Gå til innhold

Hvor lenge prøve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt litt siden jeg fyller 39 i slutten av året. Ble gravid på første forsøk i høst og mistet etter 3 måneder. Såvidt kommet i gang igjen med prøving men det har uansett gått over 4 måneder siden aborten. Jeg har jo ikke aktivt prøvd før nylig. Når bør man oppsøke lege for å få hjelp? Vanligvis sier man prøv 6 måneder selv. Men prøver jeg 6 måneder så har det jo nesten gått 1 år siden jeg mistet. Og så vil det potensielt gå enda mer tid. Og om jeg mister igjen da.. Blir så stresset av å tenke på det her. 

Anonymkode: c81b5...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei,

Jeg har tenkt litt siden jeg fyller 39 i slutten av året. Ble gravid på første forsøk i høst og mistet etter 3 måneder. Såvidt kommet i gang igjen med prøving men det har uansett gått over 4 måneder siden aborten. Jeg har jo ikke aktivt prøvd før nylig. Når bør man oppsøke lege for å få hjelp? Vanligvis sier man prøv 6 måneder selv. Men prøver jeg 6 måneder så har det jo nesten gått 1 år siden jeg mistet. Og så vil det potensielt gå enda mer tid. Og om jeg mister igjen da.. Blir så stresset av å tenke på det her. 

Anonymkode: c81b5...d24

Jeg ville kontaktet lege/gyn ganske så med en gang og tatt en prat og en sjekk- særlig pga alder. 

Anonymkode: 32929...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville kontaktet lege/gyn ganske så med en gang og tatt en prat og en sjekk- særlig pga alder. 

Anonymkode: 32929...35a

Er det mye som har skjedd på 3 år? Jeg tok en sjekk da og da var det veldig bra for noen på min alder. Siden jeg ble raskt gravid denne gangen også er det sjans for at jeg plutselig ikke er fertil lengre? 

Anonymkode: c81b5...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mye som har skjedd på 3 år? Jeg tok en sjekk da og da var det veldig bra for noen på min alder. Siden jeg ble raskt gravid denne gangen også er det sjans for at jeg plutselig ikke er fertil lengre? 

Anonymkode: c81b5...d24

Mye kan skje på 3 år når det kommer til fertilitet. Men du gjør jo så klar som du ønsker. Jeg hadde 100% sikkert tatt en ny sjekk. Fertilitet kan gå fra god til dårlig, og fra dårlig til bedre på 6mnd.. 

Eggene dine er 3 år eldre, hormonnivåene våre endres mye.. 3 år i fertilitetsalder er mye 

Anonymkode: 32929...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det mye som har skjedd på 3 år? Jeg tok en sjekk da og da var det veldig bra for noen på min alder. Siden jeg ble raskt gravid denne gangen også er det sjans for at jeg plutselig ikke er fertil lengre? 

Anonymkode: c81b5...d24

Ja, mye kan endre seg på 3 år, og særlig i den alderen du er i nå. Jeg ville gått til en gynekolog for ny sjekk, med ultralyd og blodprøver. Leit hvis du venter og det viser seg at du ventet for lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...