Gå til innhold

Vår, og naboen barn hyler, skriker, herjer, roper og ler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg blir så utrolig glad av å høre på dem ❤️ 

hele helgen, og fra de kommer hjem fra skolen i hverdagen er de ute og leker, herjer og koser seg. 
men det slår meg at jeg egentlig ikke har hørt så mye lyder fra barnelek på veldig mange år tidligere. 

Hvordan er det i deres nabolag? 
Har barn og lek blitt borte i dagens skjerm samfunn? 

Anonymkode: f710d...601

  • Liker 10
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! 
Her i gata er det også syklende og skravlende barn, en trampoline med mye latter også. Fint å se og høre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra sant bråk. Hadde det forrige plass vi bodde. Null fred. Så nei, jeg synes lite om det.

Anonymkode: 1447d...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig nabolag uten småbarn. 
helt ærlig så synes jeg det er slitsomt når naboene har besøk av barnebarn og det er hyling og grining dagen lang. 
jeg jobber i barnehage og synes det er godt å hvile ørene når jeg har fri. 
mine barn er ungdommer og vi er ferdig med den type lek. 
samtidig er sikkert naboene våre lei av moped lyder rundt huset. 
så det er alltid noe å irritere seg over 

Anonymkode: 410d6...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lydsensitiv og spesielt barneskrik er vanskelig for meg å være rundt. Det tærer på nervene og jeg bokstavelig talt krymper i utesofaen når det kommer høye hyl fra nabohuset. Jeg hater lyden på grunn av ubehaget det gir meg. Det er som negler på tavle.

Samtidig synes jeg det er flott at ungene i nabolaget bruker så mye av tiden sin ute istedenfor å sitte inne på ipad. Barn bør være ute. De bør røre på seg, leke, finne på tull, bruke fantasien og alt annet som er positivt for helsen, velværen og utviklingen. Jeg skulle bare ønske lyden av skrikende barn ikke gjorde så jævlig vondt i hjernen min 😅 

Anonymkode: f95fa...64d

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forsåvidt at unger er ute og leker, men MÅ de hyle som om de blir knivstukket og noen vrir kniven rundt i såret konstant uten at foreldre sier noe??

Lekelyd er én ting, det er også slitsomt, men den intense skrikingen, den er bare grusom...

Anonymkode: e06b6...041

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det litt liv, folk som sykler, leker og koser seg. Liker at det skjer litt rundt meg🫶🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få små barn i nabolaget mitt. Mine er også store. Blir vel en pensjonistgate om noen år. Men for noen år siden var vi gode på masse lyd av lekende barn. Det hører sommeren til, og bra barn er ute og leker. 

Anonymkode: 2a794...ce1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er hyggelig! Mine barn er små og legger seg tidligere, men hører ofte andre nabobarn et par timer til.

Det er stort sett lek og latter, ikke skrik og skrål.

Vi kan ikke både klage på inaktive barn som bruker for mye skjerm OG at barn lager lyd 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å høre på barn som leker. Bortsett fra den infernalske hylingen når de hopper på trampoline. Hva i alle dager er det med den hylingen? Høres ut som om noen blir drept.

Anonymkode: 22652...b18

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte smile litt ekstra idag, da jeg så et barn i badedrakt som koste seg med en vannspreder. Endelig ordentlig varme :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig skrevet. Jeg så overskriften og tenkte at det var naboen vår som var lei fordi ungene bråker en del om dagen. Har vurdert å ikke la de være ute pga bråk.. men dette var hyggelig :)

Anonymkode: 587b8...4c3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke fordra sant bråk. Hadde det forrige plass vi bodde. Null fred. Så nei, jeg synes lite om det.

Anonymkode: 1447d...238

Flytt til skogs😅 La oss være glade i fred om det plager deg.

Anonymkode: 43a1c...f7c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 gutter som har flyttet inn i nabohuset, og det tar helt av til tider.  Jeg har aldri hørt slikt lydnivå på noen før. 

Anonymkode: da0f4...718

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre nabolaget våkne :) Ungene koser seg, og vi voksne også

Anonymkode: 2fea6...580

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg blir så utrolig glad av å høre på dem ❤️ 

hele helgen, og fra de kommer hjem fra skolen i hverdagen er de ute og leker, herjer og koser seg. 
men det slår meg at jeg egentlig ikke har hørt så mye lyder fra barnelek på veldig mange år tidligere. 

Hvordan er det i deres nabolag? 
Har barn og lek blitt borte i dagens skjerm samfunn? 

Anonymkode: f710d...601

Skjer her og, er sinnsykt irriterende med støyende barn på trampoline.

Anonymkode: f3959...86a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir så glad av lyden av barn som morer seg, til og med morsomt og høre på kranglene dems, barn kommer med så mange artige utsagn!

Får meg til å savne det å være barn og ha så uproblematiske bekymringer og glede av så smått❤️

De er noen fine skapninger.

Anonymkode: b9ae0...60c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren er frivillig barneløse og flyttet nylig soverom og da snakket vi om hvor hyggelig det ville bli å høre barnelek på morgningen. Vi syns begge to at det er en utrolig koselig lyd, langt finere enn å høre på trafikken utenfor det gamle soverommet vårt 😊

Anonymkode: 30e5a...017

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre barn som leker, ler og koser seg.
Men unødvendig med høye gjennomtrengende hyl hele tiden. Noen unger skriker som om de var skadet hele tiden. Her burde foreldre faktisk snakke med ungene.
Det er lov å ta litt hensyn. Og intens hyling er slitsomt. Men virker som om mange unger bare får holde på og aldri lærer å ta litt hensyn til andre.

Anonymkode: b15f6...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste lyden i verden er barnelatter..❤️

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...