AnonymBruker Skrevet 3. mai 2024 #61 Del Skrevet 3. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg leste innlegget ditt som å antyde at kvinner ikke har ønsket å ta pliktene i samfunnet. Så jeg svarte med det som utgangspunkt, mulig jeg tok feil, i så fall beklager jeg. Samfunnsendringer skjer selvfølgelig gradvis. Anonymkode: a8d37...923 Det er nok varierende i hvor stor grad kvinner ønsket verneplikt for kvinner, men jeg tror nok at de fleste var fornøyd med å unngå den tvangen. De få som faktisk ønsket seg inn var nok stort sett fornøyd med en frivillig tjeneste. Endringer skjer gradvis, men å forlange millimeter-presisjon på noen områder (lønn) og ikke andre inngir lite tillit. Kvinner som er like gamle som meg har blitt støttet og dyttet inn i lang utdanning, kvotert inn i yrker og styrer (ofte foran flinkere menn), fått permisjoner og har mye sykefravær, lever lengre, nyter godt av ordninger som skal støtte dem om de ikke liker mannen lengre. De har hatt gode liv (som også jeg har). Da er det ærlig talt litt provoserende å høre og se at de bruker store bokstaver på minimale forskjeller i egen disfavør, mens det som går i deres favør blir forbigått i stillhet. Anonymkode: 2fec0...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3. mai 2024 #62 Del Skrevet 3. mai 2024 Lurven skrev (31 minutter siden): Da er man likegyldig Godt poeng 🏆. Håper jeg aldri kommer dit hen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 3. mai 2024 #63 Del Skrevet 3. mai 2024 Irak skrev (29 minutter siden): Godt poeng 🏆. Håper jeg aldri kommer dit hen.... Helt likegyldig til alt er jo ikke bra. Men å skulle bry seg med for mye er også slitsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3. mai 2024 #64 Del Skrevet 3. mai 2024 Lurven skrev (9 minutter siden): Helt likegyldig til alt er jo ikke bra. Men å skulle bry seg med for mye er også slitsomt Det er sant. Hvordan kan man bry seg for mye lurer jeg på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå