Gå til innhold

Eggløsning uten positiv eggløsningstest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg sluttet på prevensjon i februar, dette er første syklus der vi prøver aktivt. 
jeg fikk mensen 19 april (27 dagers syklus), begynte å teste med clearblue monitor søndag 28 april, fra 28 april til idag, har den vist lav (morgentrim). Har de siste dagene kjent økt sexlyst og vannete utflod. Idag ettermiddag får jeg plutselig rosa eggehvite aktig utflod (eggløsningsslim). 
 

jeg har opplevd eggløsningsslim en gang før, da tok jeg en eggløsningstest den kvelden, som var positiv, hoppa i sengs og 10 dager etter fikk jeg en positiv test, 9 mnd senere ble første barnet født. 
jeg er ganske sikker på at det er eggløsningsslim, er oppblåst, småkvalm. Men er det ikke rart at clearblue monitor viser lav og nå i kveld får jeg eggløsningsslim? Har ikke andre eggløsningstester og føles litt meningsløst å reise til apoteket for å kjøpe. 
 

noen erfaringer eller tips? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei

jeg sluttet på prevensjon i februar, dette er første syklus der vi prøver aktivt. 
jeg fikk mensen 19 april (27 dagers syklus), begynte å teste med clearblue monitor søndag 28 april, fra 28 april til idag, har den vist lav (morgentrim). Har de siste dagene kjent økt sexlyst og vannete utflod. Idag ettermiddag får jeg plutselig rosa eggehvite aktig utflod (eggløsningsslim). 
 

jeg har opplevd eggløsningsslim en gang før, da tok jeg en eggløsningstest den kvelden, som var positiv, hoppa i sengs og 10 dager etter fikk jeg en positiv test, 9 mnd senere ble første barnet født. 
jeg er ganske sikker på at det er eggløsningsslim, er oppblåst, småkvalm. Men er det ikke rart at clearblue monitor viser lav og nå i kveld får jeg eggløsningsslim? Har ikke andre eggløsningstester og føles litt meningsløst å reise til apoteket for å kjøpe. 
 

noen erfaringer eller tips? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Skulle stå (morgen urin)

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan helt fint ha eggløsning uten positiv el test, og man kan ha positiv el test uten eggløsning. 

Eggløsningstester og monitor viser KUN stigning i hormon -  ikke om egget faktisk blir sluppet eller ikke. Er altså KUN en indikator på at eggløsning KAN skje, og kan ikke vise om det faktisk skjer. 

Anonymkode: fde04...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan helt fint ha eggløsning uten positiv el test, og man kan ha positiv el test uten eggløsning. 

Eggløsningstester og monitor viser KUN stigning i hormon -  ikke om egget faktisk blir sluppet eller ikke. Er altså KUN en indikator på at eggløsning KAN skje, og kan ikke vise om det faktisk skjer. 

Anonymkode: fde04...73b

Så du ville først og fremst stolt på kroppslige symptomer? 
siden slimet var litt rosa vil jeg tro at det har kommet i forbindelse med at egget har sluppet? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har kort LH-topp og at du heller burde teste senere på dagen. Tror det uansett ikke anbefales å teste på morgenurin. Prøv senere på dagen:)

Anonymkode: 37031...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mulig du har kort LH-topp og at du heller burde teste senere på dagen. Tror det uansett ikke anbefales å teste på morgenurin. Prøv senere på dagen:)

Anonymkode: 37031...94b

Får ikke endret monitoren nå dessverre, tester ny imorgen tidlig for å se også endrer jeg evt klokkeslett i neste prøveperiode om det ikke klaffer nå :) 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fler? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du ville først og fremst stolt på kroppslige symptomer? 
siden slimet var litt rosa vil jeg tro at det har kommet i forbindelse med at egget har sluppet? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Jeg ville fulgt mer med på kroppslige symptomer ja - basert på hva som er normalt for deg, og ikke alle andre da dette er veldig individuelt. -  for eggløsningstester er kun en god indikator. Eventuelt begynt med temping. Det gir god innsikt i syklus etter en stund og gir gode tegn på om eggløsning har skjedd. Jeg har pleid å bruke tester + temping. Fant eggløsning hver mnd når jeg ble kjent med syklus. 

Vil også anbefale å teste morgen og kveld - etter kl 10, før kl 20 i tilfelle du har kort LH vindu. 

 

 

 

Anonymkode: fde04...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg maksimal på monitor. Hvor mange dager bør jeg legge inn aksjer nå? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nå fikk jeg maksimal på monitor. Hvor mange dager bør jeg legge inn aksjer nå? 

Anonymkode: 6fd5d...c30

Du bør legge inn aksjer i dag og i morgen. Egget slipper nok i morgen, og lever ca. ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...