Gå til innhold

Kan noen svare helt ærlig, er dette ved barn normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Følger flere med barn i sosiale medier som legger ut en drøss av videoer og der ser jeg at babyer/barn fra 0-2 år ligger eller leker for seg selv mens mor gjør seg klar på badet.

Sitter å venter ved frokostbordet til maten kommer. Sitter på egen stol til det har spist opp.

Sitter i bilstol i bil helt uproblematisk.

Leker på gulvet mens mor trener.

Sitter "rolig" i vognen på trilletur eller butikken.

Godtar klærne foreldrene tar på.

Og mange andre eksempler som får meg til å lure på; er virkelig babyer/barn flest så enkle??

Min krevde meg hvert eneste sekund av døgnet, og henvendte seg til meg konstant, ville noe konstant og kunne ikke gjøre noe alene, protesterte på alt uten om å bli bært, og hatet både bilstol og vogn. 

Anonymkode: 593b6...c2e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn er forskjellige. Noe er det kanskje mulig å lære de etterhvert da. Gir man barnet konstant oppmerksomhet, vil de jo ikke like at du slutter med det.

Anonymkode: f7eea...27a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at disse mødrene legger ut filmer og bilder av at ungene klikker? De gjør ikke det nemlig. Ikke tro på alt du ser. De viser bare glansbilder.. 

Anonymkode: b3a2c...485

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle mine tre var slik :)

Anonymkode: 9e871...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Følger flere med barn i sosiale medier som legger ut en drøss av videoer og der ser jeg at babyer/barn fra 0-2 år ligger eller leker for seg selv mens mor gjør seg klar på badet.

Sitter å venter ved frokostbordet til maten kommer. Sitter på egen stol til det har spist opp.

Sitter i bilstol i bil helt uproblematisk.

Leker på gulvet mens mor trener.

Sitter "rolig" i vognen på trilletur eller butikken.

Godtar klærne foreldrene tar på.

Og mange andre eksempler som får meg til å lure på; er virkelig babyer/barn flest så enkle??

Min krevde meg hvert eneste sekund av døgnet, og henvendte seg til meg konstant, ville noe konstant og kunne ikke gjøre noe alene, protesterte på alt uten om å bli bært, og hatet både bilstol og vogn. 

Anonymkode: 593b6...c2e

Vårt barn var som ditt. Jeg forsøkte 3 ulike bæreseler, bilstolen og vogna var et helvete. Jeg gruet meg til jeg måtte ut på trilletur. Synes permisjonstiden var kvelende og ekstremt tung med svært svært lite søvn på både meg og barnet (jada far avlastet så godt han kunne).

Anonymkode: 9ad1c...cd7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av sosiale medier viser bare det harmoniske. Skal love deg at flere av disse også har store problemer bak lukkede dører som alle oss andre. Kan fint ta meg selv i de bildene/videoene som blir delt herfra også ser mest ut som at vi bare har det fint og flott!

Anonymkode: ffe1d...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De legger vel ganske enkelt bare ikke ut bilder/videoer fra de vanlige situasjonene der barna ikke oppfører seg som englebarn

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke normalt her nei, jeg kunne ikke legge ned min baby i fem sekunder uten at det ble krise. Og vogn, bæresele og bilstol var uaktuelt. 

Anonymkode: 873e1...cff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du virkelig at disse mødrene legger ut filmer og bilder av at ungene klikker? De gjør ikke det nemlig. Ikke tro på alt du ser. De viser bare glansbilder.. 

Anonymkode: b3a2c...485

Det er et godt poeng, men når flere av de har fra 5-11(!) barn hver, så begynner jeg å lurer, for 11 av min type tror jeg ingen hadde maktet uten å bli fullstendig utbrent og deprimert. 

Anonymkode: 593b6...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var helt like, og det er helt normalt. Og de blir ikke mer selvstendige av å bli forsømt, slik som en av kommentarene her oppe antyder.. Barn skal ha konstant oppmerksomhet når de er små. Noen krever mer enn andre, og sånn er det bare. 

