Gå til innhold

Hjelp med valg av bunad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den grønne var fin :) Aldri sett den før heller! Oslo sin er ganske kjedelig, helt ok, men ser den over alt. Den andre var mye finere

Anonymkode: f31d7...914

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Follo-bunaden var så fin! Nydelig grønnfarge. Når du har rødt hår så passer det jo også utrolig fint :D

Oslo-bunaden var utrolig kjedelig synes jeg 🙈

Anonymkode: 06784...3a5

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Follo

Anonymkode: fe7a8...8f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg personlig hadde valgt follobunad i blå stakk og rød vest. Men vi er jo ulike og du må til syvende og sist selv finne ut hvilke farger som kler deg best.

Anonymkode: 54d4e...b82

Da hadde du jo sett ut som et flagg.

Anonymkode: 3524d...590

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Follo vart veldig fin, og synes det høres mest riktig ut mtp stedstilhørigheten din. Oslo er ganske upersonlig føler jeg, føler det er veldig få som egentlig er fra Oslo.. 

Anonymkode: b9132...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Follo-bunaden er finest av de du velger blant. Bor i Follo selv og vurderer den til datteren min. 
Hvit bunad ville jeg uansett droppet, det må jo være veldig upraktisk!

Anonymkode: 46811...1f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med fare for å gjøre deg mer forvirret; har du vurdert Follo med rød vest? Klassisk og nydelig, også til rødt hår! Synes det er litt kjedelig at rødhårede alltid «må» gå for grønt.


 

IMG_3148.jpeg

Anonymkode: 29e0d...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Follo vart veldig fin, og synes det høres mest riktig ut mtp stedstilhørigheten din. Oslo er ganske upersonlig føler jeg, føler det er veldig få som egentlig er fra Oslo.. 

Anonymkode: b9132...168

Få som er fra Oslo.. siden Oslo er Norges største by, så er det vel det stedet flest er fra, eller? Jeg er selv fra Oslo og liker ikke den mørkeblå varianten, den er jo kun noen få år. Jeg synes den originale lyseblå/grå Oslobunaden er veldig fin, men vil man ikke ha den ville jeg helt klart valgt Follo. Tror den mørkeblå Oslo-varianten kommer til å føles såå «2020-tallet» om noen år. 

 

Anonymkode: 2ab20...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg Follo var utrolig vakker, den likte jeg veldig godt!

Men sånn generelt, gå for den du liker best!

Jeg stod mellom fem ulike bunader. Jeg gikk for den jeg hadde sterkest tilknytning til, og angrer litt da det egentlig var en av de andre jeg syntes var finest. Den koster så mye og man bruker den så sjeldent, at det er veldig viktig at man føler det er det fineste plagget man kan ta på seg 😊

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslobunaden i mørkeblå er helt nydelig. Hadde bare sett den i lyseblå tidligere, og syntes den gråe kanten nede på stakken var malplassert. Så det var først da den ble lansert i mørkeblå at jeg så hvor fin den er! 

Anonymkode: 566a4...276

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare med blikket, uten å forholde meg til det du skriver: Follobunaden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de var fine begge 2. Hadde også hatt vanskeligheter med å bestemme meg. Men mener å ha sett en fra Oslo som jeg synes er hakket finere enn den på bildet? Er fra Nordland selv,så har ikke så mye peiling på andre bunader. Her har alle enten blå/grønn Nordlandsbunad eller den lokale bunaden.  

Velg den du føler mest tilhørighet til eller den du synes er finest. Kommer helt an på hva som er viktigst og føles mest rett for deg. 

Anonymkode: 6be22...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Follobunaden er finere enn Oslobunaden.

Men aller finest er jubileumsdrakten til Oslo! Ble laget til Oslos 1000-årsjubileum (Eva Lie).

 

Anonymkode: cb8ea...89e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo bunaden! Men syntes den er mye finere i lyseblå eller hvit.

Anonymkode: eeca8...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den mørkeblå Oslobunaden er helt nydelig! De fine fargene kom mye mer frem på denne enn den lyseblå, veldig vakkert i mine øyne.

Ut fra det du skriver har du jo litt blandete følelser for Follo, så jeg ville ikke valgt ut fra at du bare har vokst opp der. Mange har bunader fra der slekta kommer fra.

Ved valget mellom de to du har tenkt på ville jeg valgt den mørkeblå Oslobunaden. Synes også den vil kle en rødhåret svært godt. Til syvende og sist synes jeg DU må velge den DU liker mest. Du har tilknytning «nok» til begge. Håper du velger med hjertet!

Anonymkode: 29e0d...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Follo blir mest riktig for deg. Den var fin også.

Anonymkode: 59a97...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte skjorta til follobunaden mye bedre.

Anonymkode: bb5e4...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er fine, men jeg likte Follo best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal legge bort logikken og velge med følelsene. Da blir du mest fornøyd over tid. Lukk øynene, kjenn etter i magefølelsen. Der ligger svaret.

Fra et objektivt synspunkt var begge fine bunader, ingen av dem vil være feil.

Anonymkode: 753cc...41e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke broderiene på Oslobunaden i det hele tatt, ser så lite tradisjonell ut. Hadde helt klart gått for den fra Follo. Kjempefin med søljene i gull 😊

Anonymkode: 45eb8...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...