Gå til innhold

For tykk slimhinne IVF, god effekt av kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endometriose og har problemer med nedregulering på lang protokoll. Har gått på Gonapeptyl i 5 uker, og det er ingen særlig endring. Slimhinnen er for tykk.

Har noen slitt med det samme? Og har endring av kosthold hjulpet? Hva spiste du i så fall?

Anonymkode: 0ec9a...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare av nysjerrighet, hva regnes som for tykk? Min er som regel 11-12 mellom syklus og skal ha innsett i sommer. Har skjønt at hvis den er for tynn så vil ikke embryo feste seg men hva er problemet hvis den er for tykk? :) 

Anonymkode: 01d4e...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare av nysjerrighet, hva regnes som for tykk? Min er som regel 11-12 mellom syklus og skal ha innsett i sommer. Har skjønt at hvis den er for tynn så vil ikke embryo feste seg men hva er problemet hvis den er for tykk? :) 

Anonymkode: 01d4e...59e

Det min fertilitetslege sa - er nok variasjoner - var at tykkere enn 15mm ved kontroll før innsett - så ble det avbrutt. 

Hun sa at utfordringen med for tykk slimhinne kunne være at en blødning da ville oppstå tidligere enn ønsket/planalgt og dermed "skylle" ut embryoet - for noen som en lite  mellomblødning før mensen, det andre var at for tykk slimhinne kunne gjøre det vanskeligere for embryoet å få festet seg skikkelig før en eventuell mensen oppstår. En annen utfordringen var at ved for tykk slimhinne var at det er mye usikkerhet i om alt ble skyllet ut ved mensen slik det skal og at det da eventuelt var rester av "gammel" slimhinne ved neste mens - som ikke var optimalt og kunne hindre graviditet.

Alt mellom 7mm og 14/15 mm er normalt. 

Anonymkode: 51d73...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...