Gå til innhold

Mannen har sendt Mail om jobb til utlandet, og sier det til meg i etterkant..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har tre små barn, alle i bhg-alder.

Vi har snakket en stund om at han vil flytte til utlandet for jobb i et par år, av og på-turnus. Jeg kan se fordelene ved dette her, men har ikke lyst til å flytte med dit hvor dette er tenkt. Løsningen vi har kommet frem til er jo at han reiser frem og tilbake ettersom jobb og perm. Vi er i utgangspunktet enige, vel og merke.

det jeg reagerer på er vel mer at dette har vært løs snakk, at han må finne ut litt av hvordan ting fungerer der, høre litt rundt i nettverket og sånn, kanskje det finnes andre program som er bedre osv. Det han har gjort istedenfor er jo å sende Mail om hvordan det funker der, for så å si at han er tilgjengelig fra da og da og at han er interessert, og dette har han da kommet med i etterkant.

jeg føler på en typ kjærlighetssorg for at det ble gjort på denne måten, litt som å bli valgt vekk med tre barn, og jeg føler at hvis det hadde skjedd i motsatt rekkefølge og han hadde kommet til meg først så ville saken vært en annen. Han forstår ikke hva slags forskjell dette her gjør? Er jeg totalt urimelig for å føle på et lite «svik» her?

Anonymkode: 832bb...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ha snakket litt forbi hverandre? At det du har oppfattet som løst snakk, har han oppfattet som planlegging? 

Anonymkode: c800f...805

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan dere ha snakket litt forbi hverandre? At det du har oppfattet som løst snakk, har han oppfattet som planlegging? 

Anonymkode: c800f...805

Det kan absolutt være, takk for det synspunktet. Synes likevel en liten headsup med «ok dette her skjer sånn og sånn» hadde vært allright…

Anonymkode: 832bb...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og mannen har tre små barn, alle i bhg-alder.

Vi har snakket en stund om at han vil flytte til utlandet for jobb i et par år, av og på-turnus. Jeg kan se fordelene ved dette her, men har ikke lyst til å flytte med dit hvor dette er tenkt. Løsningen vi har kommet frem til er jo at han reiser frem og tilbake ettersom jobb og perm. Vi er i utgangspunktet enige, vel og merke.

det jeg reagerer på er vel mer at dette har vært løs snakk, at han må finne ut litt av hvordan ting fungerer der, høre litt rundt i nettverket og sånn, kanskje det finnes andre program som er bedre osv. Det han har gjort istedenfor er jo å sende Mail om hvordan det funker der, for så å si at han er tilgjengelig fra da og da og at han er interessert, og dette har han da kommet med i etterkant.

jeg føler på en typ kjærlighetssorg for at det ble gjort på denne måten, litt som å bli valgt vekk med tre barn, og jeg føler at hvis det hadde skjedd i motsatt rekkefølge og han hadde kommet til meg først så ville saken vært en annen. Han forstår ikke hva slags forskjell dette her gjør? Er jeg totalt urimelig for å føle på et lite «svik» her?

Anonymkode: 832bb...3b2

Nei,det syns jeg ikke du er. Opplevd noe lignende med min eks...en grunn til at han ble eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kan absolutt være, takk for det synspunktet. Synes likevel en liten headsup med «ok dette her skjer sånn og sånn» hadde vært allright…

Anonymkode: 832bb...3b2

Ja, og det tenker jeg du kan si til ham også, at du vil være med på prosessen videre og ikke bare informeres i etterkant. Nå vil det gjøre stor forskjell om han tar til seg den tilbakemeldingen eller om han går i forsvar og nekter å endre på dette fremover.

Det har ingen betydning at han ikke skjønner problemet. Nå vet han at det er viktig for deg, så da bør han ta hensyn til det. Du gir ham en kjempemulighet ved å ta hans jobb på hjemmebane så han kan realisere seg selv. Da må han kunne ta jobben å involvere deg så mye du ønsker og trenger. 

Anonymkode: c800f...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hørt: ja, god ide, dette løser seg, kjør på! Du har tenkt: Hmm.. ja, jo… kanskje en gang i framtiden.

 

Snakk rolig og fornuftig om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...