Gå til innhold

Uføretrygd mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

🤣 ikke sitte på kg og trolle på dagtid tenker du? Disse rullings og øl kommentarene i alle uføre tråder er jo like morsomme hver gang. 

Anonymkode: 0817c...c83

Easily pleased.

Anonymkode: a8f2d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er gnål hver måned om når trygda kommer. I mai og desember kommer utbetalingen ca en uke før, og påfølgende måned er det hyling og tenners gnissel om at det er for lenge til neste utbetaling, da pengene er brukt opp. Så kommer det forslag om å flytte utbetalingen fast til den 1. eller 12. i måneden. Det er tydeligvis kortere fra 1. til 1., enn fra 20. til 20.

Det er aldri bra nok, men har du kontroll på din økonomi, så skal pengene rekke. Og ja, jeg vet at mange sliter med høye utgifter og at trygdeutbetalingen er lav, men det får bli en annen diskusjon.

Hilsen uføretrygda på 4. året.

Anonymkode: e5485...d88

Trygden trenger ikke være lav.

Anonymkode: a8f2d...adb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trygden trenger ikke være lav.

Anonymkode: a8f2d...adb

Den er jo lav i forhold til hva man hadde i inntekt før man ble syk da, om man ikke har masse barnetillegg da. Det var tider det med 10.000 ekstra i måneden bare med barnetilleggene 😁👌

Anonymkode: 04ab8...c31

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er gnål hver måned om når trygda kommer. I mai og desember kommer utbetalingen ca en uke før, og påfølgende måned er det hyling og tenners gnissel om at det er for lenge til neste utbetaling, da pengene er brukt opp. Så kommer det forslag om å flytte utbetalingen fast til den 1. eller 12. i måneden. Det er tydeligvis kortere fra 1. til 1., enn fra 20. til 20.

Det er aldri bra nok, men har du kontroll på din økonomi, så skal pengene rekke. Og ja, jeg vet at mange sliter med høye utgifter og at trygdeutbetalingen er lav, men det får bli en annen diskusjon.

Hilsen uføretrygda på 4. året.

Anonymkode: e5485...d88

🤣🤣 det er jo akkurat samme løsning på de fleste arbeidsplasser, så alt dette maset gir jo null mening . Jeg tror egentlig ikke de største bidragsyterne i disse trådene er voksne og uføretrygdet. 

Anonymkode: 0817c...c83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er jo lav i forhold til hva man hadde i inntekt før man ble syk da, om man ikke har masse barnetillegg da. Det var tider det med 10.000 ekstra i måneden bare med barnetilleggene 😁👌

Anonymkode: 04ab8...c31

Den trenger fortsatt ikke være lav ihh til hva man trenger.

Anonymkode: a8f2d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den trenger fortsatt ikke være lav ihh til hva man trenger.

Anonymkode: a8f2d...adb

Hva er det for en holdning? I forhold til hva man trenger? Uføretrygd skal ikke dekke det man trenger. Den skal være en erstatning for den inntekt man har tapt av å bli syk / skadet.

Anonymkode: 04ab8...c31

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den trenger fortsatt ikke være lav ihh til hva man trenger.

Anonymkode: a8f2d...adb

Hva i alle dager betyr lav ihh til hva « man « trenger? Hva trenger DU , varme, mat og ly? 

Anonymkode: 0817c...c83

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🤣🤣 det er jo akkurat samme løsning på de fleste arbeidsplasser, så alt dette maset gir jo null mening . Jeg tror egentlig ikke de største bidragsyterne i disse trådene er voksne og uføretrygdet. 

Anonymkode: 0817c...c83

Jeg ser den. Det er nok mange troll som har det morsomt på de uføres vegne.

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den trenger fortsatt ikke være lav ihh til hva man trenger.

Anonymkode: a8f2d...adb

Mange har en bra utbetaling med alle tilleggene, og så har du dem med lavest utbetaling. Ikke alle har tjent opp et godt nok grunnlag, og da blir uføretrygda deretter.

Jeg greier meg bra med ei utbetaling på i underkant av 22tusen. Bor på landet, eier eget og lever normalt etter evne. Har det jeg trenger og er ikke opptatt av det nyeste nye. Bostøtte får jeg ikke, da utgiftene er for lave og jeg eier utbetalt bolig. Har jeg heller leid leilighet og vært en økonomisk ruin, så har jeg fått bostøtte og evt nødhjelp hvis jeg har bråka høyt nok.

 

Anonymkode: e5485...d88

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trygden trenger ikke være lav.

