Gå til innhold

Verken jeg eller barnet får behandling av fastlegenr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært til legen med plager og også på legevakt med barnet som er tenåring. På legevakta sa legen at tenåringen må ha sterkere medisin og mer oppfølging på en (helt vanlig) sykdom. 

Har nå hatt tre legetimer til to forskjellige leger, inkl fastlege, der jeg har gjentatt, hva legevaktlegen sa, at tenåringen burde hatt sterkere medisin og oppfølging på plagen. Har vært mye syk siden i høst med dertil fravær og fått beskjed om å be om oppfølging på sykdommen.  Men nei. Ingen ny medisin, ingen behandling. Bare lege som vifter med hendene. Blodprøver tas for andre ting, som da er «fine». Blodprøve tatt på sykehuset, viste for lite av et vitamin, det blir heller ikke fulgt opp. 

Har selv gitt opp fastlegen og satt opp på skifte av fastlege men det har vi stått på i over to år nå etter at jeg ble feilbehandlet av legen og endte på legevakt med alvorlig tilstand. Den gang sa de på legevakta at jeg har lov til å bytte fastlege da dette var veldig uforsvarlig av fastlegen. Men står atter i kø, og det verste er at ungen min får null hjelp for plagene. 
 

Da jeg har fortalt venner da legen feilvurderte og ignorerte tilstand, og det endte i ny operasjon etter å ha blitt hastet fra legevakta til sykehuset pga ble feilvurdert av han, ber de meg melde legen til fylkeslegen eller helsetilsynet. De er sjokkerte over hvor dårlig og tafatt fastlegen er. Det skal ikke være sånn.
 

Det er som å snakke til en vegg. Blir aldri tatt på alvor. Har nå gått selv til privat lege, men må da betale 700-1000kr timen og det er i en annen by. Jeg har ikke råd til å holde på å gå privat lege. Og barnet mitt trenger fortsatt oppfølging av lege som ikke får. Hva i all verden gjør jeg? Er jo helt håpløst dette. 

Anonymkode: 83843...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barne forsikring. Enkelte forsikringer er det helsehjelp med i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (7 minutter siden):

Har barne forsikring. Enkelte forsikringer er det helsehjelp med i

Har også barneforsikring. Så hvordan skaffe seg bedre helsehjelp med den da?

Anonymkode: 83843...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte Pasient- og brukerombudet der du bor.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har også barneforsikring. Så hvordan skaffe seg bedre helsehjelp med den da?

Anonymkode: 83843...4ca

Der er det ofte privat helse hjelp en kan bruke. Vet her så er det Volvat og et sted til via barne forsikring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilstand/plager har dere? Er vanskelig å hjelpe deg når innlegget ditt er såpass vagt. Dersom blodprøver er innenfor normalverdi, hva ønsker du da å behandle?

Anonymkode: f19e9...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis barnet har vitaminmangel, er det bare å ta multivitaminer det.

Anonymkode: f4e3a...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...