Anonymkode: b5a7d...971

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk legger kun ut glansbildene fra hverdagen 😊

Anonymkode: d14b5...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 😊 min baby er sånn noen ganger og andre ganger er det helt motsatt

Anonymkode: b02ee...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er som din når hun er syk eller utilpass av andre grunner. Jeg synes det er megaslitsomt og klarer ikke å forestille meg hvordan det må være om hver dag er slik.

Anonymkode: 7767e...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to kunne absolutt være slik som du skisserer, men ikke hele tiden selvfølgelig. Jeg tenker at folk er opptatt med å dekke babyens behov istedenfor å filme, og det er vel bra? Så kan man heller filme og legge ut når den er rolig 😊

Anonymkode: 4d605...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,for ikke å nevne det å kunne amme eller bysse babyen i søvn og så kunne legge den ned i egen seng eller vogn for å sove,her måtte alle lurer tas på et fang og samsoving på natt hvor ungen ble hysterisk når den våknet av at mor forsøkte å gå ut av sengen sengen😥

Anonymkode: 593b6...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Følger flere med barn i sosiale medier som legger ut en drøss av videoer og der ser jeg at babyer/barn fra 0-2 år ligger eller leker for seg selv mens mor gjør seg klar på badet. - Sjelden, en gang i blant om hun har funnet noen leker som er veldig spennende. Andre ganger blir jeg forfulgt rundt.

Sitter å venter ved frokostbordet til maten kommer. Sitter på egen stol til det har spist opp. Av og til, men middagene er mye styr her for tiden. Hun går opp og ned av stolen og har ikke våget ta henne med på offentlige spisesteder enda. Men i barnehagen sier de hun for det meste sitter rolig.

Sitter i bilstol i bil helt uproblematisk. - Om morgenen på vei til barnehagen er det en kamp. Andre ganger trives hun i bilstolen.

Leker på gulvet mens mor trener. -Nei, hun vil gjerne være med om jeg trener.

Sitter "rolig" i vognen på trilletur eller butikken. - Ikke alltid

Godtar klærne foreldrene tar på. - Ja, stort sett. Har aldri gitt henne noen valg.

Og mange andre eksempler som får meg til å lure på; er virkelig babyer/barn flest så enkle?? Noen - ikke alle. Husk at de som legger ut slike bilder viser de beste øyeblikkene. De barna har nok også sine raseriutbrudd. 

Min krevde meg hvert eneste sekund av døgnet, og henvendte seg til meg konstant, ville noe konstant og kunne ikke gjøre noe alene, protesterte på alt uten om å bli bært, og hatet både bilstol og vogn. 

Anonymkode: 593b6...c2e

 

Anonymkode: e01bb...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette av utenlanske babyer? For.. Norske barn, spesielt, er krevende. Utenlanske kan være litt rolige. Kommer an på hvor ifra. Hele søskenflokken vår hadde bra tålmodighet osv (men de fra hjemmelandet til mamma er kjent for bra tålmodighet), skrek/gråt omtrent aldri, men ville når vi ble større (ikke for mye da). 😂 vi arvet da mammas gener, men ser nå når mine søsken har fått barn igjen, de som arver mer av det norske har veldig krevende barn, må løpe etter de hvert sekund, mens de som er mer utenlanske i seg veldig greie å ha med å gjøre.

Anonymkode: 77220...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var så enkel. Såklart hadde han en og annen episode som vogn og bil var dritt. Problem med klær kom senere😂 men veldig selvunderholdt fra han var nyfødt. Han er fortsatt veldig flink til å leke alene, han blir 5år i sommer. Men er såklart med å leker masse med han🥰 

Ingen barn er like. Og som flere nevner så deler man jo ikke de vanskelige situasjonene😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn var sånn som beskrevet som baby og småbarn, men hadde en svært intens periode fra 4 til 6 år. Nå er hun fornøyd, positiv, enkel og selvstendig igjen. Vil si hun bare er sånn. 

Anonymkode: 7e77e...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var sånn. Sov godt, rolig, fornøyd, lite sutring og gråting. Sov hvor som helst. Senga si, lekegrinda, vogna, i bilen. Lett å ha med på bilturer, flyturer, besøk. Var heldig med ham 🙂. Pludret for seg selv mens jeg dusjet, lagde mat og sånt. 

Anonymkode: 00fb4...c2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...