Gå til innhold

Kan man elske et stygt barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd for å få objektivt og subjektivt stygge/mindre pene barn. Jeg er selv stygg og om mitt fremtidige barn ser ut som meg, så er det ikke noe pent å se på. Hadde jeg fått et barn som ser ut som meg, så ville jeg ha blitt lei meg, følt på skyld og sorg.

I hele oppveksten så har jeg fått høre om alt som er feil med ansikt og kropp. Mamma sa det rett ut en gang at jeg må skaffe meg en god personlighet for å i det hele tatt ha en sjans i livet. Det er ikke en cm på kroppen som har fått kritikk. Hun er helt ærlig og sier det som det er. Alltid vært. Aldri løyet å sagt at noe er pent eller fint når det ikke er det.

 

Så ser jeg foreldre som snakker om egne barn som har uheldige trekk, og også direkte mindre pene barn, som om de er verdens peneste. Er det pådratt løgn? Later de som? Blir man blind på egne barn? eller er det slik at man virkelig på ekte mener at sitt eget barn er det peneste, fordi man elsker det uansett? Eller er mamma et unntak fra regelen som alltid har sett mitt ansikt klart og tydelig og som tørr å si det rett ut?

Anonymkode: c25be...0b0

  • Liker 1
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som din mor ser alt klart og tydelig. Det høres ut som om du har blitt hjernevasket av all kritikken du har fått av henne. 

  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor er et grelt unntak og et ekstremt dårlig menneske. 
De fleste som fx får multihandikappede barn opplever at kjærligheten til disse barna faktisk ofte blir enda sterkere fordi de trenger mer  beskyttelse og omsorg enn «vanlige» barn. 
Veldig trist å høre at din mor rett og slett har vært ond mot deg! 
Mitt ene barn er ikke akkurat et syn for guder, men elsker det akkurat like høyt som de to andre som er mer heldige med utseende. 
Så nei- jeg later ikke som om jeg ikke ser de uheldige trekkene, og jeg forhuder mitt barn like mye uansett! 
 

Anonymkode: 9a0a7...a2b

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mora di er ikke ærlig og «sier det som det er». Hun er alvorlig forstyrret og ødela sitt eget barn. Søk hjelp for å komme over det. 

Mine barn er det fineste jeg har sett i hele verden. De er kanskje ikke nødvendigvis billedskjønne eller modellpene, men i mine øyne er de det vakreste i hele verden. Og bare tanken på å skulle fortelle dem at de er stygge, det er helt forferdelig. Hva slags forelder vil si noe sånt til barnet sitt? 

Din mor er et unntak, ikke fordi hun ser en sannhet andre ikke ser, men fordi hun er en drittkjerring som vil sitt eget barn vondt. 

  • Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir faktisk MER glad i de stygge barna! Helt sant! Beskytterinstinktet går i full overdrive når babyen ikke er særlig pen.

Nå vokste mine opp til å se helt normale ut, og ingen av dem ligner det minste på meg, men der det tok lengst tid før morskjærligheten kom var på det barnet som var kjrmpesøt som baby.

Anonymkode: a4532...5bb

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må elske deg selv, for å bli en god mor!

Etterhvert som jeg har blitt eldre (40 +) har jeg sett hvor lite betydning utseende har. Det viktigste er personligheten! (Nei, dette er ikke bare en klisje)

Som 20- åring likte jeg best de pene barna. Jeg måtte modnes mer, for å se skjønnheten i et mindre pent barn. Alle barn utstråler noe spesielt! 
 

 

Anonymkode: 0b76f...efe

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du jobbe med ting før du setter barn til verden. Jeg har sett mange mennesker, og må helt oppriktig si at jeg har aldri sett så stygge personer som det du beskriver her. 
Du er nok en vakker person, men dessverre så har mammaen din ødelagt alt av selvbilde. Dette må du gjøre noe med ❤️

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høyskolen jeg gikk, var jenta med det desidert styggeste utseende likevel den mest populære! Vet dette er sjeldent. Men hun utstrålte en trygghet i seg selv, hadde utstråling og var inkluderende. Kom fra et hjem full av kjærlighet ❤️

Anonymkode: 0b76f...efe

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig trist spørsmål ts.. 

Blir oppriktig lei meg på dine vegne, for din mor har åpenbart ødelagt deg med ren og skjær ondskap. 
Det er IKKE normalt det du beskriver!! 
Tenker du gjør lurt i å søke hjelp så du får bearbeidet de traumene og sårene hun har påført deg! 
Skønnhet kommer innenfra, og det er faktisk sant ts! 
Jo mer du utstråler trygghet og kjærlighet til deg selv, jo vakrere blir du i andres øyne!!

Anonymkode: 9a0a7...a2b

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din er problemet, ikke du. Det finnes massevis av mødre med objektivt vakre døtre som kritiserer døtrene hver eneste dag for hvordan de ser ut. Dette er mødre som ser på barna som en utvidelse av seg selv istedenfor et helt eget individ. Når de kritiserer døtrene sine, kritiserer de faktisk seg selv. Denne atferden er typisk for mange narcissister, og barna av slike mødre vil aldri bli bra nok uansett hvordan de ser ut. Du kunne sett helt perfekt ut på absolutt alle måter, og din mor ville likevel ha funnet ting å kritisere deg for. Det er din mor det er noe galt med, IKKE deg. 

