Gå til innhold

Må man bli medlem av religiøst samfunn for å få nye venner nå til dags?


Anbefalte innlegg

Syns folk som ikke er religiøse har kraftige murer rundt seg og de stoler på ingen. Nesten umulig å bli kjent med folk idag, men tror ikke det er helt det samme i religiøse samfunn. 

Anonymkode: 23019...2fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det kan være like mye klikking og negative ting i menigheter. Et lukket lite samfunn hvis du er riktig uheldig. Pass deg for de gamle damene som vet hvordan det meste skal være og de gir seg ikke. De har Gud på sin side. :opplyser: 

Anonymkode: 54e3d...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg virkelig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incels bør oppsøke religiøse samfunn.

Anonymkode: a1019...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig underlig ut, ts. Kanskje du skal oppsøke andre organisasjoner som slåss for noe du faktisk tror på? Det er der jeg finner venner; i miljøer som har felles interesser å samarbeide om. Enten det er å få fram politiske innspill, bygge muskler eller reparere turskilt og -stier i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å gå i kristne menigheter for å få meg venner, men dette viste seg å være vanskelig da det allerede var godt etablerte klikker.

Anonymkode: 6e821...209

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen gang prøvd visst initativ bli kjent med noen ikke religiøse eller er de murene faktisk kun rundt deg selv og i ditt eget hode?

Tenk litt etter før du beskylder andre.

Anonymkode: 066e8...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil.

Religiøse miljø har nettverk å tilby. Men de er betingede. Du må følge en viss kode. Bak fellesskapet er det en viss overfladiskhet som vil vise sin svakhet om du virkelig trenger dem.

Det tar tid å bygge relasjoner. Men du må åpne opp og søke dem.

Jeg vil påså visse treningsformer, hund eller MC er langt sunnere miljø enn religiøse miljø.

 

Anonymkode: 3d1ca...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, synes det ofte er omvendt. 
hvor gammel er du? Jeg synes det er vanskeligere og få nye venner nå enn når jeg var yngre ( er snart 50), men det har vel mer med livsstil og travelhet. 
de nye venne jeg har fått de siste 10 årene har vært gjennom jobb og venners venner/ interesser. Er jo ikke som på videregående og studietiden liksom. 
jeg har mistet et par venner til religion da. 

Anonymkode: 00332...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...