Gå til innhold

Gravid student, støtte fra lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid bachelor-student og venter barn til sommeren. Skal ha ett års permisjon før jeg fortsetter på 3. året etter det. Har forstått det sånn at jeg får vanlig studiestøtte fra lånekassen der alt blir omgjort til stipend, men får jeg også engangsstønad fra NAV? Altså i tillegg? Eller teller studiestøtten som foreldrepenger/«lønn»? 
 

Noen som vet? :) 

Anonymkode: d41d6...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.5.2024 den 21.00):

Jeg er gravid bachelor-student og venter barn til sommeren. Skal ha ett års permisjon før jeg fortsetter på 3. året etter det. Har forstått det sånn at jeg får vanlig studiestøtte fra lånekassen der alt blir omgjort til stipend, men får jeg også engangsstønad fra NAV? Altså i tillegg? Eller teller studiestøtten som foreldrepenger/«lønn»? 
 

Noen som vet? :) 

Anonymkode: d41d6...400

Jeg tok permisjon etter 1. året på et masterstudie. Jeg fikk utbetalt den samme studiestøtten som vanlig student og fikk i tillegg foreldrestipend. Altså fikk jeg mer i måneden. Valgte også å ta ut engangsstønad etter uke 21 og fikk dette to uker etter søknaden 😊 Lykke til med baby og permisjon! Anbefaler å ringe lånekassen hvis du er usikker på søknader osv. De er veldig behjelpelige.

Anonymkode: b32c4...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får foreldrestipend fra lånekassen og engangsstønad fra nav. 

Anonymkode: 5ffa7...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...