Gå til innhold

Når fastlegen ikke vil undersøke meg, hva gjør man da? (mistanke om innvendige hemoroider)Oppsøke privat klinikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt til min fastlege at jeg tror jeg har innvendige hemoroider. Har hatt en lang periode med forstoppelse  grunnet nye medisiner,  og i den perioden utviklet jeg hemoroider (ikke noe tegn til det utvendig). Det føles som om noe "stopper" opp helt ytterst i analen og som om jeg ikke "får ut alt". Har også kjent med latexhanske på og kjenner det er slike myke utposninger inni der. Legen spurte om jeg hadde kjent selv og jeg sa ja, fortalte han også at scheriproct ikke har noen virkning på meg. Antakelig fordi jeg fortsatt tidvis sliter med forstoppelse. Han sa han ikke ønsket undersøke meg, da både han og pasienter vanligvis ikke syns dette var "noe særlig".

jeg har kommet tilbake etter noen måneder og sagt at det fortsatt er ubehagelig og at det føles som jeg ikke får ut alt - og jeg sitter lenge på do av den grunn. Han sa bare at det går seg til. Nå gir jeg opp. Ikke vet jeg hva jeg kan gjøre selv for at dette skal bli bedre, men jeg må få noen til å undersøke meg. Er dette noe leger generelt ikke vil gjøre? kan jeg bli møtt på samme måte igjen? 

Noen som har peil på dette med innvendige hemoroider og hvordan bli kvitt det? som sagt virker ikke scheriproct.....

 

Anonymkode: ecac9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt lege. Du skal få undersøkelse eller henvisning til spesialist. 

Anonymkode: 63b83...2f4

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bytt lege. Du skal få undersøkelse eller henvisning til spesialist. 

Anonymkode: 63b83...2f4

Ikke lett å bytte fastlege, da....Men jeg kan kanskje be om en henvisning? til hva slags spesialist? dette bør jo legen vite men syns han virker nokså inkompetent her altså....

Anonymkode: ecac9...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne legen hadde jeg klagd på. Å ikke undersøke deg fordi det er ubehagelig for lege og pasient er det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 12df4...028

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har havnet på sykehus med akutte magesmerter flere ganger, og hver gang har legen sagt "Jeg må undersøke anus". Dette er virkelig ikke noen stor greie for en normal lege. Klag og bytt!

 

Anonymkode: ec5d2...a83

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne legen hadde jeg klagd på. Å ikke undersøke deg fordi det er ubehagelig for lege og pasient er det dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 12df4...028

ja og med en holdning som sier "dette går nok over av seg selv".....enda jeg har forklart at jeg har prøvd div remedier uten at det hjelper...sukk....

Anonymkode: ecac9...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har havnet på sykehus med akutte magesmerter flere ganger, og hver gang har legen sagt "Jeg må undersøke anus". Dette er virkelig ikke noen stor greie for en normal lege. Klag og bytt!

 

Anonymkode: ec5d2...a83

Trodde heller ikke dette skulle være et problem men jeg ser jo hvordan det vrenger seg for han. Kanskje han har en veldig kjip opplevelse med dette tidligere, siden han vegrer seg for det. Likevel, dumt for meg, da. 

Anonymkode: ecac9...532

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til tider hemoroider og en gang virket ikke reseptfri krem og stikkpiller. Legen undersøkte meg ikke, men skrev ut en salve på respekt som gjorde susen. Hemoroider ble borte på bare noen få dager. Husker ikke hva den salven heter, men spør om legen kan skrive ut dette til deg. En lege bør jo tenke ut dette selv når du sier ingenting hjelper.

Anonymkode: 8e476...dc7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må stå på og få hjelp for hvis de blir store og du må operere er det helvette på jord.

Anonymkode: 76093...391

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Trodde heller ikke dette skulle være et problem men jeg ser jo hvordan det vrenger seg for han. Kanskje han har en veldig kjip opplevelse med dette tidligere, siden han vegrer seg for det. Likevel, dumt for meg, da. 

Anonymkode: ecac9...532

Er dette et legesenter med flere leger? Kanskje det i så fall hadde gått an å høre om du kunne fått en "second opinion" fra en av hans kolleger?

Anonymkode: ed3ae...735

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd til privat lege, gå til Volvat.

Anonymkode: b36e4...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic men hvordan kjenner man at man har hemoroider?

Anonymkode: cba1c...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hemoroider interne og marisker (utposinger etter tidligere utvendige hemoroider). Legen undersøkte meg med en gang en gang jeg kom med smerter. Ble henvist til sykehus for rektoskopi. Altså legen din er utrolig tafatt. Du kaster bort tid. Kan du bytte fastlege?

Anonymkode: 49671...d46

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok dessverre gå privat om man vil ha hjelp med småproblemer innen rimelig tid. Det er kun livstruende sykdommer og ulykker helsevesenet tar seriøst.

Er ikke sikkert det private er noe dyrere heller, da de undersøker og fikser med én gang, mens i det offentlige blir man sendt rundt til leger og spesialister i mange måneder, ofte år, og må betale noen hundrelapper hver gang. Plus utgifter til transport, og tapt arbeid, så blir det offentlig faktisk veldig dyrt.

Anonymkode: 5a53f...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må nok dessverre gå privat om man vil ha hjelp med småproblemer innen rimelig tid. Det er kun livstruende sykdommer og ulykker helsevesenet tar seriøst.

Er ikke sikkert det private er noe dyrere heller, da de undersøker og fikser med én gang, mens i det offentlige blir man sendt rundt til leger og spesialister i mange måneder, ofte år, og må betale noen hundrelapper hver gang. Plus utgifter til transport, og tapt arbeid, så blir det offentlig faktisk veldig dyrt.

Anonymkode: 5a53f...b60

Ja, er det rart at flere pg flere ønsker privat helseforsikring? Nope.

Anonymkode: 8b8aa...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, er det rart at flere pg flere ønsker privat helseforsikring? Nope.

Anonymkode: 8b8aa...834

Jepp. Min utenlandske kone var her i under ett år før hun valgte å tegne privat forsikring. Hun kunne ikke tru sine egne øyne i møtet med det norske helsevesen. Hun var vant til en helt annen standard, og alle norske leger virket helt inkompetente.

Anonymkode: 5a53f...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...