Anonymkode: a8f2d...adb

Hvis man endrer « trygdeutbetaling « med « lønnen « i denne setningen.. « ja , jeg vet at mange sliter med høye utgifter og lønnen er lav « .. så hadde svaret ditt vært « lønnen trenger ikke være lav « ?? 

Anonymkode: 0817c...c83

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hehe nei, husk at det er skuddår. Utbetalingsdato var 12. Mai i fjor, fredagen før. Den 12. er en søndag i år. 

Anonymkode: 0d883...ed7

Nei, trygden kom ikke 12 mai i fjor 😊 Den kom hos meg den 15 mai. Og det gjør den nok i år også 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (Akkurat nå):

Nei, trygden kom ikke 12 mai i fjor 😊 Den kom hos meg den 15 mai. Og det gjør den nok i år også 😄 

Den kom 12 i fjor. Og i år kommer den 15 som vanlig. 

Anonymkode: 0817c...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den kom 12 i fjor. Og i år kommer den 15 som vanlig. 

Anonymkode: 0817c...c83

Jeg fikk min trygd 15 mai i fjor. 12 mai er en søndag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk min trygd 15 mai i fjor. 12 mai er en søndag 😄

Ok, du fikk 15 mai og vi andre fikk 12 mai slik det sto oppført på nav at vi skulle. 
I år er 12 mai en søndag ja, vet ikke hva det har med saken og gjøre. 

Anonymkode: 0817c...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, du fikk 15 mai og vi andre fikk 12 mai slik det sto oppført på nav at vi skulle. 
I år er 12 mai en søndag ja, vet ikke hva det har med saken og gjøre. 

Anonymkode: 0817c...c83

Så du fikk uføretrygden din 12 mai i FJOR? Som alle andre uføre?

Bare jeg som fikk den 15 mai 2023 da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det for en holdning? I forhold til hva man trenger? Uføretrygd skal ikke dekke det man trenger. Den skal være en erstatning for den inntekt man har tapt av å bli syk / skadet.

Anonymkode: 04ab8...c31

Det kan så være, men av trygden kjøper man det man trenger.

Anonymkode: a8f2d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva i alle dager betyr lav ihh til hva « man « trenger? Hva trenger DU , varme, mat og ly? 

Anonymkode: 0817c...c83

Blant annet. Og flere andre ting.

Anonymkode: a8f2d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man endrer « trygdeutbetaling « med « lønnen « i denne setningen.. « ja , jeg vet at mange sliter med høye utgifter og lønnen er lav « .. så hadde svaret ditt vært « lønnen trenger ikke være lav « ?? 

Anonymkode: 0817c...c83

Nei, det er trygden jeg snakker om.

Anonymkode: a8f2d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (3 timer siden):

Så du fikk uføretrygden din 12 mai i FJOR? Som alle andre uføre?

Bare jeg som fikk den 15 mai 2023 da 😄

Jeg fikk også den 15.

Anonymkode: a2df1...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (9 timer siden):

Så du fikk uføretrygden din 12 mai i FJOR? Som alle andre uføre?

Bare jeg som fikk den 15 mai 2023 da 😄

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg fikk også den 15.

Anonymkode: a2df1...c34

Det kan selvsagt være flere. Jeg fikk ikke med meg at det var problemer med utbetalingene i fjor.. jeg snakker selvsagt om datoen nav garanterte at pengen skulle være inne på konto. At dere ikke fikk innen garantien var jo dumt, håper ikke helgen ble ødelagt, men det har nok ikke vært tilfelle for å mange , da hadde vi hørt om det. Myyye her, men også på hyhetene. Får håpe dere ikke får noen problemer i år. 

Anonymkode: 0817c...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Det kan selvsagt være flere. Jeg fikk ikke med meg at det var problemer med utbetalingene i fjor.. jeg snakker selvsagt om datoen nav garanterte at pengen skulle være inne på konto. At dere ikke fikk innen garantien var jo dumt, håper ikke helgen ble ødelagt, men det har nok ikke vært tilfelle for å mange , da hadde vi hørt om det. Myyye her, men også på hyhetene. Får håpe dere ikke får noen problemer i år. 

Anonymkode: 0817c...c83

Problem er det ikke akkurat 😄 Jeg har vært ufør i 4 år og kun en gang har jeg fått uføretrygden rundt den 12 mai. Så det er nok ikke normalt at den blir utbetalt den 12 mai. 

Den 12 mai er uansett på en søndag i år, så den kommer ikke da uansett 😊 Man skal uansett forholde seg til det som står på Nav sine sider, og ikke hva folk på et diskusjonsforum sier 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...