg som funker over flere år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er selvskader og har spiseforstyrrelser. Kropp er veldig vanskelig etter overgrep her også, så føler med deg,💚

Jeg ser du ikke er noe glad i skjørt og kjoler, men det er det jeg personlig bruker mest. Jeg er tynn i livet, men har en del løs hud nedenfor livet som jeg prøver å skjule, og da kjøper jeg klær som har høyt liv. Jeg bruker gjerne skjørt i A-line/prinsessefasong, uten for mye vidde. Da dekker jeg både mage, hofter og lår, og de fasongen er også luftig. Jeg foretrekker selv til midt på leggen, men det er egentlig ikke den peneste lengden for min høyde (jeg er lav med korte bein). Empireliv kan også være noe å se etter, og peplumtopper. Varierer om jeg synes det funker for meg da. 

En løs tynn cardigan eller skjorte halvt åpen over noe føler jeg dekker litt. Velg lengde etter hva du føler er best. Jeg bruker også mye bluser, og har de både utenpå og oppi underdelen. Utenpå fremhever livet mindre, men igjen så hender det jeg tar noe utenpå, eller blusen har såpass med volum at det ikke gjør noe at den er oppi. 
Hender jeg knytter noe rundt livet også. Det gjør jo at en markerer livet litt, men jeg føler meg mer bekvem for mer er gjemt unna. 

Når det er veldig varmt foretrekker jeg færrest mulig plagg rundt livet. Jeg føler det blir så varmt med si to lag oventil og to/tre lag under. Da foretrekker jeg kjole. Nevner det bare, selv om du ikke liker det. 

Løst, lett og ledig. Skjorter, bluser, linbukser. Finne en balanse mellom for stort og hva du er komfortabel med av «stramt». For stort vil bare få folk til å lure, så jeg er enig i at burka ikke er veien å gå, selv om jeg har vurdert det selv 😆 Jeg velger noen ganger bluser med mønster som gjør at selv om de er lett gjennomsiktige er det vanskelig å se igjennom, og da se arrene mine.  

Her brukes lange ermer hele året, og jeg er dekket til kragebeinet, og til midt på leggen også hele året. Jeg har en feminin stil. Har langermede bluser fra mange steder, med f.eks Vic, Match, H&M, og Lindex. Skjørt har jeg en del fra Monki og H&M. M.A.P.P. har hatt masse lette og ledige overdeler, men de har ikke min størrelse. Bikbok har egen linkolleksjon nå, men jeg har ikke handlet av det selv. 

Jeg håper du finner ut av det, og at du vil få det bedre med deg selv etterhvert 💚💚

Anonymkode: e9232...d2c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lin, bomull eller silke er deilige, naturlige stoffer som er behagelige i varmen. Kanksje du kan prøve:

En løs linbukse med matchende skjorte 👍🏻 Det ser naturlig ut og blir ikke for varmt. Ekstra stilig med en klassisk hatt og mørke solbriller.

Lang, løs kjole med ermer med mye volum. 

Lang, ermeløs kjole med lårlang vid skjorte utenpå. 

Anonymkode: e16ee...aa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...