Gå til innhold

Gutten min føler seg ensom !!😳


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. nå sitter jeg her med en trist 12 åring. Han ser at alle og enhver har avtalt ting over hodet på han etter skoletid. For eksempel i dag. 2 og 2 eller fler avtaler ting uten å spørre han😞når han spør hva de skal så sier de at de skal bort eller er opptatt . Men de møtes jo på offentlige steder som for eksempel skolens uteområde☹️ Har tatt opp problemet med skolen for å høre hvordan skole dagene er. Alt er bra sier skole. Han er snill og grei og en god kamerat for de andre også så skjønner ikke😔  han føler seg skikkelig utenfor og ukul.  Så hender de han blir spurt om å finne på noe, blir kjempeglad ….. bare for å få beskjed om at det ikke passer likevel. !  De er så store nå at det er vanskelig å liksom avtale sånne «playdates» med de andre voksene. De ordner selv.  Har noen noen råd til hva jeg kan si til gutten min for å trøste? Sliter med å hjelpe , for jeg kan ikke ta vekk den følelsen😔 prøvd å gjøre noe sammen men det er jo en skikkelig dårlig erstatning. Ikke fornøyd med å henge med mamma fordi ingen andre vil liksom 😔 han har en eldre søster men hun er fjortiss og vil være med venninner. Ser at gutten min nesten blir desperat etter å Være med noen🥲 
Takker så mye for noen råd her ! 

 

Anonymkode: c23a5...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han spurt «kan jeg få være med?», istedenfor «hva skal dere?». I såfall hva sier de da? Sier de nei? «Hvorfor kan ikke jeg få være med?».

Ville også prøvd å få til noen fritidsaktiviteter utenom skolen. 

Anonymkode: 5336a...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min ut av miljøet der vi bodde og sendte han på aktiviteter i en annen kommune. Mye kjøring, men så verdt det når han nå har fått seg en fin vennegjeng der ❤️

Så min har da en gjeng han kun er med på skolen, og en annen etter skolen. 

Anonymkode: 06fe9...b80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt at dette er vondt både for gutten din og deg. Går han på noen fritidsaktiviteter? Hva med gaming? Mine barn har fått flere venner etter at de begynte med gaming. 

Anonymkode: ccf08...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...