Og ja, normale mennesker vil elske barna sine uansett hvordan de ser ut. Jeg har ikke barn da, men jeg har hunder. Den ene ser perfekt ut. Den andre er vel noe av det styggeste jeg har sett, men gud for en vakker hund.

 

Anonymkode: 2729a...0f1

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt, moren din er ett hespetre. 

Anonymkode: a40a9...6d6

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at du har hatt det sånn. Dette er IKKE normalt.

Man sier ikke nedsettende ting om andres utseende på den måten, verken til sitt barn eller til andre. Ble ganske trist av å lese dette. Uansett om man har pene eller "stygge" barn (er litt imot å i det hele tatt kalle barn stygt), så elsker man barna sine.

Håper du kan få hjelp til å bearbeide ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er redd for å få objektivt og subjektivt stygge/mindre pene barn. Jeg er selv stygg og om mitt fremtidige barn ser ut som meg, så er det ikke noe pent å se på. Hadde jeg fått et barn som ser ut som meg, så ville jeg ha blitt lei meg, følt på skyld og sorg.

I hele oppveksten så har jeg fått høre om alt som er feil med ansikt og kropp. Mamma sa det rett ut en gang at jeg må skaffe meg en god personlighet for å i det hele tatt ha en sjans i livet. Det er ikke en cm på kroppen som har fått kritikk. Hun er helt ærlig og sier det som det er. Alltid vært. Aldri løyet å sagt at noe er pent eller fint når det ikke er det.

 

Så ser jeg foreldre som snakker om egne barn som har uheldige trekk, og også direkte mindre pene barn, som om de er verdens peneste. Er det pådratt løgn? Later de som? Blir man blind på egne barn? eller er det slik at man virkelig på ekte mener at sitt eget barn er det peneste, fordi man elsker det uansett? Eller er mamma et unntak fra regelen som alltid har sett mitt ansikt klart og tydelig og som tørr å si det rett ut?

Anonymkode: c25be...0b0

Hu mora di var nok ingen barnepsykolog dessverre..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva som er stygt er subjektivt. Ekstremt dårleg gjort av mor di å få deg til å tenke på deg sjølv som stygg. Men eg antar mor di også har opplevd omsorgssvikt. For dette er omsorgssvikt med dagens kunnskap. Du bør gjerne prate med nokon om dette før du sjølv får barn❤️

Anonymkode: 94c2c...181

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en mor som ikke har lagt skjul på at hun ikke synes jeg er pen. Jeg kan objektivt se at det ene barnet mitt er mindre ansiktspent enn det andre, men jeg elsker det barnet minst like mye og som mor blir jeg bare mer og mer sjokkert over hvordan moren min kunne tenke og si slike ting om meg. 

Anonymkode: 80dc4...d1d

  • Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg har lært er at alle mennesker er ulike og alle er unike og fine på sin måte, når det kommer til godt og ondt. 
Det noen kaller stygt kan være det fineste menneske i verden for et annet. 
 

Jeg vedder på at du er like nydelig som personligheten din!❤️

 

Veldig synd din mor ikke så hvor unik og spesiell du var, fordi ingen andre er helt lik deg, det finnes kun et menneske som er, ser og vil være som deg. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er ikke utseendet som gjør at vi blir glade i andre. Foreldre blir forelsket i egen unger fordi de er så knyttet til dem, sammen med dem og ser sjarmen i både de heldige og mindre heldige sidene. Derfor kan godt foreldre skryte av utseendet til barn som rent objektivt ser helt vanlig ut. Foreldrene ser det vakre i barnet sitt enten det er fint hår, vakre øyne, nydelig hud,personlighet  osv

Og det vil du og gjøre om du får egen barn.

Jeg ville  som andre sier snakket med noen om hvordan du selv har blitt møtt av din mor, det er ikke ok i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beauty is in the eyes of the beholder. Og moren din kan umulig ha det godt med seg selv. Jeg kjenner et barn (nå voksen) som objektivt sett nok ikke fyller noen skjønnhetsidealer, men som har en så nydelig personlighet og vinnende vesen at man blir helt betatt og jeg synes barnet er vakkert. Jeg kjenner modellvakre mennesker som er alt annet enn vakre, i mine øyne. 
 

Så for meg spiller personlighet og sjarm inn, ikke bare fysisk utseende. Og det er overhode ikke nødvendigvis sammenheng mellom pent utseende og en tiltrekkende personlighet. 

Og jeg håper du kan få hjelp til å bearbeide det selvbildet moren din har gitt deg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor, ts, var ikke «ærlig». Men sier nemlig aldri - noensinne - under noen omstendigheter - at noen som helst er stygge. 
Din mor var , og er fremdeles, gitt at hun er i live, en drittsekk. 

Hvorfor sier eller sa hun at du er stygg? Trolig for å få større makt over deg, slik at hun bedre kunne være stygg mot deg.

For det er ikke du, ts, som er stygg. Det er moren din som er eller var stygg mot deg.

Dersom hun fremdeles lever gjør du best i å kutte henne velfortjent ut av livet. 

Og oppsøk profesjonell hjelp før du tenker tanken på å få egne barn du viderefører dine traumer til.

Anonymkode: fde5b...03c

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...