Gå til innhold

Jeg har plutselig fått fet hud eller hva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid (bank i bordet) hatt fin hud i ansiktet. Hadde ikke bruk for krem, men de siste årene har jeg brukt Decrusto ansiktskrem, spes i vinter, selv om jeg ikke har hatt behov. Er i begynnelsen av 40’årene om det har noe å si. 
For et par uker siden merket jeg at huden føles fet? under fingrene, når jeg glir med fingrene over ansiktet, ved ørene og i panna.

Som sagt bruker bare Decrusto krem i ansiktet, ellers ingenting. Påfører ansiktet minst mulig. Bruker sjeldent sminke også. 

Er det mulig å ikke ha fer hud og plutselig få fet hud?

Anonymkode: 6039c...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper @Roci svarer, henne hører jeg alltid på. ❤️

Ts

Anonymkode: 6039c...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At huden plutselig blir mer oljete kan bety at den trenger mer fuktighet. Kanskje det er på tide å innføre et fuktserum? Det finnes solkremer for fet hud, så det kan hjelpe (regner med du bruker solkrem i ansiktet daglig). Jeg har litt fet hud og er veldig fornøyd med det, da får man ofte mindre rynker😊

Anonymkode: e878b...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer dehydrert hud. 

Anonymkode: 7fd0c...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Håper @Roci svarer, henne hører jeg alltid på. ❤️

Ts

Anonymkode: 6039c...3f7

Takk for tilliten♥️ Det er flere ting som kan gjøre at huden blir fet, bl.a. som både AB #3 og AB#4 nevner, at huden er fuktfattig/dehydrert. Da vil huden ofte kompensere med å produsere mer fett selv, for å forsøke å kompensere. Hormonelle endringer kan også ha betydning, mange kvinner opplever å få fetere hud i perimenopausen, den innledende fasen til overgangsalderen.

Forstår jeg deg riktig at huden din oppleves fet/oljete før du har påført kremen?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du egentlig ikke har behov for kremen, så kan det godt hende at kremen har endret huden din i den grad at du må fortsette å bruke hudpleie for å få bort "problemet". Min erfaring tilsier at hvis du slutter å bruke kremen så vil huden din normalisere seg igjen etter en stund. Det blir sikkert værre før det blir bedre. 

Hudpleie kan gjør huden avhengig av hudpleie. En ond sirkel. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du nylig begynt på ny prevensjon, evt. sluttet på én type? Ofte er det hormoner som styrer ojeproduksjonen. Solkrem kan også spille inn, men det skal litt til for at en krem påvirker i så stor grad, da endringene ofte kommer “innenfra”. Dersom du ikke får kviser hadde keg bare vært glad til, da fet/oljete hud gir minimalt med rynker. Plager det det veldig finnes det mattende solkrem, sminke, og blotting paper, som kan dempe det verste :)

Anonymkode: 283c1...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...