Gå til innhold

Plutselig kløende legger 😬😮‍💨


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid pleid å barbere leggene to ganger i uken på sommeren, sjeldnere om vinteren. Aldri hatt noe problem. Men i det siste så har jeg opplevd utholdende kløe, dagen etter barbering og frem til neste barbering. Aldri opplevd lignende før og aner ikke hva det kommer av. Har ikke forandret på noe, bruker alt det jeg brukte før.

Blir gal av denne kløingen, vil ikke klø, klør jeg meg så får jeg masse utslett og sår 😖 Har også prøvd å smøre på Aloe vera når det klør som verst men det hjelper bare litt.

Hva kan det komme av? Noen som opplever samme? Tips mottas med takk.

 

Anonymkode: a376e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar du noen medisiner? Jeg klødde ekstremt på legger og armer når jeg gikk på Mysimba. 

Anonymkode: 45caa...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tar du noen medisiner? Jeg klødde ekstremt på legger og armer når jeg gikk på Mysimba. 

Anonymkode: 45caa...164

Bare Quatiapin, men om det er pga av det tror jeg ikke, da hadde jeg alltid hatt kløe.

Ts

Anonymkode: a376e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme etter at jeg shavet for et par dager siden… har ikke tenkt annet enn at huden er for tørr og litt sart nå etter shavingen, skjedd tidligere og, og har gitt seg etter noen dager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden din er kanskje vintertørr etter vinteren? Og da klør man lettere når huden blir utsatt for irritasjon som ved barbering. 
bruk en god fuktighetskrem daglig, og gå ned til 1 gang i uka med barbering og se om det hjelper? 

Anonymkode: 71c98...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Huden din er kanskje vintertørr etter vinteren? Og da klør man lettere når huden blir utsatt for irritasjon som ved barbering. 
bruk en god fuktighetskrem daglig, og gå ned til 1 gang i uka med barbering og se om det hjelper? 

Anonymkode: 71c98...742

Jeg har prøvd men en gang i uken og det er likt. Bruker alltid å smøre meg, hver eneste dag, så huden er nok ikke tørr. 

Ts

Fjugur skrev (44 minutter siden):

Opplever det samme etter at jeg shavet for et par dager siden… har ikke tenkt annet enn at huden er for tørr og litt sart nå etter shavingen, skjedd tidligere og, og har gitt seg etter noen dager. 

Tviler på at det klør like mye hos deg også, det er så ubehagelig, varer lenge, hver dag. :( 

Ts

Anonymkode: a376e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å skremme deg, men lymfekreft kan gi kløe på leggen. 
 

Hvis du ellers er i helt fin form, er det nok ikke det. Vær evt. obs på økt svette og feber som kommer og går.

Anonymkode: 12b8a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har alltid pleid å barbere leggene to ganger i uken på sommeren, sjeldnere om vinteren. Aldri hatt noe problem. Men i det siste så har jeg opplevd utholdende kløe, dagen etter barbering og frem til neste barbering. Aldri opplevd lignende før og aner ikke hva det kommer av. Har ikke forandret på noe, bruker alt det jeg brukte før.

Blir gal av denne kløingen, vil ikke klø, klør jeg meg så får jeg masse utslett og sår 😖 Har også prøvd å smøre på Aloe vera når det klør som verst men det hjelper bare litt.

Hva kan det komme av? Noen som opplever samme? Tips mottas med takk.

 

Anonymkode: a376e...59c

Helt vanlig. Opplever det samme 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke for å skremme deg, men lymfekreft kan gi kløe på leggen. 
 

Hvis du ellers er i helt fin form, er det nok ikke det. Vær evt. obs på økt svette og feber som kommer og går.

Anonymkode: 12b8a...522

Snakk om å overdramatisere her!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke for å skremme deg, men lymfekreft kan gi kløe på leggen. 
 

Hvis du ellers er i helt fin form, er det nok ikke det. Vær evt. obs på økt svette og feber som kommer og går.

Anonymkode: 12b8a...522

Hva er vitsen i å skremme folk?

Skjønner ikke alt fokuset på kreft her nå om dagen. 

Anonymkode: 45caa...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er vitsen i å skremme folk?

Skjønner ikke alt fokuset på kreft her nå om dagen. 

Anonymkode: 45caa...164

Jeg hadde ingen andre symptomer enn kløende legger (vanlig symptom) og litt irriterende hoste, da jeg fikk diagnosen lymfekreft, hodgkins lymfom. Da dette ble oppdaget, hadde jeg kommet til 4. stadium.

Hvis jeg kan unngå at noen andre opplever å komme til dette stadiumet ved å fortelle om disse symptomene, tenker jeg det er verdt det.. 

Anonymkode: 12b8a...522

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke for å skremme deg, men lymfekreft kan gi kløe på leggen. 
 

Hvis du ellers er i helt fin form, er det nok ikke det. Vær evt. obs på økt svette og feber som kommer og går.

Anonymkode: 12b8a...522

😳😳 Nå ble jeg redd 😔

Ts

Anonymkode: a376e...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde ingen andre symptomer enn kløende legger (vanlig symptom) og litt irriterende hoste, da jeg fikk diagnosen lymfekreft, hodgkins lymfom. Da dette ble oppdaget, hadde jeg kommet til 4. stadium.

Hvis jeg kan unngå at noen andre opplever å komme til dette stadiumet ved å fortelle om disse symptomene, tenker jeg det er verdt det.. 

Anonymkode: 12b8a...522

Dette var trist lesing😔 Håper det går bra med deg nå❤️

Ts

Anonymkode: a376e...59c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke are det at du er blitt eldre? Og dermed er kanskje huden mer følsom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😳😳 Nå ble jeg redd 😔

Ts

Anonymkode: a376e...59c

Hvis det nå skulle være det verste, (altså Hodgkins lymfom) blir du frisk av dette etter en litt hard cellegift.

Du skal ikke dø av dette uansett ❤️

Anonymkode: 12b8a...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...