Gå til innhold

blir ofte logget av Internett, og er avlogget en kort stund før Internett kobler seg på igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk omsider innstallert fiber tidligere i år, men nettverket er fremdeles temmelig ustabilt. Plutselig blir jeg logget av Internett, og så går det alt fra femten sekunder til kanskje tre eller fire minutter. Plutselig blir jeg logget på igjen. 

Hvis jeg trykker frem den menyen over tilgjengelige nettverk, og forsøker å trykke på logg på-knappen for nettverket jeg bruker. Så kan det fremdeles ta en stund før jeg faktisk blir logget på igjen. Men hvordan kan dette egentlig ha seg? jeg trodde at Internett liksom skulle bli så mye kjappere, og langt mer stabilt, enn det opplegget som fantes her tidligere.     

Anonymkode: 02293...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å nullstille nettet, hvis ikke det hjelper må du måle dBm styrken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger mer informasjon. Bruker du ruteren fra fiberleverandøren? Har du plassert ruteren på et egnet sted? 

Mister fibermodemet kontakten med internett, eller er det bare pc'n din? Har pc'n din støtte for 5GHz nettverk? Hva slags hus har du? Er wifi-ruteren konfigurert til den beste kanalen? 

Er pc'n din oppdatert med siste versjon av drivere til det trådløse wifi-kortet? 

Er nettet stabilt med kabel?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bruker jeg routeren fra leverandøren, og står der den tidligere routeren stod. Var i alle all ikke noe problem tidligere, så litt merkelig at dette skal være et problem nå. Tror det bare er datamaskinen min som får problemer, ikke andre datamasskiner på det samme nettverket. 

Datamaskinen tror jeg er oppdatert, og er stabilt hvis jeg bruker kabel.      

Anonymkode: 02293...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "står der den tidligere ruteren sto"? 

De liker ikke å bli plassert bak noe, da blir det fort signalforstyrrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (Akkurat nå):

 Hva mener du med "står der den tidligere ruteren sto"? 

 De liker ikke å bli plassert bak noe, da blir det fort signalforstyrrelse

Hadde jo en annen router tidligere, før de installerte fiber og fikk ny router da. 

Men denne routeren henger faktisk på veggen, og står ikke bak noe som helst...   

Anonymkode: 02293...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det å feilsøke da. Om nettverket er stabilt på pc'n med kabel er det problemer med det trådløse. Det kan være feil konfigurert wifi-ruter, feil på antennene til wifi-ruteren eller det kan være feil med pc'n. Som igjen kan være software eller hardwarerelatert. Er nettet stabilt på mobilen? 

Må bare drive med eliminasjonsarbeid for å finne ut hvor feilen ligger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange trådløse nettverk får du opp når du er hjemme? Bor du i blokk, eller et sted med mange andre nettverk, så kan det være mye forstyrrelser.

At du bruker ruteren fra leverandøren er ikke noe som burde være en "selvfølge".

Uansett så er det typisk slikt som skjer når du bruker Wifi med mye støy. Kan jo være nettverkskortet på PCen som er dårlig også, mange laptopper som har dritdårlig WIFI kort, osv.

Anonymkode: 46de4...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Selvfølgelig bruker jeg routeren fra leverandøren, og står der den tidligere routeren stod. Var i alle all ikke noe problem tidligere, så litt merkelig at dette skal være et problem nå. Tror det bare er datamaskinen min som får problemer, ikke andre datamasskiner på det samme nettverket. 

Datamaskinen tror jeg er oppdatert, og er stabilt hvis jeg bruker kabel.      

Anonymkode: 02293...cf7

Hadde det samme problemet når jeg fikk ny router, prøvde mye forskjellig men målte til slutt dBm og fant fort ut hvorfor jeg falt ut hele tiden på den ene enheten. Hadde -80 dBm i stuen. Ville prøvd å måle dBm jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig bruker jeg routeren fra leverandøren, og står der den tidligere routeren stod. Var i alle all ikke noe problem tidligere, så litt merkelig at dette skal være et problem nå. Tror det bare er datamaskinen min som får problemer, ikke andre datamasskiner på det samme nettverket. 

Datamaskinen tror jeg er oppdatert, og er stabilt hvis jeg bruker kabel.      

Anonymkode: 02293...cf7

Høres ut som du detter av WIfi. Har du godt wifi signal der du opplever at du mister nettverk?

5Ghz nettet har ikke lang rekkevidde

Anonymkode: 50efe...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...