Gå til innhold

Jeg er 35 år rekker jeg et barn til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått to barn med IVF. Minste er 6 mnd snart. Rekker jeg et barn til med IVF? Eller er jeg for gammel blitt? Jeg vil i så fall vente med å prøve på noe som helst til minste er 1 år. 

Anonymkode: 013fc...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ope for IVF-behandling opp mot 40-42 år, litt etter klinikk. Så ja, det rekk du :)

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du vel, det er jo en del i den alderen som begynner IVF for å få første barnet. 

Anonymkode: c788d...b29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Mandagsunge said:

Det er ope for IVF-behandling opp mot 40-42 år, litt etter klinikk. Så ja, det rekk du :)

46 er grensen. 

Anonymkode: 2e0ad...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har fått to barn med IVF. Minste er 6 mnd snart. Rekker jeg et barn til med IVF? Eller er jeg for gammel blitt? Jeg vil i så fall vente med å prøve på noe som helst til minste er 1 år. 

Anonymkode: 013fc...534

Forstår ikke spørsmålet. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 35. 

Anonymkode: 9fd70...2d7

  • Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forstår ikke spørsmålet. Jeg fikk mitt første barn da jeg var 35. 

Anonymkode: 9fd70...2d7

Og har hvor mange barn? 

Anonymkode: 013fc...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

46 er grensen. 

Anonymkode: 2e0ad...bbb

Ikke i Norge.

Anonymkode: f5ee9...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

46 er grensen. 

Anonymkode: 2e0ad...bbb

Det er max grensen. Og både offentlig og privat stopper før den tid. Etter 40 er det hovedsaklig kun innsett av frosne embryo de gjør i Norge.

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke i Norge.

Anonymkode: f5ee9...d68

Jo i teorien så er det 46 år som er max grensen for assistert befruktning i Norge, men de starter i de aller aller fleste tilfeller ikke opp stimulering og uttak etter 40 år og de som da får behandling er de som har på frys. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har fått to barn med IVF. Minste er 6 mnd snart. Rekker jeg et barn til med IVF? Eller er jeg for gammel blitt? Jeg vil i så fall vente med å prøve på noe som helst til minste er 1 år. 

Anonymkode: 013fc...534

Det rekker du absolutt ❤️ 

Anonymkode: 76fee...29f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har fått to barn med IVF. Minste er 6 mnd snart. Rekker jeg et barn til med IVF? Eller er jeg for gammel blitt? Jeg vil i så fall vente med å prøve på noe som helst til minste er 1 år. 

Anonymkode: 013fc...534

Som en person som har holdt på med prøving og IVF lenge og fikk vår første året jeg ble 36, blir jeg nesten fornærmet over spørsmålet 😂 Rekker hva da? Hvis man vil ha en til så er det jo bare å prøve. Absolutt øvre aldersgrense etter bioteknologiloven er 46 år, men både det offentlige og private opererer vel med noe lavere alder, også gjøres det individuelle vurderinger.

Anonymkode: eb514...8ef

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som begynte med barn da de var 37-41, og fikk flere enn ett. Så det rekker du nok ja!

Anonymkode: 0ca25...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og har hvor mange barn? 

Anonymkode: 013fc...534

Jeg har to. Men hvilken rolle spiller det?

Anonymkode: 9fd70...2d7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Dagens foreldre blir endre og eldre. 35 er vell snart snittet i storbyene. :)

Anonymkode: 02326...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er max grensen. Og både offentlig og privat stopper før den tid. Etter 40 er det hovedsaklig kun innsett av frosne embryo de gjør i Norge.

 

 

Vår klinikk (privat) har 46 jo. Du kan ikke begynne da, selvsagt, men kan få behandling frem til. 

Anonymkode: 2e0ad...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har knapt ei venninne som ikke har fått siste i 40 årene. IVF med partner, alene, eller naturlig. 

Anonymkode: 43668...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vår klinikk (privat) har 46 jo. Du kan ikke begynne da, selvsagt, men kan få behandling frem til. 

Anonymkode: 2e0ad...bbb

Da nå det være den eneste i Norge som har oppstart av stimulering etter 42. For ellers er det kun innsett av fryste embryo som blir gjort i forbindelse med ivf etter 40-42år. 

Anonymkode: 76fee...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da nå det være den eneste i Norge som har oppstart av stimulering etter 42. For ellers er det kun innsett av fryste embryo som blir gjort i forbindelse med ivf etter 40-42år. 

Anonymkode: 76fee...29f

 Man kan motta behandling helt frem til måneden man har fylt 46 år. Og det gjelder både fersk innsett og frys.

Jeg startet IVF når jeg var 43, og har flere uttak med fersk innsett av 2 og 3 dagers embryo, innsett med fryst egen blasto og innsett av fryst blasto fra eggdonasjon som 45-åring. Dette er da privat, det offentlige slutter å dekke IVF langt tidligere, det kan være det du tenker på.

Alle private klinikker følger 46-årsgrensen.

Anonymkode: b86b4...ff2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har to. Men hvilken rolle spiller det?

Anonymkode: 9fd70...2d7

Hvis du fikk første som 35 åring om du rakk få flere. 

Anonymkode: 013fc...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da nå det være den eneste i Norge som har oppstart av stimulering etter 42. For ellers er det kun innsett av fryste embryo som blir gjort i forbindelse med ivf etter 40-42år. 

Anonymkode: 76fee...29f

Høres ut som reglene da jeg holdt på, for 10 år siden. 40 offentlig, 42 privat. 

Antar ting mulig har utviklet seg litt siden det. 

Anonymkode: 43668...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er max grensen. Og både offentlig og privat stopper før den tid. Etter 40 er det hovedsaklig kun innsett av frosne embryo de gjør i Norge.

Jo i teorien så er det 46 år som er max grensen for assistert befruktning i Norge, men de starter i de aller aller fleste tilfeller ikke opp stimulering og uttak etter 40 år og de som da får behandling er de som har på frys.

Anonymkode: 76fee...29f

Dette stemmer ikke, vet ikke hvor du har informasjonen din fra, men det er ikke noe problem å få hjelp til IVF i det private i Norge om man er over 42. 
 

Hilsen en som startet opp stimulering etter fylt 40. 

Anonymkode: 29dc3...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi har fått to barn med IVF. Minste er 6 mnd snart. Rekker jeg et barn til med IVF? Eller er jeg for gammel blitt? Jeg vil i så fall vente med å prøve på noe som helst til minste er 1 år. 

Anonymkode: 013fc...534

Du bør nok starte nå for du får ikke IVF hjelp etter 38år og tida går fort.

Anonymkode: fc130...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...