Gå til innhold

Noen som faktisk har fått resultater av å trene hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk baby for 8 mnd siden, og i dag  gikk det et lys opp for meg hvor flat rumpe jeg har fått og at jeg virkelig trenger å komme i gang med trening. Også på andre kroppsdeler😂

Har vært i kaloriunderskudd og jeg er bare kg unna startvekt, men også med startvekt er jeg overvektig i følge bmi. Så målet mitt er å gå ned ca. 7-10 kg til.

Egentlig hater jeg å trene på treningsenter, spesielt på kveldstid. Har planer om å melde meg inn når pappaen skal i perm slik at jeg kan trene på morgenen ved turnusfri/kveldsvakter, men det er fortsatt noen mnd til. 

Så lurte på om det kan være en ide og begynne å trene litt hjemme? Men hva slags øvelser er bra, og kan man faktisk få litt resultater? Kan man også få resultater selv om man ligger i underskudd? Tar i mot alle tips og råd!

Ps. Jeg har ikke trent på noen år, så er nok veldig svak og veldig lite muskler😅 går mye tur, ligger som regel på 15000+ skritt daglig, og sykler litt innimellom så tror kondisen er litt ok iallefall🙈

Anonymkode: cc342...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er old school og trener i perioder med klassiske Jillian Michaels-videoer (Ripped in 30 etc.). Det gir gode resultater!

Anonymkode: 3ca29...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fra 0 push up til 15 stk stående kun ved hjemmetrening. Har lært å stå på hendene og er veldig nær pull up nå. Trener med egen kroppsvekt hjemme.

Anonymkode: a6654...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fikk baby for 8 mnd siden, og i dag  gikk det et lys opp for meg hvor flat rumpe jeg har fått og at jeg virkelig trenger å komme i gang med trening. Også på andre kroppsdeler😂

Har vært i kaloriunderskudd og jeg er bare kg unna startvekt, men også med startvekt er jeg overvektig i følge bmi. Så målet mitt er å gå ned ca. 7-10 kg til.

Egentlig hater jeg å trene på treningsenter, spesielt på kveldstid. Har planer om å melde meg inn når pappaen skal i perm slik at jeg kan trene på morgenen ved turnusfri/kveldsvakter, men det er fortsatt noen mnd til. 

Så lurte på om det kan være en ide og begynne å trene litt hjemme? Men hva slags øvelser er bra, og kan man faktisk få litt resultater? Kan man også få resultater selv om man ligger i underskudd? Tar i mot alle tips og råd!

Ps. Jeg har ikke trent på noen år, så er nok veldig svak og veldig lite muskler😅 går mye tur, ligger som regel på 15000+ skritt daglig, og sykler litt innimellom så tror kondisen er litt ok iallefall🙈

Anonymkode: cc342...e93

Man får absolutt resultater ved hjemme-trening ja!! Jeg liker som hun over å trene til YouTube videoer. Da slipper jeg å tenke på treningsøvelser, antall osv, men kan bare følge med. Det er for min egen del også langt mer motiverende å gjøre det på den måten! 
Veldig kjekt å ikke bruke tid på å reise til og fra treningssenter. Penger sparer man også.

Ellers utrolig bra at du ligger på 15 000 skritt om dagen, det er mer enn meg!💪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener hjemme med to apper, Hulahoop og går turer. Det får bare fungere for det er uaktuelt å gå på treningssenter. Da får det heller bare være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (33 minutter siden):

Trener hjemme med to apper, Hulahoop og går turer. Det får bare fungere for det er uaktuelt å gå på treningssenter. Da får det heller bare være. 

Hvilke apper bruker du? Og hulahoop er det vanlig vekt-rockering du mener?

Anonymkode: 8811d...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var godt trent under covid. Trente styrke hjemme, gikk fra 0-6 pullups. Hadde pull up bar, kettlebell og noen manualer tilgjengelig. Var også mye på ski om vinteren og i fjellet på sommeren. 

Anonymkode: 5994a...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det finnes treningsgrupper med babyer i nærheten av deg. Jeg har trent både gruppetime inne på matte med baby, feks baby ligger på matten med mor og ser på at mor trener og man snakker med baby underveis. Eller ute med vogn. 
 

feks https://m.facebook.com/profile.php?id=100068977255048

https://www.sats.no/boot-camps/baby-boot-camp

 

https://www.oslomamma.net/trening-med-babyer-eller-barnepass.html

Anonymkode: ba549...111

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...