Gå til innhold

Nå er jeg irritert - venner som forventer hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ha jeg hatt en veldig slitsom vår så langt der jeg har gjort arbeidsoppgavene til en langtidssykemeldt kollega pluss mine egne. Det har gått greit men har ltie overskudd.. 

Og så er det en veninne som maser på at jeg skal fikse ting for henne gratis, på fritiden. Sender meldinger om kvelden og lurer på om jeg kan fikse ting mens hun tydeligvis bare slapper av og skal få. 

Jeg er så sliten for tiden men hun ser ut til å være lite intressert i å vite noe om mitt liv. Alt handler om at jeg skal gjøre ting for henne, som en gratis tjeneste. Det hun vil ha må hun vanligvis betale 30-40 tusen for..og hun har allerede fått tjenester verdt 10 000 av meg. 

Nå har jeg sagt jeg ikke greier det, for hun lurte på om hun måtte ansette noen. Og så sier jeg ja Kansje det var lurt. For jeg ha rikke tid og overskudd nå. Og så blir det stille. Vel jeg har laget masse fint til henne. Og en takk får jeg ikke en gang. 🙈 Hun blir bare sur og skuffet for at jeg ikke vil lage mer. Vi har ikke kontakt ellers en gang! 

Nå er jeg egentlig ganske overrasket over egoismen og villighet til å faktisk utnytte venner for tjenester for jeg kjenner henne som en veldig snill dame. 

En annen ting er at jobben krever at hun selv står på og lager ting. Men det har hun ikke orket. Og hun har tydeligvis tenkt at hun ikke trenger å løfte en finger for å få sitt eget prosjekt i gang. 80% av jobben handler faktisk om å lage reklame/ta bilder. Men hun tenkte Kansje jeg skulle gjøre det og. 

Så hva er det med folk som tenker de skal få alt i hendene fordi de kjenner noen som kan? Jeg kjenner jo elektrikere, rørleggere osv.. Men forventer jo ikke at de skal fikse ting for meg gratis.. 🤔

 

Anonymkode: 94018...ed4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun spør mer så bare ignorer henne. Høres jo ikke ut som et godt vennskap om den eneste kontakten dere har er når hun trenger noe. Ikke gidd å svare :) 

Anonymkode: 21ea9...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor fant du denne veninnen?

Anonymkode: c2502...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bare være sur da? Gjenta, om nødvendig at du ikke har kapasitet til å ta på deg oppdrag. 

Dette høres ikke ut som en venn.. 

Anonymkode: cbb04...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Nå ha jeg hatt en veldig slitsom vår så langt der jeg har gjort arbeidsoppgavene til en langtidssykemeldt kollega pluss mine egne. Det har gått greit men har ltie overskudd.. 

Anonymkode: 94018...ed4

Dette burde du tatt med din arbeidsgiver, man skal ikke jobbe dobbelt om en kollega blir sykmeldt. Når det gjelder kravene hennes på fritiden må du bare sette foten ned.

Anonymkode: 65dd1...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar deg utnytte både på jobb og privat altså? Den eneste løsningen på det, er å stå opp for deg selv. You can do it!

 

Anonymkode: 835e7...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i det hele tatt har du fortsatt kontakt med vedkommende? Slett henne tvert. 

Hun har null ydmykhet og er ikke takknemlig for deg for fem flate øre. Vis grensene dine og blokker kjerringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...