Gå til innhold

Stemmer det at man ikke har eggløsning når man har hormonspiral og ikke har mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at man ikke har eggløsning når man har hormonspiral og ikke har mensen?

Jeg er nå på min andre hormonspiral (kyleena), fikk den nye satt inn for 2 uker siden. Den forrige hadde jeg i 5 år. Da jeg fikk satt inn den første mistet jeg mensen så og si med en gang men fikk den tilbake for ca 2 år siden men den har ikke vært regelmessig, dvs så er det flere måneder der jeg ikke har hatt mensen. Jeg har også blødd veldig lite når jeg har hatt spiral. Forrige måneden hadde jeg ikke mensen og jeg har heller ikke fått mensen denne måneden. Jeg regner nok med at jeg har mistet mensen igjen ettersom jeg nå har satt inn ny spiral = kroppen får mer hormoner, siden spiralen gradvis skiller ut mindre og mindre hormoner des lengre man har den inne. Men nå i dag oppdaget jeg noe som jeg regner med er eggløsningsslim da jeg tørket meg etter å ha vært på do. Det var geleaktig, slimete og gjennomsiktig hvitt med litt brunfarge i. Dette har jeg også opplevd tidligere måneder, men ikke fast/hver måned.

Derfor lurer jeg på: Har man eggløsning eller ikke når man har hormonspiral og ikke har mensen?

Anonymkode: 0f67c...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å google. Man finner da to svar hos mange kilder.  

"Hormonspiralen hemmer eggløsning hos noen kvinner. " og "hormonspiralen kan hemme eggløsning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du googler litt, så får du opp svar om at hormonspiral til en viss grad hindrer eggløsning. Men man kan ha eggløsning med hormonspiral. 

Anonymkode: 7cecc...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet mensen momentant med Kyleena, men mistet også all fuktighet i underlivet.

Ble tørr som Sahara.😬

Har du merket dette?

Anonymkode: f1723...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (15 minutter siden):

Det er bare å google. Man finner da to svar hos mange kilder.  

"Hormonspiralen hemmer eggløsning hos noen kvinner. " og "hormonspiralen kan hemme eggløsning".

Åja. Men er det noen mulighet eller måte for å finne ut om man er en av dem som har fått hemmet eggløsning da?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mistet mensen momentant med Kyleena, men mistet også all fuktighet i underlivet.

Ble tørr som Sahara.😬

Har du merket dette?

Anonymkode: f1723...1e2

Nei, heldigvis ikke. Kjedelig bivirkning da. Jeg er lik som før. Har vært heldig og ikke fått noen bivirkninger i det hele tatt.

Anonymkode: 0f67c...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åja. Men er det noen mulighet eller måte for å finne ut om man er en av dem som har fått hemmet eggløsning da?

 

Anonymkode: 0f67c...c31

Jeg er ikke sikker, men kan ikke leger finne ut om man har eggløsning ved en blodprøve?

Det finnes jo også tester å få kjøpt på nett og på apotek, sånne eggløsningstester som ligner graviditetstester, der man tester på urin. Du kan jo teste med noen sånne i noen måneder og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Åja. Men er det noen mulighet eller måte for å finne ut om man er en av dem som har fått hemmet eggløsning da?

Anonymkode: 0f67c...c31

Hvorfor vil du vite det?

Hormonspiralen gjør jo at du ikke blir gravid selv om du nå skulle ha eggløsning innimellom.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (39 minutter siden):

Jeg er ikke sikker, men kan ikke leger finne ut om man har eggløsning ved en blodprøve?

Det finnes jo også tester å få kjøpt på nett og på apotek, sånne eggløsningstester som ligner graviditetstester, der man tester på urin. Du kan jo teste med noen sånne i noen måneder og se?

Oki, kan prøve det da.

Hedda-78 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor vil du vite det?

Hormonspiralen gjør jo at du ikke blir gravid selv om du nå skulle ha eggløsning innimellom.  

Fordi jeg liker å ha kontroll. Så dersom jeg da får vite at jeg ikke har eggløsning så vet jeg at jeg har ennå mindre sjanse for å bli gravid. For det å bli gravid er noe jeg er veldig redd for og gjør alt for å unngå...

Anonymkode: 0f67c...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...