Gå til innhold

Bør jeg fortelle om (eks)mannens utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig brudd med mannen jeg har vært gift med i et halvt liv. Skilsmissen er ekstra vondt og opprivende fordi jeg har blitt utsatt for grov utroskap (emosjonelt og seksuelt) over lang tid. Elskerinnen er en felles bekjent, som jeg må omgås flere ganger i uken av ulike årsaker. De nekter for annet en et litt for tett og upassende vennskap, men jeg har blitt fortalt helt andre historier fra en kilde som kjenner begge godt. Det er ekstremt vondt, og jeg kjenner på både avsky, avmakt og fortvilelse. Jeg har ikke laget noe baluba rundt dette, fordi jeg ikke ønsker å være i sentrum at en slik utroskapsskandale. Samtidig har jeg et behov for å eie denne historien selv, og vil ikke at folk rundt meg skal tro at jeg er naiv og dum som ikke forstår hva som har foregått. Bør jeg fortelle våre felles venner og familie hva som har skjedd? Det er nok både folk som har hørt rykter eller observert noe, men jeg risikerer også at noen ikke har mistanke om dette under hele tatt. 

Mannens narrativ er at det er et ryddig brudd, og at vi skilles som venner. Jeg aner ikke om han har betrodd seg til noen, eller hva han har sagt om meg til sine venner og familie. Vi har barn i skolealder, og jeg vil IKKE at de skal bli skadelidende for noe deres far har gjort. Da bærer jeg heller byrden selv.

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 6e815...937

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksmannen din bestemmer ikke at dere "skilles som venner". Han er tydeligvis ikke din venn. Men hvis du ikke vil det skal komme ut at han var utro, kan du være ærlig på at du synes bruddet er vondt (trenger ikke spesifisere mer enn det). 

Anonymkode: d09f8...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sagt det til mine venner og min familie ja, men ikke nødvendigvis skrevet det på fb.

Anonymkode: d33cb...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt sannheten til både familie og nære venner.

Til andre hadde jeg vært langt mer måteholden, og kanskje bare sagt at dere hadde for ulike verdier og ønsker for fremtiden, om jeg i det hele tatt sa noe som helst. Andre trenger ikke vite og har ikke rett på å vite. Men hadde ikke holdt det tilbake fra familie og venner, da jeg mener at du ikke skal ta all belastning selv, men at du trenger å få støtte av venner og familie i denne vonde tiden.

❤️

 

Anonymkode: 4f00e...137

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, altså. Vet veldig godt hva du går gjennom 🥺 sender deg et varmt klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så frekt av han å late som om det var et greit brudd når det er han som har ødelagt alt.

Anonymkode: adc04...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ingen kontroll på hvilken historie mannen forteller, men jeg tenker at det er opp til deg hva du vil fortelle til andre. Du trenger jo ikke «spre det rundt» hvis du ikke vil. Men snakker du med dine nærmeste og føler for å fortelle den riktige grunnen - gjør det. Gjør det DU har behov for! 
 

Sender en klem. 

Anonymkode: a653b...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...