Gå til innhold

Små røde prikker på stort sett hele kroppen, flere som har disse? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt disse små røde prikkene nå i et par år tror jeg, den litt større røde der har jeg hatt i over ti år. Men de siste par årene har det kommet mange flere pittesmå slike over hele kroppen, har prøvd å spørre legen min om disse, men han ser de ikke engang 🙈 er frisk ellers, bortsett fra å være utbrent, er snart 40 og født flere barn. 
er det flere som har disse? Aldersrelatert?🤪IMG_3754.thumb.jpeg.e8a8f3b51ae5370ae577c9d65699b620.jpeg

Anonymkode: bf10b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og nei, det er ikke fregner 🤪 de er røde, visste kanskje ikke så godt på bildet..

Anonymkode: bf10b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kirsebærflekker. Helt ufarlig, kommer med alderen og ofte litt genetisk betinget. Ikke noe problem Å få bort hos hudlegen.

Anonymkode: 9a759...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men dette er jo ingenting. Du skulle sett kroppen min.. ser ut som noen har prikket meg med en tjukk rød tusj overalt. 😆 Gleder meg til det går bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er kirsebærflekker. Helt ufarlig, kommer med alderen og ofte litt genetisk betinget. Ikke noe problem Å få bort hos hudlegen.

Anonymkode: 9a759...a0e

Er det det ja?😃 tenkte på muligheten, og det er jo bra, da det ikke er farlig 😊 (her har jeg gått å tenkt at jeg sikkert har en eller annen farlig blodsykdom🙈)

Anonymkode: bf10b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (3 timer siden):

Unnskyld meg, men dette er jo ingenting. Du skulle sett kroppen min.. ser ut som noen har prikket meg med en tjukk rød tusj overalt. 😆 Gleder meg til det går bort.

😅 uff da 🥰 går de bort altså? 😊

ja det er sikkert ikke så mye i andres øyne, men for meg som har gått å spekulert på de prikkene der lenge nå så har jeg jo oooooveralt 😳🥴 

 

Anonymkode: bf10b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ser ikke så røde ut på bildet, er de røde som tusj?

Jeg har hundrevis. De aller fleste er mikroskopiske, men noen er kanskje 5mm i diameter. Det er kirsebærflekker (cherry angioma) og er helt ufarlige. Jeg hørte en gang at det oftest er kvinner i 40-åra som får dem. Jeg har hatt dem så lenge jeg kan huske (fra jeg var barn), men får flere og flere, og de vokser sakte. Jeg kommer til å bli helt rosa😅

Jeg har aldri prøvd å fjerne dem. Men tanken har streifet meg, spesielt de som er i ansiktet.

Har aldri lest noe sted at de vil gå bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😅 uff da 🥰 går de bort altså? 😊

ja det er sikkert ikke så mye i andres øyne, men for meg som har gått å spekulert på de prikkene der lenge nå så har jeg jo oooooveralt 😳🥴 

 

Anonymkode: bf10b...f0e

Mine går vekk.. jeg har klødd og klødd. Ikke samme som deg. Fikk tatt bilde av meg selv bakfra i dag 😂 sprøtt å se på. 

Usikker på om jeg vet hva du har.. ikke hørt om kirsebærflekker før 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (21 timer siden):

De ser ikke så røde ut på bildet, er de røde som tusj?

Jeg har hundrevis. De aller fleste er mikroskopiske, men noen er kanskje 5mm i diameter. Det er kirsebærflekker (cherry angioma) og er helt ufarlige. Jeg hørte en gang at det oftest er kvinner i 40-åra som får dem. Jeg har hatt dem så lenge jeg kan huske (fra jeg var barn), men får flere og flere, og de vokser sakte. Jeg kommer til å bli helt rosa😅

Jeg har aldri prøvd å fjerne dem. Men tanken har streifet meg, spesielt de som er i ansiktet.

Har aldri lest noe sted at de vil gå bort av seg selv.

De er røde ja, blodfarget. Er dine cherry angioma «utenpå» huden? Altså at du kjenner de over huden? Mine kan man ikke kjenne, de er i huden bare, kun den ene på bildet som er litt større som jeg kjenner litt over huden. Er de slik før de evt vokser seg større? Eller trenger de ikke å vokse så de kjennes utenpå huden for å kalles cherry angioma? Er som små nålestikk liksom, og hvis jeg stryker neglen over så kommer de litt bort, før de fyller seg med blod og blir røde igjen.

Anonymkode: bf10b...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er røde ja, blodfarget. Er dine cherry angioma «utenpå» huden? Altså at du kjenner de over huden? Mine kan man ikke kjenne, de er i huden bare, kun den ene på bildet som er litt større som jeg kjenner litt over huden. Er de slik før de evt vokser seg større? Eller trenger de ikke å vokse så de kjennes utenpå huden for å kalles cherry angioma? Er som små nålestikk liksom, og hvis jeg stryker neglen over så kommer de litt bort, før de fyller seg med blod og blir røde igjen.

Anonymkode: bf10b...f0e

Det er ikke petekkier så helt ufarlig dette altså. Går nok ikke bort av seg selv så enten fjerne dem eller akseptere dem

Anonymkode: 9a759...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er røde ja, blodfarget. Er dine cherry angioma «utenpå» huden? Altså at du kjenner de over huden? Mine kan man ikke kjenne, de er i huden bare, kun den ene på bildet som er litt større som jeg kjenner litt over huden. Er de slik før de evt vokser seg større? Eller trenger de ikke å vokse så de kjennes utenpå huden for å kalles cherry angioma? Er som små nålestikk liksom, og hvis jeg stryker neglen over så kommer de litt bort, før de fyller seg med blod og blir røde igjen.

Anonymkode: bf10b...f0e

Mine store er litt forhøyet, så jeg kan kjenne dem med fingeren. Den ene er i bikinlilinja, så noen ganger skjærer jeg den med høvelen ved uhell og det blør veldig. De små er bare farge, som en rosa fregne.

Noen av mine vokser, men ikke alle. For ti år siden la jeg merke til at jeg hadde tre like store på magen, i en symmetrisk trekant (festlig..). Nå har to av dem blitt større enn den tredje.

Du får google noen bilder av kirsebærflekker og se om dine ligner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (7 timer siden):

Mine store er litt forhøyet, så jeg kan kjenne dem med fingeren. Den ene er i bikinlilinja, så noen ganger skjærer jeg den med høvelen ved uhell og det blør veldig. De små er bare farge, som en rosa fregne.

Noen av mine vokser, men ikke alle. For ti år siden la jeg merke til at jeg hadde tre like store på magen, i en symmetrisk trekant (festlig..). Nå har to av dem blitt større enn den tredje.

Du får google noen bilder av kirsebærflekker og se om dine ligner. 

Ja googlet kirsebærflekker og synes ikke det ligner i det heletatt😅 bare den ene store. De andre jeg har (kanskje 100 på bryst,armer, mage og lår) er bare små fregner med rødfarge ja. 

tror ikke det er petekkier heller da..iom at jeg har hatt de noen år..

Anonymkode: bf10b...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...